11 Reacties

5 jaar geleden

Wattenstaafje echt nooit doen!! Dan duw je het oorsmeer juist het oor in ipv dat je het eruit haalt. Geeft garanties op oorontstekingen. Gewoon met een washandje het zichtbare oorsmeer in de oorschelp eruit halen met een beetje water. Verder vooral niks doen.

5 jaar geleden

Ik haal ook alleen weg wat je kunt zien zeg maar, met een puntje van de hydrofiel. Idd zeker niet met een wattenstaafje! (Dat is voor je eigen oren ook niet goed)

5 jaar geleden

Ok dus geen wattenstaafje, ook niet die speciale baby wattenstaafjes?

5 jaar geleden

Nee niet gaan pulken in die oortjes! Inderdaad alleen wat je aan de buitenkant kunt zien voorzichtig weghalen.

5 jaar geleden

Gewoon de oorschelpjes schoonmaken.. maar echt in het gehoor kanaal moet je uitblijven.. het oor is een zelfreinigend orgaan. Eigenlijk moeten wij als volwassen ook niet in onze oren keuteren..

5 jaar geleden

Wij noemen het altijd worteltjes, zijn oorsmeer is echt knaloranje. Ik doe het met een tissue, tissue om mijn wijsvinger en dan ga ik in zijn oortje. Dan zit er altijd een beetje oorsmeer aan. Ik laat dat echt niet zitten hoor, super ranzig ziet dat er uit. Maar ik zie ook dat ik niks van oorsmeer terug in zn oor druk of iets. Elke dag doe ik beide oortjes even. 🤗🤩

5 jaar geleden

Khaal da na de douch weg met baby wattemstaafkes

5 jaar geleden

Wattenstaafjes zijn sws slecht zelfs voor onze eigen oren. Maar ik snap wat je bedoelt wat ik altijdbdoe is na het douchen met een puntje van een washandje zachtjes schoonmalen ik haal nooit alles weg maar wel zodat je het niet meer zo "ziet"

5 jaar geleden

Ik gebruik de wattenstaafjes wel voor de 'plooitjes' in de oren, maar nooit in de gehoorgang. Gewoon een beetje water erop en langs de randjes en plooitjes

5 jaar geleden

Bedankt voor de reacties!

5 jaar geleden

Die baby wattenstaafjes vind ik maar onhandige dingen. Dan ga je niet te ver maar de oorschelp word ook niet schoon. Pak nu na het douchen een dun stukje hydrofiel om schoon te maken wat er al uit komt.