41 Reacties

2 jaar geleden

Ik zou nog niet al te ver vooruit maten kopen. Je kindje kan groter / kleiner zijn of sneller / trager groeien waardoor je kind misschien langer in een bepaalde maar blijft hangen of snel door de maten heen vliegt waardoor je straks misschien winterkleding in de zomer hebt.

2 jaar geleden

Zou het ook zonde vinden. Je weet niet welk seizoen het is bijv. Mijn zoontje word oktober 2 en heeft nog 86. Hij zat ook bijv 2 maanden in maat 50 waar een ander kindje misschien 2 weken in zit. Je zou misschien cadeaubonnen kunnen vragen voor kleding?
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

2 jaar geleden

1. Rond die tijd zal er voornamelijk herfst/winter kleding te koop zijn (denk ik?). Gebaseerd op mijn eigen kinderen zou maatje 74 dan niet handig zijn, omdat die middenin de zomer zal zijn. Maargoed, je weet het nooit met het weer (zie de afgelopen maand). 86 zou ik niet doen tenzij je heel lang wil opslaan. 2. pfffttt uit mn hoofd 68 ~ 5-6 maanden 74 ~ 8 maanden?? 80 ~12 maanden

2 jaar geleden

Ik zou persoonlijk geen kleren vragen in de grotere maten. Het is echt lastig inschatten en wie weet heb je straks allemaal seizoenskleding in maten die niet passen. Even ter voorbeeld, onze dochter is nu bijna 11 maanden en draagt nog maat 68 maar er zijn ook kindjes die met 5 maanden al maat 68 dragen..

2 jaar geleden

Dat is zo verschillend in hoe klein of groot je kindje is. Vriendin en ik kregen 1 dag na elkaar een kindje. Zij kreeg een jongen (4600 gr), ik een meisje (2800 gr). Zij beviel 2 weken overtijd, ik 10 dagen te vroeg. Hij droeg na 3 weken al maat 62, terwijl die van ons daar met 4 maand geloof ik pas in paste. Dat verschilt dus enorm ik welk seizoen je zit en wat voor weer het is. Ik vond cadeaubonnen om die reden een fijn cadeau, kon ik zelf kleding shoppen wat passend was qua maat en seizoen 😊

2 jaar geleden

Ik zou die kleding in grotere maken niet vragen, als je kindje een groeispurt heeft of juist heel fijntjes is kan het zomaar zijn dat je qua seizoenen helemaal verkeerd zit dan.

2 jaar geleden

Dan kun je beter bonnen vragen van kledingwinkels. Ook weet je nu nog helemaal niet wat je wel en niet fijn vindt en hoe de bouw van je kind is. Sommige merken vallen smal, daar heeft mijn stevige knul niets aan.

2 jaar geleden

In mijn familie en vriendenkring wilt iedereen kleding geven en geen cadeaubonnen bij mijn zoontje kreeg ik ook lelijke kleding die hij niet tot amper aan heeft gehad en dat wil ik voorkomen

2 jaar geleden

Dat wisselt te erg om algemene uitspraken over te kunnen doen. Mijn kindje zat met 3 maanden al in maat 74 (zie je niet vaak) en nu met een jaar in maat 80 (wat dan weer heel gemiddeld is). Andere kindjes zitten maanden in 50 of 56. Is echt niets zinnigs over te zeggen. Als je al kleding vraagt in die maten, dan seizoensneutraal. Maar zou het zelf niet doen.

2 jaar geleden

Kleding zo ver op voorhand kopen is best lastig. Je hebt snelle groeiers en langzamere groeiers en groeispurten. Dan kan je beter een tegoedbon vragen denk ik
Van Asten- banner web baby - prijzenspektakel

2 jaar geleden

Ik zou geen kleding vragen. Mijn dochter van 13 maanden draagt bijvoorbeeld nog maat 74, terwijl de meeste kindjes al 1 of 2 maten groter dragen. Dan klopt het qua seizoen niet meer denk ik.

2 jaar geleden

Reactie op MMeellississaa

In mijn familie en vriendenkring wilt iedereen kleding geven en geen cadeau ...
Maar dan ga je nu toch weer lelijke kleding krijgen? Of mag jij het nu zelf uitkiezen

2 jaar geleden

Misschien een lekker berenpakje voor de winter en een ielm pakje in verschillende maten? (Vanaf een 1-1,5jaar?)

2 jaar geleden

Hier droeg ze met 6/7 maanden 74 en nu met bijna 10 maanden maat 80. Ik zou persoonlijk nooit kleren vragen. Heb er heel veel van gekregen. En óf het is niet je smaak dus de kleine draagt het niet, óf het is seizoensgebonden en je kleintje draagt het niet ivm het verkeerde seizoen, óf je kindje slaat een maat over waardoor ze maar heel kort in een bepaalde maat zit en dan zit je met de kleding. Ik zou dan eerder bonnen vragen en tzt de kleren kopen die jij leuk vindt en die bij het juiste seizoen passen 😉

2 jaar geleden

Geen grotere maten vragen. Verschilt erg per kind.

2 jaar geleden

Ik zou ook niet vragen om kleding groter dan maat 68.. Mijn oudste is drie jaar en draagt nog maat 86 en mijn jongste is anderhalf en zit echt pas nét in maat 74. Ik heb zoveel kleding gehad die ze niet konden dragen omdat het niet het juiste seizoen was. Zonde!

2 jaar geleden

Ik zou dan eerder cadeaubonnen van Prental/ Hema/ Wehkamp ofzo vragen. Kun je tzt zelf op maat iets uitzoeken.

2 jaar geleden

Misschien kun je dan juist andere dingen vragen. Of je vraagt rompers, die kunnen ze wel aan tot maat 74. Heb je ook al sokken, slofjes, een jasje, etc? Broeken en shirts boven maat 62 zou ik niet vragen want dat is enorm gokken welk seizoen en kleding geschikt is. Wij hadden best leuke lange kleding gekregen voor in hoogzomer. En korte broeken voor in de winter. Niet handig dus
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

2 jaar geleden

Reactie op xxTessa

Maar dan ga je nu toch weer lelijke kleding krijgen? Of mag jij het nu zelf ...
Ik heb een lijstje gemaakt op lijstje.nl

VRIEND

2 jaar geleden

geen kleding vragen. Je hebt nu waarschijnlijk alles gekocht omdat jij dat leuk vindt. Als ze groter is vind je het dan waarschijnpijk ook leuk zelf kleding uit te zoeken. De maten die je noemt droeg onze dochter pas na een jaar, is een kleintje. Met ruim 2,5 jaar droeg ze nog maat 86. Ook weet je niet in wel seizoen je zal zitten, juist korte of lange mouwen etc.