19 Reacties

3 jaar geleden

Vreselijk, gelukkig heb je het gevonden. Ik heb 6 jaar als vakkenvuller gewerkt. Wij moesten als je de potjes babyvoeding liet vallen deze altijd weg doen ook al was deze niet kapot. Met als reden dat binnenin glas kan breken zonder dat het zichtbaar is. Maar hoor vaker van huidige vakkenvullers dat ze deze regel niet kennen (ik werk met stagiaires die regelmatig deze bijbaantjes hebben, werk zelf al 10 jaar niet in een supermarkt meer). Ik vermoed dus zelf dat de daadwerkelijke schuldige is de supermarkt waar je het gekocht hebt. Of bijv tijdens het vervoer al verkeerd gegaan. Mogelijk is het dus ergens gevallen en van binnen uit gebroken, wat niet zichtbaar is aan de buitenkant. Met dezelfde reden deed ik dus altijd de potjes in een bakje voor het geven en roerde het door. Gewoon voor de zekerheid.

3 jaar geleden

Reactie op Jaleesa91

Vreselijk, gelukkig heb je het gevonden. Ik heb 6 jaar als vakkenvuller ge ...
Dat doe ik zelf dus ook (om de stukjes fruit eruit te filteren omdat mijn zoon daar nog moeite mee heeft). Het potje was aan de binnenkant helemaal heel. Niks aan te zien waar zo'n stuk glas vandaan kan komen.

3 jaar geleden

Vaak zie je bij dergelijke gevallen dat dit ontstaat door vervoer, breuk in product is dan vaak de redenatie. Heb je niks aan qua reactie maar productieprocessen zijn vaak zo ingericht dat producten de fabriek niet kunnen verlaten bij manco’s. Echter er zijn uitzonderingen natuurlijk. Goed dat je melding maakt en goed oplet!

3 jaar geleden

Dat doe ik zelf dus ook (om de stukjes fruit eruit te filteren omdat mijn z ...
Oh sorry ik dacht dat het van binnen afgebroken was. Maar een stuk glas wat er los in zit moet toch echt fout zijn van Olvarit ja.

3 jaar geleden

Reactie op Jaleesa91

Oh sorry ik dacht dat het van binnen afgebroken was. Maar een stuk glas wa ...
Is niet erg hoor.

3 jaar geleden

Hi Mama's, ik zie dit berichtje. Ik denk dat het belangrijk is om ook de reactie van Olvarit te delen: We vinden het belangrijk om hierop te reageren om de gebruikers van onze producten gerust te stellen. Als fabrikant van babyvoeding besteden we de grootste zorg aan de kwaliteit en veiligheid van onze producten. We stellen zeer hoge eisen aan de kwaliteit van onze grondstoffen. Wij voeren veel controles uit om zeker te stellen dat onze grondstoffen en eindproducten aan alle eisen voldoen. In ons productieproces zijn uitgebreide maatregelen getroffen om te voorkomen dat er vreemde bestanddelen in het eindproduct terecht kunnen komen. De lege potjes worden allereerst met een elektronisch oog gecontroleerd op eventuele afwijkingen of beschadigingen. Afwijkende potjes worden uitgestoten. Vervolgens worden de potjes op zijn kop uitgespoeld met heet water en gaan ze naar de vulmachine. Het product zelf wordt gemaakt door de grondstoffen te malen, mengen en stomen. Met de leveranciers van onze ingrediënten hebben we strenge afspraken over de kwaliteit van de geleverde grondstoffen. Aan alle ingrediënten worden hoge eisen gesteld, ook wat betreft de afwezigheid van vreemde bestanddelen. Van de leveranciers eisen we ook dat zij een procedure hebben die glas in de grondstoffen te allen tijde voorkomt. Omdat dit een product betreft voor kindjes vanaf 6 maanden passeert het vlak voor het afvullen nog een zeer fijn filter. De openingen in dit filter zijn zo fijn, dat stukjes dit filter niet kunnen passeren. Na het afvullen worden de potjes direct voorzien van een deksel. Hierna worden de potjes gesteriliseerd en zijn de potjes vacuüm afgesloten. Daarna passeren de potjes nog een detector die er speciaal op gericht is om eventueel vreemde deeltjes in het product te kunnen detecteren. Afwijkende potjes worden hier automatisch uitgestoten. Wij hebben al het mogelijke onderzocht maar kunnen helaas niet verklaren waar of wanneer het stukje glas in het product terecht gekomen zou kunnen zijn. Wel kunnen we met zekerheid aangeven dat het niet mogelijk is dat het stukje glas in het product aanwezig was toen het potje de fabriek verliet. Charlotte, Nutricia Kindervoeding Service

VRIEND

3 jaar geleden

Ik denk dat het hier gaat om een op zichzelf staand incident en dat er vooral geen onnodige paniek moet worden gezaaid. Goed om te waarschuwen natuurlijk maar als het echt ging om een grootschalig iets had Olvarit hier echt wel informatie over naar buiten gebracht.

