17 Reacties

2 jaar geleden

Ik heb dit ook gehad bij mijn dochter. Al verschillende houdingen geprobeerd? Bij mij werkte het om haar in haar bed te lachen, haar te laten friemelen met mijn hand en een liedje voor haar te zingen.

2 jaar geleden

Bedankt voor je berichtje. We proberen indd verschillende houdingen. Of pauzes tussendoor. Haar indd iets vast laten houden ofzo. Maar op een gegeven moment blijft ze de fles echt wegduwen met haar tong. Dusja dan stoppen we er maar weer mee. Maar dan ben ik toch bang dat ze veel te weinig binnen krijgt na zo'n nacht.....

2 jaar geleden

Misschien wachten of ze zich zelf Meld voor de fles?

2 jaar geleden

Bedankt voor je berichtje. We proberen indd verschillende houdingen. Of pau ...
Snap ik, die stress had ik ook. Ik bood dan een half uur later weer aan. Voor de rest lette ik goed op mijn kindje en op gegeven moment kwam de realisatie; als jij vrolijk bent en er gezond uitziet zal het wel goed zijn. Ben je al begonnen met oefenhapjes? In fruit zit ook vocht. Is natuurlijk geen vervanger, maar wel een fijne toevoeging.

2 jaar geleden

Hé dit heb ik momenteel ook. Niet elke ochtend, maar wel om de dag ongeveer. Mijn vermoeden is dat de laatste avondfles wat vervroegd kan worden, maar dat ga ik vandaag voor het eerst proberen. Dus geen idee of dit werkt.

2 jaar geleden

Reactie op Melkmeisje90

Hé dit heb ik momenteel ook. Niet elke ochtend, maar wel om de dag ongeveer ...
Wij hebben dit ook sinds zeker een week, de eerste ochtendfles sowieso en soms ook de volgende ochtend fles. Onze kleintje krijgt in de nacht nog een flesje (tussen 2-4), de fles ervoor is meestal tussen 19-23 of om 19 en om 23 (wij maken hem nooit wakker voor een fles). De nachtfles gaat altijd bijna op (130-160ml). Kleintje duwt fles weg met zn hand, of spuugt de speen uit, gaat een beetje strekken. Maar wordt ook grumpy als hij zelf net de fles heeft weggeduwd 😅 als ik de fles weer aanbied hapt ie gretig toe. Knuffeldoekje, of mijn vingers om mee te friemelen helpt niet per se bij ons. Heb ook een dag weer een groter speentje geprobeerd, toen ging het wel zonder al te veel moeite, maar omdat het zo snel ging wel veel frustratie omdat ik dan een aantal pauzes tussendoor inlas. Zou het verveling kunnen zijn?? Weet nu niet zo goed wat te doen. Hij heeft wel onlangs meerdere dagen zelf een flesje laten vallen, zitten nu op 5 flessen, daarom opgehoogd. Hij drinkt gemiddeld 800-900ml per dag met hier en daar een uitschieter.

2 jaar geleden

Ik ben niet de enige dus.... Gisteravond liet ze van de laatste fles ook 70 over. Ik dacht nou dan zal ze nu wel trek hebben. Nee hoor...zelfs een andere fles geprobeerd. Maar vanochtend vanochtend weer 70 over..

2 jaar geleden

Heeft ze die laatste fles nog wel nodig? Moet je haar wakker maken voor de laatste fles? Zo ja, misschien een idee om haar eens niet wakker te maken en kijken wat er gebeurd. Toen mijn dochter 4 maanden was hadden we net de laatste fles eraf gehaald. Dus 19u fles en slapen en dan ‘s ochtends weer wanneer ze wakker werd. Wij moesten haar ook wel echt wakker maken om 23u, dus 1x besloten dat niet te doen en toen meldde ze zich ‘s ochtends pas weer. Kan me voorstellen dat ze dan ‘s ochtends de fles leeg drinkt :)

2 jaar geleden

Heeft ze die laatste fles nog wel nodig? Moet je haar wakker maken voor de ...
Ze slaapt inderdaad om 2200 gewoon. Maar geef die fles wel. Omdat ik anders bang was dat ze wakker wordt in de nacht. Laatste fles is hier zonder die fles om 18.30. Is dat niet veel te vroeg dan? Ik kan die niet echt uitrekken zeg maar. Misschien is proberen indd wat er gebeurt als we die van 22 niet geven..

2 jaar geleden

Ze slaapt inderdaad om 2200 gewoon. Maar geef die fles wel. Omdat ik anders ...
Wij doen het ook zo en hij komt dan om half 7 meestal. Toen wij overgingen naar een fles minder hebben we de fles wel in hoeveelheid opgehoogd. Misschien meer aanbieden en kijken wat de kleine er mee doet

2 jaar geleden

Wellicht dat ze die van 22:00 niet meer nodig heeft? Mn zoontje van 16 weken krijgt zn laatste rond 19:00 en slaapt dan van 19:30 tot 7:30 ongeveer en dan gaat er om 8:00 240cc zo in

2 jaar geleden

Dit hadden wij met onze kleine ook sinds 2 weken ongeveer (volgende week 5 maanden). Sinds deze week zijn wij gestopt met het aanbieden van een fles om 22 uur en hij slaapt gewoon door tot de volgende ochtend zelfde tijd. Hij wordt ook nog steeds vrolijk en met niet al te veel honger wakker. Dus misschien gewoon een keer uitproberen?

2 jaar geleden

Ook hier (15 weken) is dat de fles van de hele dag waar hij het minste van drinkt 🤷‍♀️. De rest van de dag gaat alles op dus ik maak me er geen zorgen over. Hij groeit goed en is de hele dag vrolijk dus ik ga wat losser om met de voedingen. Ik bedoel: tot 13 weken schreef ik elke voeding op - het uur en de hoeveelheid- en dan te rekenen wat het dagtotaal was. Nu doe ik dat niet meer, behalve als hij de ganse een halve fles over zou laten dan zou ik die dagen weer even alles noteren.

2 jaar geleden

Ik ga vanavond proberen die van 22.00 niet te geven. Ik hielt vanochtend zelfs 100 over. Maar krijg het er echt niet in! Ben benieuwd.

2 jaar geleden

Ondanks dat ik zelfs 100 over hielt spuugde ze daarna ook nog de hele boel onder. Ben benieuwd hoe het zonder fles van 2200 gaat!

2 jaar geleden

Hoi. Ik heb niet alles gelezen in de reacties maar mijn dochter had dit ook. Toen zijn we gestopt met de fles van 23uur en hebben we de fles van 7uur opgehoogd naar 180. Werkte perfect. Zaten vervolgens op 4 flessen 180

2 jaar geleden

Hier ook een dochter van 4 maanden.. exact hetzelfde. Ik geef borstvoeding op verzoek, gisteravond om 22u de laatste voeding gegeven. Vanochtend werd ze 07:45 wakker en er is nog geen druppel in gegaan terwijl mijn borsten op ploffen staan. Zo gaat het nu al een tijdje😬 Rond 10 a 11u krijgt ze eindelijk eens trek!