8 Reacties

2 jaar geleden

Romp

2 jaar geleden

Rode uitslag op de romp/nek had mijn dochter op die leeftijd ook regelmatig na een paar dagen koorts, dat trok vanzelf weer weg. Over de paarse plekjes kan ik helaas niets zinnigs zeggen. Persoonlijk zou ik daarvoor morgen even de huisarts bellen als het niet minder is geworden

2 jaar geleden

Onze huisarts zei dat vlekjes niet wegdrukbaar zijn als je er met een glas heel hard op drukt en je de vlekjes dan nogsteeds ziet. Dan zou ik even bellen voor de zekerheid, ik dacht ook dat onze dochter vlekjes had die niet weg te drukken waren omdat als ik er met me vinger op drukte ze er gelijk weer waren als ik m’n vinger eraf hield. Maar dat telt dus niet als “niet weg te drukken” kreeg toen de uitleg van een glas erop zetten.

2 jaar geleden

Bellen!!!! Persoonlijk denk ik dat het niet erg zal zijn als ze weer zichzelf is, maar bij twijfel (en niet wegdrukbare plekjes is vanzelfsprekend twijfel) zeker bellen. Als het goed is ben je gerust gesteld en slaap je vannacht een stuk beter. En als het niet goed is ben je blij dat je gebeld hebt

2 jaar geleden

Bedankt!! Heb nu gebeld en de foto’s doorgestuurd. Ze gaan zo even laten zien aan de arts en overleggen.

2 jaar geleden

Ik denk uitslag door antibiotica. Maar zou alsnog bellen, geen risico nemen met niet wegdrukbare plekjes

2 jaar geleden

Reactie op 228-Elise

Bedankt!! Heb nu gebeld en de foto’s doorgestuurd. Ze gaan zo even laten zi ...
Update: huisartsenpost geweest. Ze wilden het toch beoordelen. Lijkt op koortsuitslag op de romp. En de niet wegdrukbare plekjes zijn petechien. Zijn onderhuidse puntbloedinkjes. Kan ook door de koorts/ virus komen. Belangrijk om alert op te zijn. Voor nu geen zorgen. Als het meer plekjes worden terugkomen of als ze verslechtert. Maar is niet de verwachting. Eind van de week wel even controle eigen huisarts. En ze heeft toch een dubbele oorontsteking.

2 jaar geleden

Reactie op 228-Elise

Update: huisartsenpost geweest. Ze wilden het toch beoordelen. Lijkt op ko ...
Bij onze dochter waren het toen die tijd ook puntbloedinkjes inderdaad door de koorts!