28 Reacties

3 jaar geleden

Onze zoon heeft dit ook gehad. Sliep 30 tot 45 minuten, langer niet. Hebben nooit een ritme/schema gehad. Sinds 14 maanden heeft hij zelf wat ritme gecreëerd. Hiervoor wisselde het echt elke dag qua tijdstip slaapjes en hoelang de slaapjes waren. Wel sliep hij vanaf een maand of 10 langer. Minimaal 1, maximaal 3 uren. Het komt. Echt waar. Ik geloofde er ook niet in. Maar het hoort bij de leeftijd. Ze slaapt s'nachts goed? Laat het overdag lekker los😊

3 jaar geleden

Reactie op Knurft

Onze zoon heeft dit ook gehad. Sliep 30 tot 45 minuten, langer niet. Hebben ...
Ja ze slaapt snachts goed, dus we zijn heel content maar ik vind het voor haar zo rot omdat ik merk dat ze echt nog moe is als ze wakker wordt na die 45 min en die namiddagdut daardoor echt nodig heeft.

3 jaar geleden

Hoi hoi. Hier ook hoor meestal 30 min. Ze is bijna 1 jaar en wij weten niet beter.. 🥲 maar altijd vrolijk en savonds/snachts gaat slapen goed! Een slaapcyclus is 45min. Dus als jullie kindje 45min slaapt is dat prima hoor! Dan heeft ze een slaapcyclus gehad. Wij zijn er ook veel mee bezig geweest maar als ze goed blijft eten/spelen/groeien/vrolijk en savonds en snachts goed slaapt zou ik me echt geen zorgen maken.

3 jaar geleden

Trouwens je vroeg naar een gouden tip..😄 Ik heb heel veel gehad aan ‘bureau van slaap’ Je kan ze googelen en ze zitten op instagram. Dan kan je zoeken op: dutjes, of leren doorslapen.. Als je weet wanneer ze wakker gaat worden. (Dus rond 45min) ga je wat eerder dr kamertje binnen en t moment dat ze wilt ontwaken dan sus je dr een soort van in slaap weer.. handje op dr lichaam en ssshhh.. voordat ze dus echt wakker wordt.. of white noise? Heeft hier wel geholpen trouwens! Ze sliep toen wel langer (ook 45min telkens) en bij de opvang zelfs een keer 2,5u..

3 jaar geleden

gouden tip.. er naast gaan liggen, maar moet je maar net passen

3 jaar geleden

Waarom moet ze langer slapen? Ze lijkt het goed te doen op deze manier

3 jaar geleden

Reactie op xxTessa

Waarom moet ze langer slapen? Ze lijkt het goed te doen op deze manier
Omdat als ze wakker wordt ze heel duidelijk aangeeft nog moe te zien zijn (slaapsignalen)

3 jaar geleden

Reactie op Marie-sophie22

Omdat als ze wakker wordt ze heel duidelijk aangeeft nog moe te zien zijn ( ...
Doet ze dat ook voor het middagdutje? Want kan me voorstellen dat ze niet elke dag op zelfde tijdstip toe is aan een slaapje

3 jaar geleden

Ik gaf nog altijd minstens om de 3 uur borstvoeding (of eerder, als hij er eerder om vroeg), los van wat mn zoontje wel of niet aan hapjes kreeg. Voor het middag slaapje gaf ik hem sowieso nog borstvoeding, en als dat 2 uur ipv 3 na de laatste voeding was doe ik dat ook gewoon. Dan gaat die met een lekker vol buikje slapen. Maarja, wij houden dus ook niet echt een schema aan ofzo maar "doen maar wat" op basis van wat uitkomt en wanneer mn zoontje aangeeft te willen drinken. Niet erg toch als dat na 2,5 uur al is ipv 3 uur.. Maar moet zeggen dat ik geloof dat hij pas echt standaard langere middagdutjes ging doen sinds hij nog maar 2 dutjes per dag doet. 45 minuten slaapjes is volgens mij heel normaal tot een bepaalde leeftijd.

