28 Reacties

4 jaar geleden

Hier alles op kamertemperatuur, zo gemakkelijk ☺️

4 jaar geleden

Hier opgewarmd wegens krampen. Moedermelk heeft ook warm en het ziekenhuis raadde het ook aan op te warmen

4 jaar geleden

Ik zou zeker de eerste dagen/weken de voeding opwarmen. Zeker tot ze weer terug is op haar geboortegewicht. Anders kost de koudere melk haar lichaamswarmte, en die energie kan ze goed gebruiken.

4 jaar geleden

Wij gebruiken de waterkoker en dan tussen de 40 en 50 graden afhankelijk van hoe snel we de fles geven daarna.

4 jaar geleden

Hier gewoon kraanwater van tussen de 20 en 37 graden. We variëren en Janne vindt alles prima. Ideaal hoor als ze niet zo vast zitten aan een bepaalde temperatuur. De eerste dagen is rond de 35 graden wel het makkelijkste en beste ivm lichaamseigen temperatuur 🤗

4 jaar geleden

Wij warmen het op in de magnetron . Snachrs een thermoskan mee naar boven en een flesje met koud water

4 jaar geleden

Opwarmen! Dat is beter voor eventuele krampjes

4 jaar geleden

Altijd opgewarmd dat werd ook in het ziekenhuis gedaan :)

4 jaar geleden

Hier altijd opgewarmd en nu nog steeds, het staat ook op de verpakking. Daarnaast is borstvoeding ook zo'n 37° en in je buik is ook alles wat ze eten en drinken zo'n 37°. Ik heb er zelf nooit over nagedacht om het op kamertemperatuur te geven. 🙂

4 jaar geleden

Opwarmen! Is echt geen enkele moeite. Ik doe altijd 66% koud water en 33% kokend water uit de waterkoker. Is in 1 minuut klaar. Koude nutrilon lijkt me zeer smerig en borstvoeding is ook warm. Ik heb zelf 15 maanden bv gegeven, vanaf 6 maanden in combinatie met kv. Bv is ook warm dus mijn zoontje accepteert geen koude melk. Maar het lijkt me voor een pasgeboren baby ook echt niet lekker 🙃

4 jaar geleden

Reactie op Annaghha

Hier gewoon kraanwater van tussen de 20 en 37 graden. We variëren en Janne ...
Warm water uit de kraan drinken wordt wel echt afgeraden. Dit staat op de site van Vitens: Misschien vind je het fijn om de dag te starten met een glas warm kraanwater met citroen of een slok warm water onder de douche. Er zijn ook mensen die warm kraanwater voor de thee of koffie gebruiken. Echter, als drinkwaterbedrijf raden wij het drinken van warm water rechtstreeks uit de kraan af. Het is namelijk mogelijk dat metalen in het warme water oplossen in de leidingen in je huis. Dit geldt zowel voor oude als nieuwe leidingen. Het is beter om water op te warmen met de waterkoker of op het gasfornuis. Waterleidingen zijn gemaakt van metalen zoals koper, lood of cadmium. Deze stoffen lossen op in warm water en komen dus mee uit de kraan. Dit is niet goed voor de gezondheid. De metalen lossen ook in koud water op, maar dit gebeurt alleen als het water enkele dagen stil heeft gestaan. Spoel daarom de koude kranen in je woning door als het water daarin langer dan een week stil heeft gestaan.

4 jaar geleden

Wij warmen het op. Werd ons ook afgeraden om kamertemperatuur te geven. Ook warm water uit de kraan wordt afgeraden ivm kalk!

4 jaar geleden

Wij gebruiken water uit een pak en warmen de fles op in een flessenwarmer. Opwarmen in de magnetron mag niet ivm mogelijke hotspots in de melk.

4 jaar geleden

Hangt ook van je baby af. Sommige kinderen willen de fles heel warm en andere willen de fles iets meer op kamertemperatuur. Op kdv doen we altijd water in magnetron en dan de voeding er bij in. Borstvoeding mag niet in de magnetron ivm hotspots.

4 jaar geleden

Wij halen gewoon lekker makkelijk warm water uit de kraan! 😉

4 jaar geleden

Reactie op Rebelion

Dit wordt afgeraden. Echter, als drinkwaterbedrijf raden wij het drinken van warm water rechtstreeks uit de kraan af. Het is namelijk mogelijk dat metalen in het warme water oplossen in de leidingen in je huis. Dit geldt zowel voor oude als nieuwe leidingen. Het is beter om water op te warmen met de waterkoker of op het gasfornuis. Waterleidingen zijn gemaakt van metalen zoals koper, lood of cadmium. Deze stoffen lossen op in warm water en komen dus mee uit de kraan. Dit is niet goed voor de gezondheid.

4 jaar geleden

Dit wordt afgeraden. Echter, als drinkwaterbedrijf raden wij het drinken ...
Ze gaat er echt niet dood aan ofzo hoor.. 🤷🏼‍♀️

4 jaar geleden

Wij geven verschillende temperaturen, het lijkt haar geen fluit uit te maken 😂 expres gedaan ook zodat je niet met een drama zit als je de deur uit bent en even geen omstandigheden hebt voor de perfecte temperatuur

4 jaar geleden

Wij koken sochtends kraanwater in de waterkoker. Doen dit in een thermosfles en doen daar de hele dag mee. En dan aanvullen met koud kraanwater. Temperatuur verschilt dus altijd, soms zelfs bijna koud.

4 jaar geleden

Reactie op Rebelion

Dat zou ik nooit doen en wordt ook afgeraden. Bacteriën, waaronder bijvoorbeeld legionella gedijen ontzettend goed bij warme temperaturen. Nooit doen!