3 jaar geleden

Ohh wat vervelend! Ik werk zelf niet bij Olvarit of bij een ander bedrijf dat babyvoeding maakt, maar heb wel ervaring met eten dat in glas wordt verpakt als kwaliteitsmanager. Geloof me, op het moment dat je als consument glas in het product vind gaan ALLE bellen rinkelen en alle lichten op rood. Dit is DE belangrijkste consumentenklacht die binnen kan komen. Wat er dan gebeurt is dat het stukje glas retour komt naar de fabriek. De kwaliteitsafdeling gaat dan onderzoek doen naar dit glas: wat is de vorm/ kleur / samenstelling van het glas. En dan ga je zoeken: waar kan dit vandaan komen. Dit alles om er achter te komen of het mogelijk is dat een potje ervoor of erna hetzelfde probleem kan hebben. Vaak is er een register met de voorkomende soorten glas (is meestal alleen het verpakkingsmateriaal, glas in productie mag niet). Lijkt het daar niet op? Dan ga je de mensen langs die aan de lijn hebben gewerkt; herkent iemand het, kan het van iemand z'n bril ofzo gekomen zijn? Ook de technische dienst wordt nagekeken. Vervolgens worden alle controlemaatregelen nagelopen. Is de zeef nog helemaal goed, zijn de controles door het personeel goed uitgevoerd enzo. Als hier allemaal niks uit komt, en je kunt geen mogelijke oorsprong vinden, dan is niet mogelijk om uit te sluiten dat het glas er bij de consument pas ingekomen is. Het is dan wel uitgezocht dat het geen risico is voor andere verpakkingen, en dat een recall niet hoeft. Je wil niet weten hoe vaak er klachten komen van "vreemde delen" die duidelijk pas bij de consument in het product zijn genomen (ik heb zo veel vullingen van kiezen opgestuurd gekregen...) Waarom schrijf ik dit allemaal? Ik lees in je bericht dat je vind dat er veel tijd overheen is gegaan voordat je antwoord krijgt. Ik wil hierbij graag toelichten waarom dat is: hier is enorm veel werk in gestoken, het heeft heel veel moeite gekost om te proberen een oorzaak te vinden. De tent heeft daar op z'n kop gestaan, ze hebben alles uitgezocht, niet alleen om jou een antwoord te geven maar vooral om er achter te komen of ze een recall hadden. Ik vind het enorm vervelend dat je dit hebt gevonden in je de voeding, mag nooit voorkomen! Maar hopelijk krijg je wel een beetje vertrouwen terug in de producent, ik weet zeker dat ze alles op alles zetten

3 jaar geleden

Jeetje, dat is echt schrikken. Ik heb jaren terug een stuk plastic in een pot rode kool gehad, en niet gezien, maar het zat wel in de mond van m’n dochter toen ze nog heel jong was. Ik denk dat je altijd het beste eten wat verpakt wordt in pot etc moet nakijken dus.

3 jaar geleden

Hi Mama's, ik zie dit berichtje. Ik denk dat het belangrijk is om ook de re ...
Huh, ben jij nou dezelfde als degene die het topic heeft geopend?

3 jaar geleden

Ohh wat vervelend! Ik werk zelf niet bij Olvarit of bij een ander bedrijf d ...
Verhelderend!

3 jaar geleden

Kan je reacties aanpassen. Omdat er "later" een update aan toegevoegd is.

3 jaar geleden

Ik snap het niet meer, ik heb dit topic al te vaak voorbij zien komen🤷‍♀️

3 jaar geleden

Reactie op Boysmom90

Kan je reacties aanpassen. Omdat er "later" een update aan toegevoegd is.
Nee, volgens mij niet.

3 jaar geleden

En het is ook al van een verwijderd lid. En ik snap ook niet waar de latere post met uitleg van Olvarit vandaan komt.

3 jaar geleden

Reactie op Meringue04

Nee, volgens mij niet.
Dan zou ik dit "nieuws" met een korreltje zout nemen. Zeker nu het account verwijderd is. Dit hele bericht is van tevoren opgezet inclusief update. Ik kan me niet voorstellen dat ze dan geen terugroepactie zouden doen. Het zijn babys. 1x dit en niks doen en niemand wil meer olvarit.

3 jaar geleden

Dag allemaal, Hoewel we niet twijflen aane de echtheid van de accounts, wordt dit topic wel gesloten. De topicstarter is inmiddels geen gebruiker meer van 24Baby en de reactie van Olvarit is gegeven. vandaar. Berichten kunnen niet gewijzigd worden, dus dit bericht moet wel in één keer geplaatst zijn. Mochten er toch nog vragen zijn over glas in de potjes met babyvoeding, dan adviseren we om contact op te nemen met Olvarit. Groetjes, Anna | Moderator