3 jaar geleden

Reactie op xxTessa

Doet ze dat ook voor het middagdutje? Want kan me voorstellen dat ze niet e ...
Ja heel duidelijk, ze is dan echt rond 11:45/12:00 al aan het gapen en wrijven in de oogjes, als ik haar dan in bed leg is ze meestal ook heel snel in slaap.

3 jaar geleden

Reactie op Mamare

Ik gaf nog altijd minstens om de 3 uur borstvoeding (of eerder, als hij er ...
Als ze heel erge honger heeft dan geef ik haar ook eerder te eten ☺️ alleen vonden we het met werken en opvang wel handig om een richtlijn te hebben voor de dag. Ze doet het verder dus heel goed

3 jaar geleden

Acceptatie. Einde betoog. Nee grapje natuurlijk. Maar er zit niks raars in je dagindeling. Sommige kindjes slapen nu eenmaal beter dan andere.

3 jaar geleden

Ons dametje sliep overdag 3 dutjes van 45 min.... pas toen ze naar 1 dutje overdag ging werd het 1,5 uur. Zolang ze vrolijk is, goed eet en goed slaapt is het geen probleem toch.

3 jaar geleden

Luister naar wat je kindje nodig heeft. Misschien heeft ze maar 45 minuten nodig? Het kán zijn dat als je het langer maakt dat ze snachts minder goed slaapt. 45 minuten is trouwens een mooie slaapcyclus. Baby’s zijn nog niet in staat om meerdere slaapcycli aan elkaar te koppelen en zijn vaak ook gewoon weer wakker na 1 cyclus. https://www.slaaptipsvoorbabys.nl/slapen/slaapcyclus-van-een-baby/

3 jaar geleden

Volgens mij is je ritme prima, ik herken deze struggle onwijs! Op de opvang kon die het wel maar thuis niet. Heb hem met regelmaat na 45 min geknuffeld gewiegd tot ie weer sliep. En soms ook gewoon ernaast gezeten (terwijl die heel boos werd dat je eruit wilde). Maar opeens rond 7 maanden kon die het opeens!

3 jaar geleden

Hier is het niet anders. Overigens voed ik wanneer ik thuis ben op verzoek en krijgt hij op de op mag om de drie uur een fles. Die combi gaat prima hoor. Ik las ernaast gaan liggen als tip. Als ik ernaast ga liggen gaat hij alleen maar aan mijn haren trekken en mijn gezicht betasten. Er wordt dan helemaal niet meer geslapen 😂.

3 jaar geleden

loslaten.. wordt vanzelf beter.

3 jaar geleden

Komt vanzelf heb ik het idee in ieder geval. Wij komen ook van alleen naar 45 min slaapjes overdag. Hier nu bijna 8 maanden en nu steeds vaker is het middag slaapje rond de 2 uur. Maar soms ook gewoon 45 min / 60 min. Dan inderdaad nog maar even een powernapje voor 17 uur.

3 jaar geleden

Is het misschien een idee om haar tot de volledig slaaptijd te laten liggen? Ze kan ook gewend zijn dat mama haar in slaapt helpt. Of je kan proberen haar middagdutje een kwartier eerder te starten omdat je al aangaf dat ze 9 uur niet red. Dan is misschien wakkertijd te lang tussen de 2 slaapjes

3 jaar geleden

Onze dochter sliep rond 6 maanden ook maar heel kort. Zowel overdag als snachts moesten we haar ook steeds in slaap wiegen. Wat bij ons overdag hielp: Ochtenddutje maximaal 30 minuten En dé gouden tip: white noise! We hadden toch maar een numsy aangeschaft en sindsdien slaapt ze smiddags 2uur. Er zit een timer op en ze wordt vaak ook pas wakker als het apparaat uitgaat. We gebruiken de white noise nu overdag bij al haar dutjes en snachts. Wil natuurlijk niet zeggen dat dit bij jullie ook werkt maar mede door de goede verhalen hebben we het toch geprobeerd. Aan de andere kant lees ik ook dat ze snachts goed slaapt, vrolijk is en goed drinkt dus ik zou me er niet te veel druk om maken, wat je hier ook vaak hoort: komt vanzelf. Maar white noise was voor ons een kleine moeite om te proberen dus dat gaf ik graag een kans.