15 Reacties

5 jaar geleden

Vooral heel veel aanleggen/kolven! Wat geeft je het idee dat je niet genoeg hebt? Drinkt je kindje wel goed?

5 jaar geleden

Heel veel blijven drinken! Goed en gezond blijven eten. Ik kocht ool Weleda borstvoedingsthee, was heerlijk 😊 Weet niet of het iets heeft geholpen maar zolang je er in gelooft.... en idd veel blijven aanleggen. Hoe meer er wordt gedronken, des te meer er wordt geproduceerd! Succes 🥰

5 jaar geleden

Aanleggen. Aanleggen. Aanleggen. Veel rust nemen en gezond eten en voldoende water drinken. Evt borstvoedinsthee. Niets stimuleert de aanmaak van melk zo goed als het drinken van je kind.

5 jaar geleden

Idd wat de andere dames zeggen... blijven aanleggen. Waarom heb je het vermoeden dat je productie opgehoogd moet worden?

5 jaar geleden

Wat bij mij heel erg geholpen heeft is na een voeding of kolfbeurt met de hand nakolven. Dit hoeft maar minimaal te zijn en is een kleine moeite. Doordat je zo de borst ècht helemaal leeg maakt wordt de productie mega gestimuleerd. Zoek maar eens op youtube hoe je dit doet

5 jaar geleden

Ik zie dat je kindje 2 weken is.. mijn zoontje deed toen een hele week regeldag en dat betekent drinken, drinken, drinken.

5 jaar geleden

Dag dames, de reden dat mijn melkproductie wat verhoogd zou moeten worden is omdat ik de eerste 3 dagen max 10 ml kon afkolven in totaal. Hierdoor is Emiliano op nutrilon moeten overschakelen tot de melkproductie op gang kwam, dit gebeurde ook maar hij drinkt 60 ml en ik krijg op het moment max 40 ml gekolfd en als hij aangelegd is geweest heeft hij ook gewoon nog honger dus moet er alsnog bijgevoed worden met nutrilon

5 jaar geleden

Ik ben alleen bang dat zolang je kv bij geeft je productie beetje lastig blijft.... omdat je kv geeft is je kindje relatief langer verzadigd dan hij zou zijn met bv. Hierdoor zal hij over de dag gezien iets minder vaak komen dan dat jou productie nodig heeft. Daarnaast zegt jou kolf opbrengst niets over wat jou kindje uit je borst krijgt. Beste manier zou toch zijn proberen de bijvoeding af te bouwen en in plaats daarvan toch (nog) vaker aanleggen. Rond de 12 voedingen is bijv niet abnormaal ( 14 bijv ook niet om op te krikken)

5 jaar geleden

Idd niet kijken naar hoeveel melk er uit komt na het kolven. God wat werd ik daar onzeker van! Heb daarom ook nooit meer gekolfd 🤣 Als ik kolfde kwam er niet meer dan 50-70 ml uit maar als ik hem aan de borst voedde lag ie geregeld 30-60 minuten aan de borst. Ik zou vooral lekker live blijven voeden!

5 jaar geleden

Reactie op babyaugust

Dag dames, de reden dat mijn melkproductie wat verhoogd zou moeten worden i ...
Kolfde je dan trouwens na elke voeding of ipv een live voeding.

5 jaar geleden

Reactie op Anoniem Nr Zoveel

Kolfde je dan trouwens na elke voeding of ipv een live voeding.
Tijdens de eerste dagen voor elke voeding mits hij de fles kreeg en sinds een week na elke live voeding

5 jaar geleden

Kolven is niet hetzelfde als een baby die drinkt. Tenzij er echt iets aan de hand is, drinkt een baby effectiever dan een kolf. Mijn schoonzus kolfde geen druppel en toch kon ze tot de laatste dag van haar verlof borstvoeding geven zonder bijvoeden. Ik kolf zonder problemen 300ml.. De beste manier om je productie te verhogen/af te stemmen op je kindje is het elk hongersignaal aanleggen.

5 jaar geleden

Reactie op babyaugust

Dag dames, de reden dat mijn melkproductie wat verhoogd zou moeten worden i ...
Drinkt hij wel effectief aan de borst? Misschien dat zijn techniek/mondanatomie niet goed is, waardoor hij aan de borst niet genoeg binnen krijgt. Het flesje is makkelijker voor hem, dus daar speelt dat probleem niet. Kolf je 40cc in plaats van een voeding of na een voeding?

5 jaar geleden

Reactie op babyaugust

Tijdens de eerste dagen voor elke voeding mits hij de fles kreeg en sinds e ...
Na elke voeding hoef je ook niet meer echt veel te kunnen kolven. Als het goed is drinkt de kleine nml je borst zo goed als leeg. Ik zou toch eens een lactatiekundige inschakelen om te kijken of je kv kan afbouwen en ye kijken hoe je kleintje drinkt

11 maanden geleden

Reactie op Freski

Wat bij mij heel erg geholpen heeft is na een voeding of kolfbeurt met de h ...
Met een handkolf of kolven met je handen?