49 Reacties

4 jaar geleden

Ik ben vaginaal bevallen met alleen wat hechtingen en was de volgende dag al in staat tot huishoudelijke taken. Wel paar dagen last van 'n iets beurs gevoel gehad maar kon daar wel gewoon dingen mee. Zegt overigens niet dat ik het ook meteen deed. Mijn vriend nam die dingen even over.

4 jaar geleden

Ik liep de dag na mijn bevalling al met de honden buiten en de huishouding deed ik 5 dagen na mijn bevalling alweer. Ik heb wel veel geluk gehad met de bevalling. Had geen pijn medicatie gehad, niet ingeknipt en extreem weinig bloed verloren (350ml) dus ik voelde mij heel snel weer heel goed. Pas alleen wel op dat je niet te snel teveel gaat doen. Mijn lijf riep mij op gegeven moment wel even terug, dacht dat ik 5 dagen na bevalling weer even actief kon zijn als voor mij zwangerschap.... maar dat gaat dus niet 🙈😂

4 jaar geleden

Volgende dag. Met 10 hechtingen. Ligt wel aan je bevalling en herstel natuurlijk! Voor iedereen anders.

4 jaar geleden

Ik heb 6 weken na m'n keizersnede niets hoeven doen qua huishouden en koken. M'n vriend was toen thuis. Wel had ik al eerder iets kunnen doen hoor, maar van m'n vriend hoefde dat niet

4 jaar geleden

Vaginale bevalling met knip en veel hechtingen. Na een week kon ik koken maar moest daarna ook weer zitten ivm beurs gevoel onderkant

4 jaar geleden

Volgende dag. Man had het erg druk met werk, dus ik zat overdag ook al beneden voor onze oudste zoon, mocht niks doen van de kraamverzorgster maar wanneer ze weg was ging ik zelf koken en de was opruimen. Ook na de eerste stond ik dag 2 alweer te koken. 2x normaal bevallen, 1e keer hechtingen 2e keer niets.

4 jaar geleden

De dag erna wel weer wasje gevouwen en kleine dingen. Week erna deed ik eigenlijk alles weer. Ik had een natuurlijke thuisbevalling zonder hechtingen.

4 jaar geleden

Vaginaal bevallen, zonder knip, aantal hechtingen. Eerste 3 dagen voornamelijk op bed gebleven, daarna activiteiten rustig opgebouwd. Als het mogelijk is, zou ik je aanraden rustig aan te doen na een bevalling! 🍀

4 jaar geleden

Ik had een operatie vanwege een vierdegraads totaalruptuur. Ik heb 2 weken niks kunnen doen, kon nauwelijks lopen. Daarna ging het beter, maar 3 maanden na mijn bevalling kreeg ik een hernia en lag ik er weer 3 maanden uit. Had ik dus maar rustiger aan gedaan ;)

4 jaar geleden

Ik ben nog niet bevallen, maar kan me niks voorstellen bij ernaar uit kijken om weer aan de slag te gaan in het huishouden... Een van de weinige keren dat in je leven dat je een goed excuus hebt om de kraamhulp/je partner/ je moeder te vragen om jouw deel van het huishouden te doen... 😊

4 jaar geleden

Ik ben vaginaal bevallen (zonder hechtingen) en kon dezelfde dag alweer van alles. Mocht alleen niet van de kraamzorg, werd gedwongen om op de bank te blijven liggen 😅

4 jaar geleden

Vaginaal, één hechting. Twee dagen erna begonnen met de wassen ophangen. Vier dagen erna stofzuigen. De week erna als de wiedeweer naar de fysio gegaan om mijn herstel te bevorderen. Ik had geen geduld. Moet erbij zeggen dat ik achteraf wel wat meer rust had moeten nemen.

4 jaar geleden

Ik ben vaginaal bevallen, prima bevalling en ik had een heel snel herstel. Had geen hechtingen of wat dan ook dus ik kon snel weer mijn oude leven oppakken. In de kraamweek deed ik zelf wat huishoudelijke taken en kon al snel buiten op pad.

4 jaar geleden

Gewoon vaginaal bevallen met 1 hechting had wel een ruggenprik. Mocht van de kraamzorg 2 weken niet stofzuigen maar zodra ik dat kon deed ik dat. Kon een week bijna niet zitten door “zadelpijn” gewoon je lijf volgen

4 jaar geleden

1e bevalling: vaginaal bevallen met knip. Binnen 12 hechtingen , buiten 8 hechtingen. Ik kreeg op dag 5 na de bevalling op mn kop van de kraamhulp omdat ik even de hond ( 45 kg 🙈) was gaan uitlaten terwijl manlief met de baby zat. 2e bevalling: vaginaal zonder knip maar wel van een tweeling. Toen kon ik eigenlijk na een dag ( nadat de naweeën weg waren) alles wel weer.

4 jaar geleden

Na 3 weken, Vaginaal bevallen maar door het vele bloedverlies was ik te vermoeid om alle taken volledig zelf weer uit te voeren

4 jaar geleden

Dat je snel herstelt wil natuurlijk niet zeggen dat het verstandig is om direct allerlei dingen in het huishouden te gaan doen. Achteraf gezien had ik wel wat rustiger aan willen doen, je bent wel net bevallen. Dat doet best wat met lijf en geest. Geef jezelf wel wat rust!

4 jaar geleden

Jeetje wat een bezige bijtjes hier… in China ben je 40 dagen kraamvrouw en moet je enkel op bed liggen en hier in NL staan we de volgende dag alweer te poetsen 😂 Ik niet. Ben heel bewust een week in bed gebleven. Na een week wel weer het huis een stukje stofgezogen en gekookt. Maar ik heb het bewust heel rustig aan gedaan. Ik kon vast ook wel eerder iets, maar hallo, ik heb net een mens uit mijn vagina geperst en ben 9 maanden zwanger geweest… 😂 ik ben vaginaal bevallen en wel ingeknipt.

4 jaar geleden

Ik heb heel bewust rust gehouden ik mijn kraamweek. Ik was bang mezelf voorbij te lopen, lichamelijk was ik waarschijnlijk wel in staat om alles te doen. Ik ben natuurlijk bevallen, wel een aantal hechtingen. Maar ik had erg last van alle hormonen die door mijn lijf gierden en was veelste druk met de baby.

4 jaar geleden

Vaginaal met drie hechtingen en na een week weer de eerste dingen in het huishouden gedaan. Na 8 weken weer eens een dagje gewerkt. Na 3 weken weer lekker op de fiets.