16 Reacties

3 jaar geleden

Doe het niettttt!! Dit soort merken (net als aerosleep overigens) spelen in op het nieuw ouderschap en doen soms bijna alsof je kneiter hard faalt als jij dit niet hebt/koopt. Ik denk altijd maar zo: Als deze producten echt zo geweldig effectief zouden zijn, hadden we het allang door professionals aangeraden gekregen. Doe (voor hetzelfde geld) een goede kinderehbo cursus en het komt helemaal goed. Dit wordt vaak nog (deels) vergoed door de verzekering.

3 jaar geleden

Ik heb hier nog nooit van gehoord en dat zegt voor mij eigenlijk al dat ik het niet zou kopen 🙈 Als het echt een goed ding zou zijn zou wel aangeraden worden door huisarts/vk/cb om dit in huis te halen, tenminste dat denk ik.
Van Asten- banner web baby - prijzenspektakel

3 jaar geleden

Reactie op MrsFlamingo

Doe het niettttt!! Dit soort merken (net als aerosleep overigens) spelen i ...
Ben hier wel akkoord mee. Het geeft je een soort van schijnheiligheid, en veiligheid heb je nooit 100 %, helaas. Zoals mrsflamingo zegt, het geeft je gevoel dat je geen goede ouder bent als je dit niet hebt, wat bullshit is!

3 jaar geleden

Heimlich lijkt me wel algemeen bekend toch?

3 jaar geleden

Reactie op MrsFlamingo

Doe het niettttt!! Dit soort merken (net als aerosleep overigens) spelen i ...
Ik gebruik de aerosleep omdat het koeler is dan een gewoon matras en wij een zweetbol hebben 🙈 On topic: buikstoten/rugstoten lijken mij voldoende effectief. Vaak werkt je intuïtie beter dan een apparaat: je gaat automatisch over op je geleerde ehbo ipv een apparaatje pakken. Vertrouw op jezelf!

3 jaar geleden

Reactie op Ama Ryllis

Je doet geen Heimlich bij een baby, dat is heel gevaarlijk zelfs 🙈

3 jaar geleden

Ik gebruik de aerosleep omdat het koeler is dan een gewoon matras en wij ee ...
Dan dikke vette prima. Maar al die reclames met dat er meer kans is op stikken zonder een aerosleep. Echt ze moeten hun ogen uit hun kop schamen.

3 jaar geleden

Reactie op S_2021

Je doet geen Heimlich bij een baby, dat is heel gevaarlijk zelfs 🙈
Op de rug toch onder de schouders?

3 jaar geleden

Lijkt me echt geldverspilling! De EHBO methode waarbij je je kindje over je knie legt en dan tussen de schouderbladen moet slaan werkt veeeeel effectiever. En dan nog: het komt gelukkig erg weinig voor dat je dit moet gebruiken. Het klein en fijn snijden van voedsel en het uit de buurt houden van veel te klein speelgoed is de beste methode.

3 jaar geleden

Reactie op Ama Ryllis

Geen Heimlich bij kindjes!!! 😰😰 Beter even een cursus baby-ehbo volgen!!!!
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

3 jaar geleden

Ga je in een noodsituatie echt zo een apparaat opzoeken en pakken ergens vandaan terwijl je op dat moment naast je kindje zit die stikt? Als het echt zo geweldig is waarom is het dan zo onbekend (ik ken het niet ) Waarom word het niet gepromoot of zelfs opgenomen in de ehbo boeken? En als het zo levensreddend is waarom moet het dan weer zo duur zijn? Dit is gewoon een niet voor iedereen toegankelijk gebeuren. Dat je al 24/7 in je zak bij je moet dragen om er misschien wat aan te hebben. Als er echt wat gebeurd en er is echt paniek en een noodsituatie dan hang je je kindje denk eerder op zijn benen aan de kop als dat moet om het er uit te krijgen. Ipv dat je rustig gaat zitten denken van nou waar heb ik dat dure apparaat van 100 euro gelaten ook alweer. Mooi moment om dat nu eens te gaan testen. O ja hij ligt in die kast. Nou ukkie even wachten met verder stikken en blauw aanlopen. Mama moet even haar dure niet stikken speeltje pakken aan de andere kant van de kamer in de kast. Niet weglopen he ben zo terug bij je. O kijk ik heb hem ehm.... hoe werkte dit ook alweer? (Ernstig overdreven omschreven natuurlijk maar misschien zie je de situatie voor je en kun je je dan afvragen heb je dit apparaat nodig en ga je het daadwerkelijk gebruiken in nood 😉)

3 jaar geleden

Het lijkt mij heel interessant! Die video’s van kindjes die ermee worden gered (zie website) vind ik wel erg indrukwekkend. Ik ga me er verder in verdiepen.

3 jaar geleden

Vandaag binnen gekregen en ik moet zeggen dat ik het een geruststellende gedacht vindt. Ik hoop het nooit te hoeven gebruiken, maar mocht het nodig zijn als al het andere niet werkt dan ligt het op een vaste plek in huis.

3 jaar geleden

volgens mij kun je beter jezelf 'wapenen' met kennis en kunde als je bij solid starts kijkt kun je heel veel leren over t verschil tussen 'gagging' en 'choking' en een goede cursus kinder ehbo als jouw kindje leert eten en jjj hebt elke keer een apparaat klaar liggen en spanning om je heen hangen is dat niet zo relaxt voor hem/haar

3 jaar geleden

Reactie op Bougainville

volgens mij kun je beter jezelf 'wapenen' met kennis en kunde als je bij ...
Apparaat ligt in de kast. Kind eet super goed en er hangt totaal geen spanning...zie het als bijv een brandblusser, je hoopt hem niet nodig te hebben maar toch fijn dat het er is bij nood.

8 maanden geleden

De handleiding bij de Lifevac geeft duidelijk aan wat men EERST moet proberen alvorens je het hulpmiddel gebruikt. Het hulpmiddel is bedoeld voor het moment waarop tussen schouders slaan + buikstoten (niet bij baby!) niet hebben geholpen en de persoon al bewusteloos is en dus aan het sterven is. Het is dus het laatste redmiddel wanneer de andere opties niet werken.