16 Reacties

5 jaar geleden

Bij ons werd banaan afgeraden door het CB. Ondanks de vele vezels kan het ook verstoppen. Zeker bij weinig vochtinname. Bij ons stopte hij ook met poepen. Na het geven van peer (3 dagen) en daarna pruim (weer 3 dagen) was onze zoon weer in zn normale ontlasting ritme 😅

5 jaar geleden

Misschien een fruithapje met manderijn.

5 jaar geleden

Reactie op MammiVanMees

Bij ons werd banaan afgeraden door het CB. Ondanks de vele vezels kan het o ...
Kan het dan geen kwaad om nu meteen een ander fruithapje er achter aan te geven zonder dat hij heeft gepoept? Appel pruim ga ik morgen geven dan, er is mij dat niet verteld door cb maar goed dan weet ik dat nu

5 jaar geleden

Wij geven vaak banaan, maar hij poept gewoon goed. Je kunt 10ml extra water bij in het flesje doen. Wij geven 220 water met 7 schepjes.

5 jaar geleden

Bij ons raadde het CB ook aan er wat mandarijn of andere citrus vrucht door het hapje te doen omdat dit laxerend zou werken. Ons kindje is soms ook verstopt en dan helpt een scheutje olijfolie bij de fles ook. En inderdaad veel peren hapjes. Het CB zegt dat je na zo’n 5 dagen (bij geen andere klachten) de huisarts moet bellen.

5 jaar geleden

Reactie op wo87

Wij geven vaak banaan, maar hij poept gewoon goed. Je kunt 10ml extra wate ...
Ik geef borstvoeding

5 jaar geleden

Pruim of peer geven als fruithapje helpt de boel waarschijnlijk wel weer goed op gang. Het werkt hier wel heel goed in ieder geval 👍

5 jaar geleden

Reactie op Joellatje

Ik geef borstvoeding
Misschien dan wat slokjes water geven?

5 jaar geleden

Bij bv kan het normaal zijn dat ze 10 dagen geen ontlasting hebben. Maar als je denkt dat hij er last van heeft, dan kun je beetje vasine op thermometer doen en beentjes beetje omhoog. Ook potje pruimrnmoes helpt hier! Oh en lekker warm badje vaak volgende dag ontlasting. Voorheen 6 flinke poepluiers per dag met bv. Sinds ik ben gestart met hapjes soms wel 8 dagen geen ontlasting. Inmiddels nu om de dag. Die darmpjes moeten er ook echt aan wennen. Ooh en ik geef geen banaan.

5 jaar geleden

Kiwi of pruimen hapje helpt bij mijn zoon. En kleine slokjes water geven tussen de hapjes door.

5 jaar geleden

Wij hebben het ook gehad met ons zoontje toen ie bijna 2 weken aan de fruithapjes zat (en rijstepap).En inderdaad banaan gaat het wat verstopt van zitten, wat je kunt proberen is pruim geven. Het kan zijn dat dit niet werkt, dan is het handig om de huisarts even te bellen. Wij hebben toen lactulose gekregen en na een dag dat geven kwam het weer los. Wat je kan proberen trouwens is tijdens het verschonen de beentjes wat omhoog houden zodat hij kracht kan zetten, en misschien kan hij het er dan zo uit persen. Soms merken we dat ons zoontje ook weer wat moeite heeft met poepen en dan af en toe een keutel heeft, dan ‘helpen’ we hem met persen en dan komt het vaak weer los. Wat je ook nog kan doen zijn van die Liga koekjes voor baby’s, als je deze fijn maalt en door het fruithapje doet krijgt je baby ook wat meer vezels binnen waardoor het poepen makkelijker word.

5 jaar geleden

Hij heeft z'n luier vol gepoept met iets wat dikkere ontlasting, water mag een baby nog niet lees ik en met de thermometer ook niet, ik weet niet of ik nu meteen door moet gaan met de hapjes, denk dat ik er even mee wacht. Omhoog houden en masseren had ik allemaal al gedaan.

VRIEND

5 jaar geleden

Reactie op Joellatje

Hij heeft z'n luier vol gepoept met iets wat dikkere ontlasting, water mag ...
Hoi! Bij ons hielp een theelepel olijfolie goed bij verstopping.

5 jaar geleden

Vervelend! Olijfolie schijnt te helpen. Als je de volgende keer banaan geeft, zou je een heel rijpe banaan kunnen pakken. Hoe meer bruine spikkels hoe beter. Dan werkt het juist laxerend. Hoe groener, hoe meer het verstoppend werkt.

5 jaar geleden

Reactie op Joellatje

Hij heeft z'n luier vol gepoept met iets wat dikkere ontlasting, water mag ...
Je kan beter wel doorgaan met de hapjes maar zou banaan even achterwege laten, anders wennen de darmpjes niet en heb je het iedere keer opnieuw. Fijn dat ie gepoept heeft trouwens!

5 jaar geleden

Reactie op Joellatje

Kan het dan geen kwaad om nu meteen een ander fruithapje er achter aan te g ...
Bij ons werd gezegd dat we gewoon door konden gaan omdat het er toch wel uitkomt 🤭 het was wel goed om bij te houden wat er verstopt. We zijn nu overigens weken verder en nu geen last meer van banaan