9 Reacties

4 jaar geleden

Lijkt me juist dat omeprazol dat tegen moet houden. Dus zou het met de huisarts of kinderarts of wie voorgeschreven heeft zeker eve bespreken!

4 jaar geleden

Wij kregen trouwens nexium. Mischien werkt dit ook beter bij joun zoontje. Zou gewoon eens vragen 馃槉

4 jaar geleden

Reactie op Julibabygirl

Wij kregen trouwens nexium. Mischien werkt dit ook beter bij joun zoontje. ...
Nexium聽bevat als werkzaam geneesmiddel esomeprazol, dit is de gezuiverde vorm van聽omeprazol聽dat onder de naam Losec al langer in Nederland in de handel is. Vanwege deze gezuiverde vorm claimt de fabrikant dat dit middel iets effectiever is en minder bijwerkingen zou geven. Ff van google gejat haha

4 jaar geleden

Omeprazol stopt het spugen niet, het maakt het minder zuur waardoor die minder last heeft van zn reflux. Mijn zoontje gebruikt het nu ook 2 maanden, bij hem kwamen ook eerst andere klachten en daarna pas echt vele spugen.

4 jaar geleden

Omeprazol stopt het spugen niet, het maakt het minder zuur waardoor die min ...
Maar dat is toch niet goed als hij meer gaat spugen met dan zonder medicijnen? Bij ons bij de nexium was het meteen in 1 dag weg 馃檲 ze spuugde hele maaginhouden eruit en ineens weg

4 jaar geleden

Ik open dit topic even opnieuw. Onze dochter van 2 maanden krijgt per dag een half zakje omeprazol poeder gemengd met water. Ze heeft nu meer voeding terug, eerder had ze verborgen reflux en kwam het dus niet uit haar mond maar bleef in haar keel. Hier werd ze schor van en huilde veel omdat het zuur in haar keel Brande. Het zure geurtje uit haar mond is gelukkig weg , dus het maagzuur zal minder zuur zijn na 3 dagen gebruiken van omeprazol. Maar nu geeft ze meerdere keren per dag melk terug dat het ook echt haar mond uit stroomt. What to do? Afwachten of ze minder misselijk word want het zure is wel over het brand haar niet meer. Of toch even de huisarts bellen?

4 jaar geleden

Reactie op 馃挋m馃挆

Ik open dit topic even opnieuw. Onze dochter van 2 maanden krijgt per dag e ...
Dit hadden wij ook met nexium bij mn zoontje. Is vaak een bijwerking. Wss heeft ze daar wel minder last van dan de verborgen reflux gezien dat veel zuurder is telkens. Wel goed observeren of ze nog genoeg drinkt, aankomt en groeit. Sterkte ! Mijn zoontje is nu 8,5 maand en al tijd van nexium af en spuugt bijna niet meer dus er is goede hoop馃憤馃徏

4 jaar geleden

Reactie op 馃挋m馃挆

Ik open dit topic even opnieuw. Onze dochter van 2 maanden krijgt per dag e ...
Mijn huisarts gaf als verklaring dat bij verborgen reflux het maagzuur de slokdarm irriteert en dat een baby daardoor gaat proberen om het weg te slikken. Als je een maagbeschermer geeft, prikkelt het zuur minder en sommige babies gaan daardoor niet meer proberen om het weg te slikken. Daardoor kan een baby meer voeding teruggeven met een maagbeschermer.

4 jaar geleden

Hier ook al paar weken aan de gang.. Hij vertelt hele verhalen midden de nacht 馃槀