13 Reacties
2 jaar geleden
Als ik je dochter zo zie zitten zou je de hoofdsteun een tikje omhoog moeten doen. Zodat de onderkant (en ook de gordeltjes dan) precies boven haar schouders vallen als ze recht zit.
Wij hebben niet precies dit model, maar een andere van maxi-cosi die erop lijkt. Als het goed is kan de hoofdsteun nog wel wel stuk verder omhoog, dan past ze er nog wel even in. Onze dochter is nu ongeveer een meter en hebben net deze week de vervolgstoel gekocht.
2 jaar geleden
Maxicosi maakt inderdaad wat smallere stoelen, maar je kindje heeft nog zat ruimte op het zitvlak hoor. De hoofdsteun moet zoals gezegd wel een stukje omhoog, dan kan ze goed rechtop zitten (met de bandjes over haar schouders ipv nu over de bovenarm en gordels goed stevig aangetrokken).
2 jaar geleden
Bedankt voor de reacties alvast, ze zit nog gewoon in de maxi Cosi (maar wel bedankt voor de tips voor als ze er straks inzit in de auto). Deze alvast aangeschaft voor als ze dadelijk de maxicosi ontgroeit is. Ik weet dat de hoofdsteun omhoog kan, alleen zag geen verkleinen zitten en vond voornamelijk de rest klein ogen (het zitvlak en eigenlijk alles tot de hoofdsteun).
2 jaar geleden
Reactie op ChGrrr
Ik heb vooral het gevoel dat ze niet breder kan worden dan ze nu al is voor ...
Kindjes worden vanaf nu relatief gezien niet zo heel veel breder. Dus hopelijk komt het goed
2 jaar geleden
Wij hebben deze. Ze heeft erin gezeten tot maat 98 (2,5 jaar), toen werd ie echt te klein. (En ze was met 2 zindelijk dus geen luier meer).
We zijn toen overgestapt op de britax romer kidfix i size.
2 jaar geleden
Wij hebben de gewone maxicosi axissfix maar onze dochter is bijna 3, heeft nu maat 98-104 en past er echt nog prima in. Hoe lang ze precies is weet ik niet maar ergens tussen de 95-100cm. Kinderen worden vooral langer en weinig breder.
Bij een jaar of 3,5 denk ik dat er een grotere komt voor haar en gaat deze naar haar broertje of zusje
2 jaar geleden
Ja hij valt wat kleiner idd. Wij moesten helaas met dikke 2.5 jaar al over naar een andere stoel (maar onze dochter is nu met 3 jaar en 4 maanden ook niet zo lang als een gemiddeld kind van 4.5 jaar). Onze buren zijn nu ook over en hun kindje is 3 jaar en 3 maanden en zij is gewoon normaal van lengte.
2 jaar geleden
Krap=veilig. Zoveel groter zitvlak zal ze voorlopig niet nodig hebben. Wel even de hoofdsteun 1 standje hoger doen, het lijkt alsof ze niet helemaal rechtop kan strekken, en 1 schouderband naar beneden zakt. Maar dat kan ook de foto zijn..