4 Reacties

5 jaar geleden

Heeft ze alleen last bij haar kiezen of echt haar hele tandvlees? Je kunt via de huisarts eventueel een verdovende zalf krijgen. Wij zijn er bijna weer af, wat ontzettend zielig hè! Onze dochter had volledig ontstoken tandvlees (je zag haar tandjes bijna niet meer) en een blaasje in haar mondhoek, waardoor wij dachten aan het herpes virus. De huisarts twijfelde daarover en durfde het niet te bevestigen. Bij haar is het vorige week donderdag begonnen en sinds gisteren is ze eindelijk (meer dan een week dus) weer een beetje zichzelf. Tandenpoetsen vindt ze nog wel erg vervelend. Gelukkig dronk ze wel redelijk/normaal en doordat ze dol is op eten deed ze daar ook veel moeite voor. Zo zielig eten en huilen tegelijk. Koude pap, broodjes zonder korst met pindakaas, kwark en stamppot ging er gelukkig wel in. Overdag heel hangerig, alleen op schoot willen muziek luisteren, niet zelf willen spelen en s nachts elk uur wakker. Sterkte, hopelijk knapt je dochter snel op!

5 jaar geleden

Wat ik kan zien is rondom haar kies dat het dik en rood ontstoken uitziet.. Ik heb van de apotheek een gel gekregen voor erop te smeren, maar eens ik eraan kom schreeuwt en weent ze zo hard dat ik hartpijn krijg 😪.. Morgen afspraak bij de dokter ben benieuwd, ik ga nu dag 4 in.. Zei is zowiezo geen grote eetster wel drinken deed ze goed,maar nu ook dat niet.. kleine hapjes en spuigt het terug uit.. koude fruitijsjes ook geprobeerd, pfff.. dat ze maar terug mijn kleine vrolijke prinsesje wordt..

5 jaar geleden

Heb je een zetpil geprobeerd? (120/240mg, afhankelijk van gewicht en leeftijd, altijd even overleggen met de apotheek). Hier komen de hoektanden door en was het ook drama, nog niet eerder zo meegemaakt (ze heeft verder al wel 8 tanden en 4 kiezen). Haar tandvlees werd ook ineens een stuk dikker. Door haar een nacht en dag een zetpil te geven (volgens de beschrijving) sliep ze weer beter en ging het drinken/eten ook een stuk beter. Meteen een ander persoontje! Sowieso is een bezoekje aan de arts altijd een goed plan! Maar onze huisarts geeft altijd aan dat als het geen directe spoed is en de afspraak niet direct kan worden gepland een paracetamol of zetpil nooit kwaad kan bij pijn.

5 jaar geleden

Reactie op Zahra81

Wat ik kan zien is rondom haar kies dat het dik en rood ontstoken uitziet.. ...
Aah dan komt het vast ‘gewoon’ door een doorkomend kiesje. Hier deden vooral de hoektandjes erg pijn. Een zetpil hielp daarvoor goed, maar dat heb je zelf vast al geprobeerd