88 Reacties

2 jaar geleden

In welk geval zou een speen 2 nodig zijn op zo’n grote fles? Waarom wil je zo’n grote fles, als ik vragen mag?

2 jaar geleden

Mijn zoontje krijgt sindskort flessen van 240+8 maar dit past niet in de Difrax fles die ik nu heb

2 jaar geleden

240+8 is bizar veel, deze grootte wordt ook afgeraden door het uitzetten van de maagjes.

2 jaar geleden

Reactie op Marrrie

Mijn zoontje krijgt sindskort flessen van 240+8 maar dit past niet in de Di ...
Heb je dat overlegd met een arts of CB? Dat is echt gruwelijk veel! De maaginhoud van een baby is vele malen kleiner dan dat.

2 jaar geleden

De brede speen als ik het goed begrijp? Die past zo ver ik weet alleen op dr brown en Difrax. Zou een andere fles+speen kopen dan in jouw geval.

2 jaar geleden

Reactie op Annaghha

De brede speen als ik het goed begrijp? Die past zo ver ik weet alleen op d ...
Hij heeft nu de smalle speen, maar bij die grotere flessen is het volgens mij allemaal brede hals en dus brede speen. Ik denk inderdaad ook dat ik uitkom op een nieuwe fles met speen. Dankjewel voor het meedenken!

2 jaar geleden

Oh en voor zover ik weet gaat Difrax tot 310ml?!

2 jaar geleden

Reactie op Annaghha

Oh en voor zover ik weet gaat Difrax tot 310ml?!
Ja dat klopt! Alleen daar past de dr Browns speen niet op voor zover ik weet. De Difrax spenen gaan of te snel of te langzaam..

2 jaar geleden

Het is niet voor niks dat er amper flessen tot die bizarre hoeveelheid gaan… Dat is echt veel te veel voor een kindje😢

2 jaar geleden

Reactie op Marrrie

Ja dat klopt! Alleen daar past de dr Browns speen niet op voor zover ik wee ...
Ah. Begrijpelijk. Nouja genoeg waarschuwingen hieronder. Ik zou Difrax 1 en een naaldje pakken. Ietsjes wijder maken

2 jaar geleden

De natuurlijke maaginhoud van een baby is 150 ml! Daar kan je best iets overheen gaan, maar 240 ml is wel echt bizar veel.

2 jaar geleden

Er is een reden dat die maat niet bestaat😶

2 jaar geleden

Jeetje ik schrik echt van de hoeveelheid.

2 jaar geleden

Waarom zoveel??

2 jaar geleden

Ik zou niet meer zoeken naar zo’n grote fles maar wel per direct stoppen met die enorme hoeveelheden. Ik snap niet hoe het zover heeft kunnen komen

2 jaar geleden

Vorig jaar een keer heb ik me ook al verbaasd over iemand die kwam met deze vraag. Volgensmij kwam diegene uit België waar dat blijkbaar heel normaal is?🙈 Om antwoord te geven op je vraag.. ik ben niet bekend met het lekken van de brede hals flessen van Dr Brown, zou toch die eens proberen dan. Maar zou eigenlijk willen adviseren je kindje niet zoveel in 1x te geven

2 jaar geleden

Ik vind 180+6 echt de max voor een kindje moet ik eerlijk zeggen🫣. Kun je niet gewoon een extra fles geven over de dag? Dan zijn de hoeveelheden wat meer passend bij de maag inhoudt van een baby.

2 jaar geleden

Er zit enorm veel variatie in die zogenaamde "natuurlijke maaginhoud". Uit onderzoek blijkt dat die enorm varieert, net zoals alle andere menselijke eigenschappen. De standaard kleine inhoud is simpelweg een fabel. Baby's kunnen heel goed zelf aangeven hoeveel ze nodig hebben, die van mij drinken ook flinke hoeveelheden. Laten we TS niet zo aanvallen hierop. On topic: Philips avent gaat tot 240, maar er is nog wat meer ruimte in de fles. Daar red je het wel mee denk ik!

2 jaar geleden

Er zit enorm veel variatie in die zogenaamde "natuurlijke maaginhoud". Uit ...
Jij, ik, en iedere volwassene, kan ook wel een fles cola opdrinken als je daar zin in hebt. Maakt niet dat je maag 1.5 liter inhoud heeft of dat het gezond is. Dat is geen aanval, dat is biologie… Baby’s kunnen zich zeeeer gemakkelijk overeten/drinken, en met 240+8 oftewel ruim 260 ml voeding, gebeurt dat zeker weten. Dat is gewoon simpelweg een maag enorm oprekken. Zeker voor een kindje van 6 maanden..

2 jaar geleden

Ze gaf met 5 maanden al meer dan 210 🤦🏻‍♀️🙈🤷🏻‍♀️🫠