11 Reacties

5 jaar geleden

25 is nog steeds relatief warm. Korte mouwen lijken mij voldoende. Neemt toch het zweet op... maar armpjes blijven lekker koel ( koude armpjes en handjes krijgt baby niets van)

VRIEND

5 jaar geleden

Hey, opzich is het normaal dat je kindje afkoelt van het zweten: het verdampen van het zweet onttrekt warmte aan het lichaam. Niks ergs lijkt mij. Ben het eens dat 25 graden warm genoeg is voor korte mouwen.

5 jaar geleden

Kleine van ons had er ook last van, werd 2x extra wakker vannacht. 2 slokken en hij sliep zo verder, dus ik denk echt koud.. Dekentje erover gedaan, maar overdag er wel weer af, want t is dan een stuk warmer

5 jaar geleden

Met 25 graden zou ik korte mouwen aan doen. Even goed voelen in haar nekje en als ze uit de slaapzak komt ook even aan haar romp en voetjes voelen. Als dat allemaal goed op temperatuur aanvoelt dan is het prima wat ze aan heeft.

VRIEND

5 jaar geleden

Weet je zeker dat hij zweet? In principe kunnen babies pas zweten vanaf een maand of 4! https://www.zwangerenportaal.nl/waarom-pasgeboren-babys-niet-zweten-en-tranen Daarnaast zou ik je kleintje temperaturen en aan de hand daarvan kiezen wat hem aan te doen.

5 jaar geleden

Reactie op DeniseD

Weet je zeker dat hij zweet? In principe kunnen babies pas zweten vanaf een ...
Ja ze zweet echt wel. Met de hitte van de afgelopen dagen had ze telkens een vochtig rugje en vochtige haartjes achter in haar nek

2 jaar geleden

Men zoontje is 11 maand en het is vrij fris snachts bij ons. Maar ondanks dat zweet hij. Nu zit hij alleen in een pamper en aan slaapzak van 1 tog. Moet ik me zorgen maken

2 jaar geleden

Hmmmmm, is altijd moeilijk vooral met dit weer omdat het eerst heel hoog is en dan opeens heel erg daalt. Is het klam/zweten niet ‘oud’ zweet? Of zweet ze nu gewoon door waardoor ze klam word? Zou even temp checken en naarmate daarvan kiezen wat ze aan moet.

vorig jaar

Mijn zoontje (3,5 maand) heeft altijd al klamme koude zweetvoetjes. Hier maak ik me geen zorgen om.. maar nu net midden in de nacht werd hij wakker (slaapt normaal gesproken door) en voelde koud en klam aan. Z'n armpjes en beentjes vooral. Hoofd en nek gewoon normaal. Z'n kamer is 24 graden. Ik vond het niet warm en zeker niet koud in z'n kamer. Heb 'm een klein flesje gegeven en slaapt weer door. Wel ook een iets dikkere slaapzak (van 0.5 naar 1 tog) aangetrokken omdat ie toch wel wat kouder aanvoelde.. (niet getempt overigens) gister was het nou ook niet heel warm dat het oud zweet zou kunnen zijn. Is dit herkenbaar voor iemand? En tips hiervoor? dikkere slaapzak of juist niet?

vorig jaar

Reactie op MamaSann

Mijn zoontje (3,5 maand) heeft altijd al klamme koude zweetvoetjes. Hier m ...
Zeker geen dikkere slaapzak! Als het 24 graden is in zijn kamer heeft hij het prima met een 0.5 tog slaapzak en daar onder een dunne pyjama. Hij kan koud aanvoelen maar dat is normaal. Koud zweet daar in tegen niet dat betekend dat hij het te warm heeft gehad. Als hij niet wakker word dan heeft hij het ook niet koud. Beter te koud als te warm want bij hitte stuwing worden ze niet wakker met alle nare gevolgen van dien. Ik zou je gewoon aan de juiste tog waardes houden en je gezonde verstand gebruiken. Wat goed werkt is wol zowel voor kou als hitte. Dus bijvoorbeeld wollen kleding of slaapzak.

vorig jaar

Reactie op MamaSann

Mijn zoontje (3,5 maand) heeft altijd al klamme koude zweetvoetjes. Hier m ...
Voeten armen en benen zijn geen goede plek om te voelen indd de nek en als die normaal is is het okee