11 Reacties
5 jaar geleden
25 is nog steeds relatief warm. Korte mouwen lijken mij voldoende. Neemt toch het zweet op... maar armpjes blijven lekker koel ( koude armpjes en handjes krijgt baby niets van)
VRIEND
5 jaar geleden
Weet je zeker dat hij zweet? In principe kunnen babies pas zweten vanaf een maand of 4! https://www.zwangerenportaal.nl/waarom-pasgeboren-babys-niet-zweten-en-tranen
Daarnaast zou ik je kleintje temperaturen en aan de hand daarvan kiezen wat hem aan te doen.
2 jaar geleden
Men zoontje is 11 maand en het is vrij fris snachts bij ons. Maar ondanks dat zweet hij. Nu zit hij alleen in een pamper en aan slaapzak van 1 tog. Moet ik me zorgen maken
vorig jaar
Mijn zoontje (3,5 maand) heeft altijd al klamme koude zweetvoetjes. Hier maak ik me geen zorgen om.. maar nu net midden in de nacht werd hij wakker (slaapt normaal gesproken door) en voelde koud en klam aan. Z'n armpjes en beentjes vooral. Hoofd en nek gewoon normaal. Z'n kamer is 24 graden. Ik vond het niet warm en zeker niet koud in z'n kamer. Heb 'm een klein flesje gegeven en slaapt weer door. Wel ook een iets dikkere slaapzak (van 0.5 naar 1 tog) aangetrokken omdat ie toch wel wat kouder aanvoelde.. (niet getempt overigens) gister was het nou ook niet heel warm dat het oud zweet zou kunnen zijn.
Is dit herkenbaar voor iemand? En tips hiervoor? dikkere slaapzak of juist niet?
vorig jaar
Reactie op MamaSann
Mijn zoontje (3,5 maand) heeft altijd al klamme koude zweetvoetjes. Hier m ...
Zeker geen dikkere slaapzak! Als het 24 graden is in zijn kamer heeft hij het prima met een 0.5 tog slaapzak en daar onder een dunne pyjama. Hij kan koud aanvoelen maar dat is normaal. Koud zweet daar in tegen niet dat betekend dat hij het te warm heeft gehad. Als hij niet wakker word dan heeft hij het ook niet koud. Beter te koud als te warm want bij hitte stuwing worden ze niet wakker met alle nare gevolgen van dien.
Ik zou je gewoon aan de juiste tog waardes houden en je gezonde verstand gebruiken. Wat goed werkt is wol zowel voor kou als hitte. Dus bijvoorbeeld wollen kleding of slaapzak.
vorig jaar
Reactie op MamaSann
Mijn zoontje (3,5 maand) heeft altijd al klamme koude zweetvoetjes. Hier m ...
Voeten armen en benen zijn geen goede plek om te voelen indd de nek en als die normaal is is het okee