107 Reacties

2 jaar geleden

Wanneer jij je er goed bij voelt!

2 jaar geleden

Hier na een maand of 8 gedaan. Het mag ook na 1 dag hoor, maar waar voel jij je fijn bij? Los van wat zij willen. Ze kunnen toch ook eens een uurtje oppassen, waarom gelijk logeren?

2 jaar geleden

Hier is hij met 8 weken oud gaan logeren. 1 nachtje bij mijn ouders. Maar er staat niet echt een termijn voor hoor.

2 jaar geleden

Mijn schoonouders willen ook mega graag dat ons zoontje eens komt logeren, maar wij vinden dat met 9 maanden nog steeds niet nodig. Als hij straks wat ouder is prima, wij vinden dat hij het zelf moet kunnen aangeven, voor hem heeft het nog weinig meerwaarde. Wanneer jij je er eerder wel goed bij voelt is dat helemaal prima lijkt me. Zolang je maar duidelijke afspraken maakt met elkaar

2 jaar geleden

Hoi! Onze kleine gaat volgend weekend slapen bij mijn ouders (dan 6 weken oud) en 3 weken later een nachtje bij mijn schoonouders. We doen dit zo snel, omdat ik er onzettend tegen aan zie, dus ik dacht zo snel mogelijk de eerste keer dan is die in ieder geval geweest en dan kunnen ik en mijn vriend ook een nachtje doorslapen wat een groot pluspunt is :)

2 jaar geleden

Hier met 6 maanden eerste keer logeren, toen was ik er zelf pas aan toe. Daarvoor al wel eens een middagje bij opa en oma geweest

2 jaar geleden

Mijn man heeft ooit eens een onderzoek gelezen waarin stond dat baby’s liever het eerste jaar niet uit logeren gaan ivm de hechting, ik heb dat absoluut niet tegen gesproken hahaha! Na ruim een jaar is hij voor het eerst uit logeren gegaan, maar het is hier geen vaste prik ofzo. Heb hem liever bij me.

2 jaar geleden

Mijn dochter is bijna 2 en heeft nog nooit ergens anders geslapen. Weleens een middag dutje als ik bij m’n ouders was in camping bed misschien kan je dat eerst proberen? Binnenkort komt baby 2 en ook dan blijft ze thuis en komen opa en oma bij ons in huis. Doe vooral wat goed voelt voor jullie zelf!

2 jaar geleden

Reactie op 💙m💗

Hier met 6 maanden eerste keer logeren, toen was ik er zelf pas aan toe. Da ...
Maaar hier zit trouwens wel een grote maar aan vast, onze dochter gaat niet uit logeren omdat opa en oma dat zo graag willen. Onze dochter ging uit logeren omdat wij die avond naar een musical gingen. Ik vind tot een bepaalde leeftijd heeft het kind zelf helemaal niks aan uit logeren voor het plezier. Welke leeftijd dat precies is is denk ik afhankelijk van het kind. Onze dochter is nu 1.5 en nog niet wezen logeren buiten praktische redenen om. Ze is nu 3 keer wezen logeren en ze vond het de laatste keer wel echt heel erg leuk dus ik gok dat wij langzaam naar de leeftijd gaan dat ze ook voor het plezier kan gaan logeren.

2 jaar geleden

Nu 1 jaar en nog nooit gedaan.

2 jaar geleden

Volg je eigen gevoel! Ons zoontje sliep tot zes maanden niet zo goed dus ik voelde me niet comfortabel met logeren. Eerste nachtje logeren was met 8 maanden. Vind dit alsnog best wel vroeg eigenlijk! Maar het ging super. Schoonouders en moeder pasten hier thuis al wel vanaf een maand of 4 op 😊 dus opa en oma kunnen ook prima eerst eens een paar uurtjes bij jullie oppassen zodat je wat tijd voor jezelf hebt en zij en je kindje aan het oppassen kunnen wennen.

2 jaar geleden

Wij deden dat toen onze zoon doorsliep van 19 tot 6. Zodat opa’s en oma’s geen nachtfles hoefden te doen. Onze zoon was 3 maanden toen die voor het eerst ging logeren.

2 jaar geleden

Op de middag na heeft ons kindje van 2 nog niet ergens geslapen (dus de nacht gelogeerd). Wel met ons op andere plekken geslapen, met vakanties, weekendjes weg etc. Maar uit logeren vind ik nog niet nodig.

2 jaar geleden

niet tot hij kan praten 🤣

2 jaar geleden

Wij met 10 maanden. Bij mijn ouders. Ik vond het doodeng ( heeft zn reden die bij mij liggen, mn ouders zijn top) maar wilde het graag zelf oefenen. Ik ben huilend vertrokken en heb er geen moment van genoten. Maar daarna bijna elke maand een keer. En zij en mn zoon genieten er enorm van. Bij m'n schoonouders laatst voor t eerst. Uit noodzaak. Mn zoon is nu ruim twee. Voelde nog wat beklemmend maar zij passen wekelijks een dag op dus zijn helemaal gewend aan elkaar. En ook daar vond mn zoon het heerlijk.

2 jaar geleden

Te snel gepost: En verstandig, tja dat is wat je zelf bij je kind en jezelf vind passen. Ik zelf zou er wel voor kiezen dat je kindje doorslaapt en dat het niet net in een eenkennigheids fase is.

2 jaar geleden

Wat jij prettig vindt! Onze kids met een jaar of 2 voor het eerst.. je kunt het dan uitleggen aan ze en de nachten waren bij ons toen wat stabieler 🙃

2 jaar geleden

Oh en ik ga ze borstvoeding waardoor ik echt de meerwaarde van logeren niet in zag.. alleen maar onhandig 🙃 Dus daar ligt het misschien ook aan..

2 jaar geleden

Ik wilde wachten tot mijn zoon doorsliep. Hij is nu 1 en nog elke nacht minimaal 5x wakker 😅 Hij is dus nu al een tijdje wel eens bij mijn moeder zodat ik eens langer dan 1.5u aan een stuk kan slapen. Ik denk sinds hij 10 maanden is. Had ik achteraf niet erg gevonden om iets eerder al te doen.

2 jaar geleden

Bij ons na 5 weken al en gaat nu met 1,5 jaar regelmatig uit logeren. Nu was die eerste keer ook wel noodzaak, ik zat er mentaal helemaal doorheen en deed geen oog dicht meer. We hebben die nacht heerlijk geslapen na flink wat tranen na het wegbrengen🙈 Doe vooral waar jij je prettig bij voelt! Wij vinden het heerlijk om even bij te tanken en even met zijn tweeën te zijn.