35 Reacties

3 jaar geleden

Ik ga misschien iets heel geks zeggen. Baby's hebben geen shampoo nodig. Mocht je borstvoeding gaan geven. Beetje moedermelk in het badje doet wonderen voor een baby huidje. Ipv bio raad ik je aan om producten te zoeken zonder alchol en parfum. Deze drogen de huid uit en zit helaas in heel veel baby producten. Wij gebruiken als creme 100% shea butter en als billencreme wolvet.

3 jaar geleden

Weleda baby shampoo.

3 jaar geleden

Reactie op Lisaenfabian

Ik ga misschien iets heel geks zeggen. Baby's hebben geen shampoo nodig. M ...
Hier sluit ik mij bij aan

3 jaar geleden

Alles van het merk Incia is goed voor de babyhuid.

3 jaar geleden

Reactie op Noraatje

Alles van het merk Incia is goed voor de babyhuid.
Ja, Incia is super. Wij gebruiken hun schoonmaakmiddelen voor het huis. Voor je baby: let er sowieso op dat er geen parfum in zit. Naast Incia is Attitude ook een prettig merk.

3 jaar geleden

Reactie op Lisaenfabian

Moedermelk 🤗 Ik kwam die tip ook al ergens tegen. Ga ik onthouden voor onze baby straks, thanks. Welke Shea butter raad je aan? Wij hebben nu holistic doula.

3 jaar geleden

Reactie op Anne_zomerbaby

Moedermelk 🤗 Ik kwam die tip ook al ergens tegen. Ga ik onthouden voor onz ...
De shea butter halen wij hier: https://babynaturalstore.nl/product/pure-shea-butter-blik/ De frambozenzalf is ook echt fantastisch tegen eczeem plekjes en de mangozalf gebruik ik voor mijn droge handen.

3 jaar geleden

Reactie op Lies lies 91

Weleda baby shampoo.
Je moet echt helemaal zelf weten wat je op je baby smeert. Heb je de ingrediëntenlijst wel eens gezien? Onderstaande voelt echt alles behalve natuurlijk en er zit alchol en parfum in. Samenstelling: Water (Aqua), coco-glucoside, Prunus amygdalus dulcis (sweet almond) oil, alcohol, disodium cocoyl glutamate, Sesamum indicum (sesame) seed oil, glycerin, Chondrus crispus (carrageenan) extract, sodium cocoyl glutamate, Calendula officinalis flower extract, xanthan gum, lactic acid, fragrance (parfum)*, limonene*, linalool* *Afkomstig uit natuurlijke essentiële oliën

3 jaar geleden

Reactie op Lisaenfabian

De shea butter halen wij hier: https://babynaturalstore.nl/product/pure-sh ...
Dankjewel! Wat fijne winkel zeg. Heb meteen een screenshot gemaakt.

3 jaar geleden

Ik was ook op zoek naar goede, natuurlijke producten en kwam dit merk tegen. Misschien ook wat voor jou? https://oh-lief.nl/collections/baby-verzorging

3 jaar geleden

Reactie op Lisaenfabian

Ik heb er gisteren toevallig het een en ander over opgezocht. Baby's hebben inderdaad geen shampoo of zeep producten nodig waar alcohol en parfum inzit om schoon te worden. Water is meer dan voldoende. En eigenlijk geldt dat voor ons allemaal. Wij hebben er ook voor gekozen om 100% natuurlijk Shea butter en en wolvet te gebruiken. En ik kwam gisteren het merk 'OhLief' tegen. Zij werken met druivenpit olie, olijfolie, kokosolie en bijenwas. En alles is 100% natuurlijk. Lijkt me ook prima om te gebruiken.

3 jaar geleden

Urtekram

3 jaar geleden

Wij gebruiken la roche posay. Geen idee of het biologisch is. Maar voor mijn huid met allergieën en eczeem werkt dit wel het beste. En het is geschikt voor baby's. Er zit in ieder geval geen alcohol en parfum in.

3 jaar geleden

Ik gebruik de babybar van happy soaps. Claimen alleen natuurlijke ingrediënten te gebruiken. Zie er wel parfum bij staan trouwens...

3 jaar geleden

Wij wassen maar 1x in de maand zijn haar of als het echt chaos is met kots en etensresten dan natuurlijk wel. We gebruiken weleda. Ze hebben inderdaad geen zeep nodig nog dus zo min mogelijk wassen. Hij gaat wel elke dag in bad of we wassen hem met een washandje maar gewoon met water omdat hij het lekker vind en er van ontspant. Mannetje is 10 maanden :)

3 jaar geleden

Oh ik lees hieronder net dat er wel wat toevoegingen aan weleda zitten.

3 jaar geleden

Weleda heeft inderdaad echt maar 2 of 3 producten zonder alcohol of parfum.. etherische oliën zijn ook parfum en kunnen ook allergieën veroorzaken dus die vermijden we ook. Het enige dat we nu af en toe gebruiken is 100% jojoba olie om in te smeren/ masseren. Jojoba olie lijkt van alles het meest op talg waardoor het het makkelijkste opgenomen kan worden.

3 jaar geleden

Incia

3 jaar geleden

Mijn jongste is 17 maanden en heeft nog nooit shampoo aangeraakt haha.. alleen water is nog prima op deze leeftijd

3 jaar geleden

Reactie op Viva29

Mijn jongste is 17 maanden en heeft nog nooit shampoo aangeraakt haha.. all ...
Wauww! Gebruik je dan nog iets voor het lichaam?