8 Reacties

3 jaar geleden

10 en halve week dus, kan zeker dat hij even moet wennen aan zoveel melk te verwerken. Het is echt een enorme hoeveelheid voor zo’n kleintje. Ik zou adviseren flessen van 120 maximaal te geven en dan wat extra op een dag

3 jaar geleden

Reactie op xxTessa

10 en halve week dus, kan zeker dat hij even moet wennen aan zoveel melk te ...
Ja? Hij is alleen echt boos als zijn fles op is.. wil dan echt graag meer en daarna is die dan wel tevreden zeg maar los van deze paar dagen dan. Het is wel een grote jongen niet zwaar maar heeel lang.

3 jaar geleden

Reactie op xxTessa

10 en halve week dus, kan zeker dat hij even moet wennen aan zoveel melk te ...
Dit! 180 op deze leeftijd is echt mega veel. Dat dronk ze hier pas met 6 maanden. Ik zou terug naar speen 1 en de hoeveelheid verminderen.

3 jaar geleden

Reactie op sarah29xx

Ja? Hij is alleen echt boos als zijn fles op is.. wil dan echt graag meer e ...
Ja, als er 4 uur tussen zit snap ik wel dat hij veel trek heeft. Maar het is dan eecht een enorme lading wat hij vervolgens moet verwerken in een ini mini maagje. Google eens op natuurlijke maaginhoud. Er zal gerust variatie in zitten per kind, maar dat geeft je een beeld van hoe klein het maagje is. Al krijgt je kindje elke 2 a 3 uur een flesje, zal hij rustiger drinken omdat de maaltijden wat meer verspreid zijn

3 jaar geleden

Zal ik naar 150 gaan ? En dan speen 1 er weer op en kijken wanneer hij zich weer meldt dan weer geven?

3 jaar geleden

Reactie op sarah29xx

Ja? Hij is alleen echt boos als zijn fles op is.. wil dan echt graag meer e ...
En was hij boos met een kleinere fles met de kleinere speen na 45 min drinken? Of is hij boos nu zijn fles zo snel leeg is? Want ze moeten er ook een bepaalde tijd over doen om hun zuigbehoefte te bevredigen... Welke spenen/flessen gebruik je? De spenen van diffrax en dr brown vallen kwa maat om-en-om, dus dan zou je nog een tussenmaat kunnen proberen. Want van een te grote speen/gulzig drinken en een grotere hoeveelheid, kunnen ze zeker wel weer krampjes krijgen...

3 jaar geleden

Reactie op sarah29xx

Zal ik naar 150 gaan ? En dan speen 1 er weer op en kijken wanneer hij zich ...
Dat, dat zou wel mijn advies zijn. En dan gewoon wat vaker een flesje als dat nodig is, het kan natuurlijk zijn dat hij zich net weer wat eerder meldt.

3 jaar geleden

Hier ook een baby die vanaf 3 maanden flesjes dronk van 180+6 dus maak je daar alsjeblieft niet druk om dat het teveel is…. Wat ik wel deed in het begin omdat hij zich ook verslikte en veel spuugde wat die normaal nooit deed om de 50ml stoppen speen erin en laten boeren en dan 3/4min wachten zo haalt die ook de zuigbehoeftes uit de speen als die dan gaat huilen omdat die boos is dat je de fles weghaalt leg je hem over je schouder en ga je een rondje lopen door huis voor afleiding of een liedje zingen 😂 dit eventjes een paar dagen volhouden