12 Reacties

3 jaar geleden

Krampjes? (Door kma?)

3 jaar geleden

En in slaap gewiegd worden/bij jou willen slapen lijkt mij compleet normaal op die leeftijd. Dan willen ze echt gewoon non stop bij je zijn. Die van mij heeft de eerste 10 weken op mij geslapen of wiegend in de draagzak geslapen

3 jaar geleden

Klinkt als verborgen reflux. Mijn dochter had dezelfde klachten en hevige verborgen reflux. Ruikt hij ook zuur uit zijn mondje?

3 jaar geleden

Krampjes? (Door kma?)
Ja dit denken wij ook hebben al pepti aangeschaft

3 jaar geleden

Reactie op SGVS

Klinkt als verborgen reflux. Mijn dochter had dezelfde klachten en hevige v ...
Dat vind ik meevallen en hij kan ook wel op zijn rug liggen. Wat hebben jullie hieraan gedaan?

3 jaar geleden

Herken ik ook bij mijn kleine meid, al was dit bij ons hele erge verborgen reflux. Na aantal tips daartegen is het al een stuk minder geworden. Toen ik laast over ging naar etos voeding (eerst kruidvat voeding) Had ze dit weer heel erg en erge krampjes ook weer. Liep helemaal paars aan, meteen gestopt en nu haat het weer wat beter. Ga in overleg met het cb of je huisarts naar welke andere voeding jullie kunnen proberen en laat kma vaststellen of uitsluiten

3 jaar geleden

Dat vind ik meevallen en hij kan ook wel op zijn rug liggen. Wat hebben jul ...
De oorzaak lag bij ons bij een onderwikkeld maagklepje. Dit hebben vrijwel alle baby's, maar niet allemaal hebben ze er last van. De andere meest voorkomende oorzaak is een voedselallergie/-intolerantie. Als het echt kma is, is pepti niet voldoende (eiwitten zijn niet voldoende opgeknipt). Dan moet je via een arts Nutramigen of Neocate voorgeschreven krijgen. Het is belangrijk om de oorzaak te achterhalen. Ik gaf/geef borstvoeding, en kon zo allergieën makkelijk uitsluiten. Medicatie (Nexium) was bij ons het enige dat werkte. Verdiep je eens in flesvoeden op verzoek. Vaker kleinere porties is heel helpend bij reflux. Dit is volgens de richtlijn van het CB (NJG), alleen volgt bijna niemand die. Rechtop houden na een voeding (20 min) kan ook helpen. Andere leefadviezen zijn veelal niet bewezen (bedje schuin en jbpm).

3 jaar geleden

Zou het niet kunnen dat hij ondertussen even moet boeren? Onze dochter doet dit wanneer er een boertje vast zit tijdens de fles. Dan pauzeren we even en help ik haar boeren. Daarna hervatten we de voeding en dan gaat het meestal een stuk rustiger! Dat overstrekken en huilen kan wijzen op darmkrampjes. Vooral als hij slecht boert of tijdens de voedingen veel lucht hapt. Het onrustig drinken zorgt er ook vaak voor dat er meer lucht binnen komt.. Wij gebruiken hier de dr browns flessen icm sab simplex sinds de geboorte :)

3 jaar geleden

Dit klinkt idd alsof er een boertje dwars zit. Ons zoontje deed dit ook wel eens en als ik hem dan even rechtop hield, kwam er een flinke boer uit. Dat huilen zal dan van de krampjes komen.. watt vaker een pauze tussen het voeden door kan helpen

3 jaar geleden

Onze zoon doet exact hetzelfde. Hier is het verborgen reflux... Maar tussendoor eens een boertje laten bij het voeden kan ook een oplossing zijn voor het rustiger drinken ☺️

3 jaar geleden

Was bij ons ook. Welke fles gebruik je? Verschillende flessen uitproberen en kijken bij welke hij wat rustiger drinkt. Regelmatig boeren tijdens het drinken, rustige omgeving. En.. het was bij ons ook een fase. En dat wiegen doen wij nog steeds, nu 3 maanden oud. Hoort er gewoon bij, bij sommige kindjes!

3 jaar geleden

Laat zijn tongriempje ook even controleren of die niet te strak is. Ons meisje heeft dit tot 11 weken gedaan (inclusief veel spugen tussen de voedingen door). We dachten eerst aan reflux, maar haar tongriem bleek veel te strak, ze maakte ook klakgeluiden tijdens drinken en liet vaak de speen los. Nu is ze alleen nog onrustig als er een boertje dwars zit :).