Vraagje, morgen ga ik met mijn zoon naar de HA wegen ontlastingproblemen nu wil ik eigenlijk voor zijn dat er morgen wordt gezegd dat ik de ontlasting dien in te leveren en nog een keer langs dien te komen. Ik wil dus meteen wat ontlasting meenemen zodat, wanneer er om wordt gevraagd, het direct kan afgeven.
Hoe vang je de ontlasting van een baby op? In een potje net als urine? Want ik ben inmiddels ook bekend met de plaszak dus urine gaat anders bij baby's.
Hey Pagus, ik ben geen dokter en begrijp dat je je enorm ongerust maakt. Maar ontlasting probleem is een heeeel ruim begrip.
Een baby is klein, dus zou zeggen bewaar een luier en neem deze mee.
Wacht eerst het bezoek even af en volg dan instructies op.
Aub niet in een plastic zakje of met toilet papier in het potje, dan keuren we het namelijk af. Je kan bij de apotheek speciale potjes krijgen.
Anders in een goed schoongemaakte pot.
Ja ik heb van die urinepotjes in huis, die van de apotheek maar hoe krijg ik de ontlasting erin 😀 ? Want toen ik urine diende in te leveren moest ik het opvangen met een speciale plaszak want je kunt een baby niet in een potje laten plassen.
Je hebt speciale potjes voor ontlasting met een klein spateltje aan de deksel. Zodat je het erin kan scheppen, wellicht kan je die halen bij de apotheek?
Of met een wegwerp lepeltje of ander materiaal dat als spatel/schepje kan dienen het van de luier scheppen en in het urine potje doen?
In een schoon, gesteriliseerd potje kan je het meenemen. Dat het goed schoo ...
Hier moet het voor zowel urine als ontlasting het potje zijn die je bij de huisarts of apotheek ophaalt.
Alle andere eigen potjes worden niet geaccepteerd.