34 Reacties

6 jaar geleden

Ik garandeer je dat een topic over het al dan niet laten piercen van de oortjes van je baby een gigantische discussie uit gaat lokken. Just warning you..

6 jaar geleden

Ik garandeer je dat een topic over het al dan niet laten piercen van de oor ...
Idd, ik pak de popcorn😅

VRIEND

6 jaar geleden

Grote ketens vaak vanaf 3 maanden. Kleinere juwelierszaken soms pas vanaf 4 jaar. Dus even informeren daar waar je het wilt laten doen. Ik moet er nog even niet aan denken met al dat gekruip en gerol ben veels te bang dat ze ergens aan vast blijft hangen of dat het gaat ontsteken 🙈🙈 Maar dat moet je uiteraard zelf beslissen of je het al wilt laten doen 😘

6 jaar geleden

Volgens mij vanaf 3 maanden.. Staat bij Lucardi. Ik ben zelf ook niet voor oorbellen bij baby's. Maar goed ieder moet het voor zichzelf weten.

6 jaar geleden

Mijn oudste zoon was 5 maanden toen hij z'n eerste oorbel kreeg, hij was 6 jaar toen wilde aan de andere kant ook een oorbel. Nu is hij 11 jaar en heeft nog steeds beide oorbellen. Mijn dochter was 10 weken en zij wordt over 2 weken 8 jaar. Mijn jongste zijn is 17 weken maar de juwelier wil pas vanaf 6 jaar een oorbel schieten anders had hij al een oorbel gehad.

6 jaar geleden

Reactie op Roroo

Idd, ik pak de popcorn😅
😂😂

6 jaar geleden

Reactie op Roroo

Idd, ik pak de popcorn😅
Bijna net zo erg als roken.. Anyway, ik was zelf 8 weken toen ik oorbellen kreeg. De logica van mijn moeder was dat ik er dan ook niet aan kon gaan zitten en het dus niet gaat ontsteken. Ik krijg een jongetje dus dit dillema heb ik niet maar was het een meisje, had ik ze waarschijnlijk ook al vroeg laten zetten.

6 jaar geleden

Ik kreeg zelf pas oorbellen toen ik 10 was ofzo. Zou ze bij een meisje eerder zetten, maar dan rond 6 jaar ofzo... Persoonlijk zou ik een baby geen oorbellen geven, maar dat ligt denk ik ook een beetje aan wat ik zelf “gewend” ben.

6 jaar geleden

Reactie op Roroo

Idd, ik pak de popcorn😅
Jammer, het valt nog mee ... 😉

6 jaar geleden

Ik zou mijn kind zelf laten beslissen.dus op een bepaalde leeftijd.als je het bij een baby doet is het meer voor je eigen dat je het doet.misschien ziet je kind het niet graag en staat ze daar dan met gaatjes in de oren.het is meer opgedrongen dan.

6 jaar geleden

Mijn jongens mogen zolang ze bij mij in huis wonen od iig minderjarig zijn geen oorbel...laat staan dat ik dat bij een baby doe...maar goed dat is ieder voor zich

VRIEND

6 jaar geleden

Ik had er toen ik een jaar was ofzo. Mijn oma heeft ze laten schieten toen ze aan het oppassen was en mijn moeder was er niet zo blij mee kwam ik jaren later te weten 😁.

6 jaar geleden

Reactie op Roroo

Idd, ik pak de popcorn😅
Heb al een zak nibits

6 jaar geleden

Reactie op SaEl1989

Ik had er toen ik een jaar was ofzo. Mijn oma heeft ze laten schieten toen ...
Ik zou ook super pist zijn!

6 jaar geleden

Reactie op SaEl1989

Oooooo ik zou kwaad zijn!!!!😬🥳

6 jaar geleden

Reactie op SaEl1989

Oh ze heeft nog nooit zo'n boze kleindochter gezien als ik jou was

6 jaar geleden

Mijn dochtertje heeft sinds kort oorbellen. Ze is ruim 3 jaar oud en kwam er zelf mee. Op een gegeven moment zijn die oorbellen van mama gewoon te interessant ;) In veel landen worden er al gaatjes in de oren geschoten als kindjes nog echt baby zijn. In Nederland zijn ze bij de juweliers daar niet zo gretig in. Je kunt bij een juwelier polsen vanaf welke leeftijd ze gaatjes schieten. Hou er wel rekening mee dat gaatjes in de oren erg ontstekingsgevoelig kunnen zijn en je 6 weken lang 2 keer per dag de oortjes goed moet druppelen en de oorbelletjes moet draaien. Mocht het toch gaan ontsteken dan zit je vaak aan een antibioticakuur vast. Maar zo ver zal het vast niet komen.

6 jaar geleden

Na 6 maanden zou ik ze zetten mocht het toch ontsteken, maar man lief vind 2 jaar vroeg genoeg. We zullen zien wat het uiteindelijk word, is ook niet iets dat van mij persee gedaan moet worden.

6 jaar geleden

Ik had ze van toen ik 1 jaar was. Ik heb altijd echt gouden beertjes gehad. Ik draag super graag oorbellen,als kind vond ik het leuk dat ik er al had,kheb er niet moeten achter vragen en heb de pijn nooit ervaren. Ik had ze gewoon.. ik heb heeeeeel lang de beertjes gedragen zonder achter nieuwe te vragen. 😄

6 jaar geleden

Ik wilde toen ik 6 jaar was oorbellen. En toen kreeg ik ze. Dik trauma aan overgehouden maar oké, ik wilde ze zelf 😂 Als wij een dochter krijgen dan mag ze het ook zelf bepalen. En zal ik haar handje vasthouden en het trauma opnieuw beleven 😅😥