27 Reacties
5 jaar geleden
Ik had een wieghoeslaken om het matrasje (kan ook aankleedkussenhoes) en dan een hydrofiele doek. Verder afhankelijk van het weer wel of geen (dik of dun) dekentje.
5 jaar geleden
Wij hebben een molton, onderlakentje en we hebben er een zak in van little dutch ^^ lekker warm straks als ze er is :)
5 jaar geleden
Wat iedereen zegt en kraamzorg kan jou ook het eea vertellen en latenzien
5 jaar geleden
Ik had een molton een matrashoes een laken en verschillende diktes dekentjes. Onder het hoofd een hydrofiele doek in een driehoek om het matrasje.
Ik had matrashoesjes van de IKEA voor wiegjes passen perfect.
De kraamzorg wil altijd even meehelpen met dat soort dingen.
Ik had gewoon alles schoon in de kast en het ledikantje kinderwagen en de wieg een schone matrashoes omgedaan zodat ze konden luchten en niet stoffig werden. Bij het opmaken de hoes eraf en een schone uit de kast erom.
5 jaar geleden
Wij hebben wieghoeslaken, een hydrofiele doek waar het hoofdje op ligt ivm spugen evt en een dun lakentje en een dekentje maar dat ligt nu helemaal bij voeten eind en ligt ze nu niet onder
5 jaar geleden
Reactie op najatxxx
Matrasbeschermer en een hoeslaken eroverheen ik heb die van aerosleep.
Bij mij werd aangegeven dat je een matrasbeschermer echt niet mag omdat het uit een stof bestaat dat niet doorlaatbaar is.
Bij ons werd aangeraden om een morlton (wiegvariant) of een hoeslaken (wiegvariant) gebruiken met daaroverheen een hydrofiele luier voor eventueel spugen en over de baby dan een dekentje.
5 jaar geleden
Ik heb dezelfde kinderwagen! Heb er molton en hoesje van de wieg om een bovenin nog een hydrofiele luier tegen het spugen inderdaad!
5 jaar geleden
Wij hadden een waskussenhoes om het matrasje heen. En dan een hydrofiel erin bij het hoofd. Ging prima.
5 jaar geleden
Reactie op 17112020
Bij mij werd aangegeven dat je een matrasbeschermer echt niet mag omdat het ...
Daarom is het belangrijk om te kijken welk merk je aanschaffen moet. Ik plaats even de tekst van babypark erbij met een foto.
‘De Aerosleep Matrasbeschermer Ovaal 34 x 75 cm is een perfecte matrasbeschermer die bestaat uit een open 3D-honingraatstructuur, waar de lucht vrij door circuleert. De Aerosleep Baby Protect houdt het matras vrij van bacteriën en allergenen en is eenvoudig schoon te maken. Om de luchtdoorlaatbaarheid over het volledige slaapoppervlak te maximaliseren, raden we aan de AeroSleep Baby Protect te combineren met het hoeslaken van AeroSleep’

5 jaar geleden
Ik wist het ook niet en had dit aan de kraamzorg over gelaten.
Maar nu ik het wel weet:
1 molton over het matrasje
1 hoeslaken (hoes van de verschoonkussen passen hier vaak op)
1 hydrofiele doek in de punt gevouwen
1 dunnen laken
1 deken en dan de laken er stukje over heen halen
5 jaar geleden
Bedankt allemaal😀 ben weer wat wijzer geworden haha
En de kraamverzorgster komt hier ook, die kan het me dan ook leren. Want moet het dan al klaarstaan voor de bevalling ook of kan dat ook na de bevalling als de kraamzorg er is? Want de maxicosi gaat dan mee naar het ziekenhuis 😊
5 jaar geleden
Hier ook dezelfde kinderwagen en je moet doen wat je zelf fijn vind 🤗 ik heb idd een hoeslaken voor het matrasje gekocht die ervoor geschikt is. Dan heb ik een hydrofiele doek over de lengte dubbel gevouwen erop liggen. Perfect in een punt hoeft echt niet. En verder gebruik ik een wieglakentje of een dekentje. En soms ook niks, afhankelijk van het weer! Met de bak dicht is het al gauw min. 5 graden warmer erin dis let op dat het niet te warm wordt! Dus speel lekker met kleding, de lakens en de dikte van de dekentjes. Mijn ventje is heel bewegelijk dus strak instoppen heeft nooit zin gehad. En de enige ongelukjes die gebeuren is dat er een klein beetje melk terug komt maar dat vangt de hydrofiele doek voldoende op
5 jaar geleden
Wel een tip vanwege het zonnetje, koop een dooky universele cover! De zonnekap houdt niet alle zon tegen en zo wordt het niet te warm in de wagen. Een hydrofiele doek over de wagen is een no go, zoals iedereen wel weer denk ik? En de regenhoes van de joolz day is ook een must have met de regenachtige dagen die eraan komen 🤗 misschien beide leuk als kraamcadeautjes voor je visite?
5 jaar geleden
Reactie op Zonnetje91
Bedankt allemaal😀 ben weer wat wijzer geworden haha
En de kraamverzorgster ...
Wij hadden de kinderwagen nog in de doos op zolder toen we thuis kwamen uit het ziekenhuis. 😊 In de loop van de kraamweek naar beneden gehaald en de kraamverzorgster heeft de kinderwagen opgemaakt.