17 Reacties
8 maanden geleden
Huh, ik vraag me af hoe je hier op bent gekomen? Staat dit op het internet?
8 maanden geleden
Je kan hiervoor altijd je huisarts of de hap bellen, zij zijn er ook om medisch advies te geven.
Met mijn oudste heb ik nachtenlang staan stomen in de badkamer, net uit de kraamweek. Kachel op 24 graden, douche heet aangezet en de douche laten vullen met stoom. Daarna temperatuur van de douche aangepast en huid-op-huid met de baby in de douche gaan staan. Ik stond met de baby niet onder de douche straal. In de badkamer de baby weer droog aangekleed en warm toegedekt. Snot uit de neus gehaald en in de slaapkamer weer terug naar huid-op-huid. Mijn man sneed in de tussentijd een ui in stukken en had dat op een veilige afstand van de wieg gezet.
In ons geval zat ik uiteindelijk elke nacht bij de hap en overdag bij de huisarts voor algehele gezondheid controles van de baby ivm rs virus. Maar (gelukkig) nog te gezond voor een opname.
Met betrekking tot bv als neusdruppels, dat durf ik niet te zeggen. Ik heb jaren bv gegeven, maar dit is de eerste keer dat ik dit op deze manier als hulpmiddel hoor/lees.
Wanneer de baby bij ons in de wieg lag, zorgde we er wel voor dat er een lichte helling was van het matras. Door middel van een handdoek plat onder het matras te leggen bij het hoofd-gedeelte.
Veel sterkte!
8 maanden geleden
Reactie op 𝙱 𝙾 𝙷 𝙾 𝙼 𝙰 𝙼 𝙰
Huh, ik vraag me af hoe je hier op bent gekomen? Staat dit op het internet? ...
Ik ben hier ook benieuwd naar. Met mijn medische achtergrond (dierenarts) lijkt het mij juist onverstandig om iets van voeding de luchtwegen in te doen ivm kans op verslikkingspneumonie.
8 maanden geleden
Reactie op mivd
Ja gelijk doen!!! Moedermelk werkt anti bacteriël!! En het werkt als een tr ...
Ik gebruikte het voor oortjes als ze oorpijn had, voor oogjes als ze ontstoken/rood waren, en bij verkoudheid, als ze een open plekje heeft op de huid, heb ze zelfs een keer met moedermelk in bad gedaan!!
8 maanden geleden
Verkoudheid voorkom je er niet mee (is immers een virus) maar je melk kan verlichtend werken.
8 maanden geleden
Reactie op Sunshine-
Nieuwsgierigheid, maar is water met zout dan heel veel anders? Dat is ook ' ...
(Fysiologische) zoutoplossing bevat niks anders dan water en NaCl, wat overal in het lichaam opgenomen kan worden. Melk bevat ook nog eiwitten en vetten etc, het is echt voeding wat in de diepe luchtwegen moeilijk opgenomen kan worden waardoor het een bron is voor bacteriën.
Maar blijkbaar wordt het aangeraden, heb het zelf nooit gehoord qua toedienen via de neus, dus ben benieuwd. Wel oogjes/huid heb ik vaker gehoord.
8 maanden geleden
Reactie op Emmy0306
(Fysiologische) zoutoplossing bevat niks anders dan water en NaCl, wat over ...
Als het goed is komt het niet in de diepe luchtwegen, zoveel druppel je niet. Het komt in de neusholte, dit kan ook gebeuren als je liggend voed en kan helemaal geen kwaad. Borstvoeding bevat veel antistoffen en werkt bij mijn weten ontstekingsremmers.
@TS wat ik zelf ook heel goed vond werken bij onze baby waren de monodose neusdruppels (is zoutoplossing) en de neusjesreiniger van otrivin te gebruiken. Hielp echt om het neusje een beetje vrij te maken van snot.