62 Reacties

9 maanden geleden

Ik kan je niet helpen, maar begrijp je wanhoop.. onze dochter, inmiddels bijna 20 maanden, heeft nooit een fles willen pakken. Waar onze andere kinderen probleemloos overgingen van borst naar fles, wilde onze temperamentvolle dame dat echt niet. Ze heeft tot 16 maanden borstvoeding gehad, afbouwen had ook geen zin, heb echt haar opgevolgd. Dit was wel heel moeilijk aangezien ik een eigen bedrijf heb. Ik ben ook ontzettend wanhopig geweest, maar naarmate ze ouder werd ( 6 maand tot een jaar) had ik zoiets ; pak je de fles niet , dan haal je het later maar weer in.. ik moest af en toe wel even iets voor mezelf doen. Heel af en toe pakte ze dan toch een flesje, maar in de meeste gevallen niet. Hier lostte het zich bij 12 maanden wel op, ze wilde wel koemelk uit een fles. Poedermelk of moedermelk uit een fles was een no go. Ik hoop voor je, dat er moeders zijn met tips! En anders.. het komt vanzelf goed, maar het is wel even heel pittig 😅😢

9 maanden geleden

Mijn zus moest ook doorvoeden tot een jaar. Overleven en meer ouderschapsverlof opgenomen.

9 maanden geleden

De enige fles die onze zoon pakte was DrBrowns smalle hals. Maar ik zie dat je ook al veel hebt geprobeerd. Hoe vaak achter elkaar bieden jullie dezelfde vorm fles aan? En zou er verschil kunnen zitten in of jij (en dus live bv) in de buurt bent of niet? Wellicht pakt ze hem wel als de borst er niet is, en ze een flesje van bijv papa krijgt?

9 maanden geleden

Reactie op Happyfamily

Ik kan je niet helpen, maar begrijp je wanhoop.. onze dochter, inmiddels bi ...
Wat vervelend dat ze helemaal niet wilde drinken! Gaf je haar dan iets anders als je langer weg was en een voeding oversloeg?

9 maanden geleden

Reactie op Zoetekindjes

Mijn zus moest ook doorvoeden tot een jaar. Overleven en meer ouderschapsve ...
😭 dat is echt mijn rampscenario

9 maanden geleden

Reactie op Hannelore13

De enige fles die onze zoon pakte was DrBrowns smalle hals. Maar ik zie da ...
De Brown niet geprobeerd maar wel de difrax en die is qua vorm hetzelfde. Misschien hal ik de drbrown speen toch ook nog maar. We blijven in principe dezelfde fles meerdere dagen achter elkaar en meerdere voedingen aanbieden. Zelf is het me dus een paar keer gelukt. Bij papa helemaal niet. Op de opvang is het 1 keer een beetje gelukt maar daar ben ik niet dus daar zou ik geen factor moeten zijn. Ze heeft vandaag op de opvang 1 uur gevochten tegen de fles waarna ze mij maar weer belden.

9 maanden geleden

Iemand misschien ervaring met een fles van rubber?

9 maanden geleden

Hier ook een flesweigeraar. Ook alle tips geprobeerd die ik kon vinden op het internet. Uiteindelijk gewoon gestart in de crèche met een bang hartje. Mijn plan was om eventueel tijdens mijn kolfpauze naar daar te gaan en live te voeden. Maar ons meisje pakte daar de fles direct. Stress gehad voor niets. Na een paar weken pakte ze thuis ook de fles.

9 maanden geleden

Hier ook eentje (bijna 3 mnd). We zijn al 7 weken aan het oefenen (2x2 slokken) zonder resultaat. Begin hem ook aardig te knijpen

9 maanden geleden

Hier een lotgenoot, wij hebben ook alles geprobeerd maar het werkt allemaal niet. Ik ga nu 3x per werkdag heen en weer om te voeden. Het is allemaal verre van ideaal want er kan ook nooit eens een voeding worden overgenomen dus ik kan ook niet een keer wat langer van huis weg om iets voor mezelf te doen🥲. Ik ben van plan om vanaf 6 maanden ongeveer met een gewone beker te gaan oefenen in de hoop op die manier dan melk naar binnen te krijgen.

9 maanden geleden

Reactie op Kiwinasje

De Brown niet geprobeerd maar wel de difrax en die is qua vorm hetzelfde. M ...
Principe van DrBrowns is Difrax is net ff anders. Wij zijn gestart met difrax fles en speen, die werd geweigerd. De DrBrowns fles+, speen nam meneer wel... Succes in je zoektocht!

