13 Reacties

2 weken geleden

Wij zijn over gegaan met 6 maanden. Ons kindje wilde ook continu zitten/om zich heen kijken. En dan inderdaad het gedeelte wel platter dan de zithouding.

2 weken geleden

6 maanden toch wel!

2 weken geleden

Ooh toch wel 6 maand dus. Ik denk alleen ja wat is het verschil tussen 5,5 en 6 maand? Maken die ene twee weken bijv echt uit

2 weken geleden

Voor je citytrip zou ik lekker het zitje erop zetten. Dan heb je er zelf meer plezier aan. Wel met een lekkere dikke voetenzak nu het zo fris is en inderdaad zo plat mogelijk! Verder zou ik denk nog even wachten. Het beste is om je kindje nog niet te veel te laten 'zitten' als ze dat nog niet zelf kunnen.

2 weken geleden

Eigenlijk ga je pas over op het moment dat je kindje echt kan gaan zitten. Daar is niet een bepaalde leeftijd voor. Ene kindje kan over met 5 maanden, ander met 8 maanden. Wij gingen noodgedwongen over met 6.5 maand, omdat ze zelf ging zitten in de bak. Plat is als je overgaat wel het allerbeste, maar onze ervaring was dat ze dat vreselijk vond. Heb je geen ventilatieroosters in de bak dat die ritsen open kunnen?

2 weken geleden

Reactie op Maryam 19

Ooh toch wel 6 maand dus. Ik denk alleen ja wat is het verschil tussen 5,5 ...
Nee ik denk dat je vooral moet kijken wat voor je kindje werkt. Beter een kindje dat tevreden is in het zitje (plattere houding) dan een ontevreden baby in de bak.

2 weken geleden

Hier al met 4 maanden 😅 Ze wilde in de bak alleen maar op der buik maar trok r dan omhoog. Dus zit gedeelt en dan plat en was meteen tevreden

2 weken geleden

In je vorige topics kreeg je al veel reactie hierover. Je bent op zoek naar bevestiging om te doen wat je zelf het liefst wil. Begrijpelijk, maar weet wel dat dit niet het beste is voor je kindje. Voor je vakantie zou het kunnen, maar niet standaard al de overstap nemen. Voor de rug en heupen van je kindje is dit niet wat je wil doen. Ook niet volledig plat.

vorige week

Hier met 5 maanden overgestapt naar een zitje. Hij kon al goed zelfstandig zitten. Wilde ook graag om zich heen kijken. Het verschil zit hem niet in 5.5 of 6 maand, maar je moet kijken naar je kindje en aan de hand daarvan bepalen wat jij denkt wat juist is :)

vorige week

Heb je een maxi cosi of autostoel die je op het onderstel van de kinderwagen kan klikken? Wij hebben dat tijdens de vakantie ook gedaan, daar zit hij net wat rechter in maar die biedt wel meer ondersteuning. Niet om de hele dag in te zitten natuurlijk, maar een paar uur kan wel. Wij deden dat bijv als we gingen eten, kon hij ook soort van aan tafel zitten en ons zien.

vorige week

Toen hij kon zitten, na 7 maanden

vorige week

Op aanraden van meerdere fysio's en cb was onze oudste met 4 maanden overgegaan naar het zitgedeelte. En ons jongste met +/ 5.5 a 6 maanden dacht ik. Maar die zat veel vaker in de maxi cosi. Alleen met echte dagjes uit niet.

vorige week

Toen mijn zoontje niet meer in de wagenbak paste, bij ruim 6 maanden. Ik kan me voorstellen dat je wil overstappen, maar vraag me af of je kind zoveel meer kan zien als het zitje plat is? Wat nog wel het beste is voor zijn/haar lijfje.