3 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb geen antwoord op je vraag maar ik ben wel heel benieuwd of hij nu meer aankomt met neocate? Onze dochter is nu 13 weken en weegt 4540 gr en geboortegewicht 3170 gr. Ze drinkt met moeite 90 Ml in 3-4 . Slaapt slecht. Last van haar buikje en laat enorm stinkende winden. Ze heeft nu nutramigen llg. Maar ik denk dat deze niet genoeg verknipt is.

4 jaar geleden

Wij zijn wel iets later begonnen aan neocate en krijgt maar 1 flesje per dag en de rest moedermelk. Ze krijgt nu 180cc+6 schepjes. Volgens mij was ze toen we startte rond de 6/6,5 kilo. We hebben heel kort een schepje meer geprobeerd omdat het geadviseerd werd op de verpakking, maar toen spuugde ze het er weer met golven uit. Ze drinkt nu doorgaans 4 flessen maar soms zijn het er 5 en is nu 7 kg en groeit perfect. Meeste babies met kma hebben ook last van reflux en deze voeding is wat vloeibaarder. Ik zou daarom eerder een (halve) fles extra geven dan de hoeveelheid ophogen en de flessen verlagen.
Van Asten- banner web baby - prijzenspektakel

4 jaar geleden

Reactie op simonem1988

Ik heb geen antwoord op je vraag maar ik ben wel heel benieuwd of hij nu me ...
De pepti was idd ook niet genoeg verknipt en div klachten bleven zoals verstopping, huisuitslag, spuugen etc.. toen heeft de arts neocate syneo (want in de syneo zit een probiotica) voorgeschreven maar daar ging hij niet goed op.. heel benauwd de melk bleef “gorchelen” zijn spuitluiers werden met de dag meer tot zeker 8 per dag heel onrustig en huilerig en nu hebben we de neocate lcp en daar gaat hij enorm goed op 😍 finally! Hij komt niet veel of snel aan maar wel voldoende en ik heb een blije beeb die lekker in ze vel zit 💙 ik zie vooral ze beentjes, armpjes en gezicht in volume toe nemen. Geen uitslag meer hij slaapt rustiger geen krampjes of opgeblazen buikje. Wij lopen bij de kinderarts maar ik heb zelf ook contact gehad met nutricia met al me vragen gewoin voor een dubbele chek voor me eigen gevoel. Hij drinkt nu 5x 180 cc en komt soms in de nacht en krijgt dan 90 cc en is ook voldaan