9 maanden geleden

Reactie op MinaMuis

Hier ook een flesweigeraar. Ook alle tips geprobeerd die ik kon vinden op h ...
Ik hoopte ook een beetje op een magisch moment als ze naar de KDV ging maar dat is helaas ook niet de oplossing. Daar weigert ze de fles ook 😭

9 maanden geleden

Reactie op Mamavaneendreumes

Hier een lotgenoot, wij hebben ook alles geprobeerd maar het werkt allemaal ...
Hier inderdaad ook al met een bekertje en een 360graden cup geoefend, maar daar is onze meid echt nog te jong voor. Hoop dat dat met een maand of 2 dan de oplossing gaat zijn. Ik werk nu nog veel thuis dus kan op en neer, maar ons kantoor zit op 1 uur rijden en ik zit vaak bij opdrachtgevers door het hele land. Dus in de buurt blijven is helaas niet altijd mogelijk. Anders had ik het een stuk minder erg gevonden. Ik hoopte op stoppen met BV bij 6 maanden om m’n eigen lichaam weer een beetje terug te hebben en zodat ze niet meer afhankelijk van me is. Maar dat gaat niet lukken op deze manier. Ik zou zooooo graag een dagje voor mezelf willen!

9 maanden geleden

Hier heeft het kdv desnoods met een cup en met lepels gevoed. Heel veel gaat er dan niet in en dat haalde ze dan thuis weer in. Wel vermoeiend hoor: lange werkdagen met kolven, en dan extra voeden in de avonden en nachten 🥴 het was wel heel fijn dat het kdv er zo flexibel mee omgegaan was. Zo lang ze gewoon tevreden bleef vonden zij het prima, en wij ook.

9 maanden geleden

Reactie op Hannelore13

Principe van DrBrowns is Difrax is net ff anders. Wij zijn gestart met dif ...
Nou, misschien die speen ook nog maar proberen dan. Proberen kan geen kwaad…

9 maanden geleden

Reactie op Ris.

Hier heeft het kdv desnoods met een cup en met lepels gevoed. Heel veel gaa ...
Wat fijn dat dat nog een beetje een oplossing was. Hier hadden ze vandaag dus ook een cup geprobeerd maar ze verslikte zich erg veel. Maar misschien kan ik het een maandje rekken met thuiswerken en wie weet gaat het drinken uit een cup dan al een stuk beter. Nu we ook met lepeltjes puree gaan beginnen enzo. Dan gaat het slikken en de mondmotoriek vast ontwikkelen. De opvang begon vandaag over de mogelijkheid tot extra ouderschapsverlof opnemen. Meer omdat onze meid echt honger heeft en ze het ‘zielig’ vinden voor zo’n klein hupke. Snap ze wel maar de druk wordt zo alleen maar groter 😟

9 maanden geleden

Mijn dochtertje wilde destijds geen borstvoeding uit de fles maar pakte hem wel met kunstvoeding. Misschien een poging waard om te proberen of dit nog een verschil maakt. Ik voedde haar zelf op de momenten dat we samen waren en anders kreeg ze dus kunstvoeding. Sterkte in je zoektocht, hopelijk komt er snel meer tijd voor jezelf.

9 maanden geleden

Hier ook een meisje dat absoluut niet uit de fles wil drinken… En ook echt alles geprobeerd. Ze is bijna een jaar en ik geef ook nog steeds borstvoeding. Op werkdagen ga ik ook in de pauzes naar de opvang om haar te voeden. Ik snap heel goed dat je graag tijd voor jezelf wilt… Ik heb maar geaccepteerd dat dat er gewoon even niet inzit nu… Je noemt afkeer van materiaal, heb je ook een speen van natuurrubber geprobeerd? Hielp bij ons niet, maar is misschien het proberen waard? Heb ook nog wel een tip voor je, i.p.v. een 360graden beker kun je straks ook eens een rietjesbeker proberen (van Munchkin dacht ik). Ons meisje wil daar, als enige, vanaf dat ze 9 maanden is wél uit drinken (helaas geen melk, maar wel water en op warme dagen i.c.m. met groente/fruithapje hoef ik hierdoor minder vaak haar te voeden). Succes!

9 maanden geleden

Wij gebruiken Dr Brown flessen (anti colic) op advies van de lactatiekundige en die pakt onze meid goed. Mijn vriend heeft de eerste voeding afkolfde bv gegeven uit fles, toen dat goed ging ben ik ook de fles.met bv gaan geven. Later is heeft hij kv geïntroduceerd aan haar en tleze beide pakte ben ik ook kv uit de fles gaan geven. Hier krijgt ze nu een combi van bv (ochtend en voor slapen), bv uit fles en kv uit fles. Een vriendin van mij is eerste gaan voeden met tepelhoedje zodat ze aan materiaal/gevoel konden wennen. Wellicht werkt dit fijn voor jullie. Hopelijk vinden jullie een manier die voor jullie fijn is en werkt!

9 maanden geleden

Vreselijk en zo herkenbaar. Ons zoontje was ook een fles weigeraar.. op dan duur zijn we uit pure nood de melk maar gaan oplepelen. Verdikt met bloempap anders werd het mega knoeien