25 Reacties

3 jaar geleden

Ja, ik heb die. Volgens mij doet die gewoon wat die moet doen. Maar zoals je al eens in m’n berichten had gelezen, moet m’n dochtertje kokhalzen van m’n hapjes! 🙈

3 jaar geleden

Reactie op annaroos

Ja, ik heb die. Volgens mij doet die gewoon wat die moet doen. Maar zoals j ...
Ooh haha, ik dacht misschien hoeft mijn zoon een keer niet te kokhalzen als ik dat ding aanschaf 😂

3 jaar geleden

Ooh haha, ik dacht misschien hoeft mijn zoon een keer niet te kokhalzen als ...
Ik heb nu een week geen hapjes gegeven, maar ga het dit weekend weer proberen. Ik las de tip over het kookvocht erin laten. Laat je weten of t dan wel goed gaat!

3 jaar geleden

Het was geen succes. 😐 Ze moet t gewoon echt niet. M’n zoete aardappel hapje zag er perfect uit, maar helaas. Ik stop er mee tot de 6 maanden is. Het apparaat doet echt wel wat die moet doen, maar die baby’s van ons nog niet 😂

3 jaar geleden

Hier ook in gebruik gehad bij onze dochter. Vond het echt een ideaal ding!!! Dagelijks gebruikt en straks voor onze 2e komt ie zeker weer op het aanrecht te staan :)

3 jaar geleden

Reactie op annaroos

Het was geen succes. 😐 Ze moet t gewoon echt niet. M’n zoete aardappel hap ...
Nee, mijn verse groente wil hij ook niet. Toen een potje geprobeerd en vond hij heel lekker. Dus ik koop deze stomer/mixer even niet. Eerst even afwachten of hij binnenkort wel verse groente wil. Voor nu even potjes om het eten in ieder geval te leren.

3 jaar geleden

Nee, mijn verse groente wil hij ook niet. Toen een potje geprobeerd en vond ...
Welke potjes accepteert je zoon? Ik had tot nu toe alleen doppertjes van bon bébé geprobeerd, maar wilde ze ook niet.

3 jaar geleden

Reactie op annaroos

Welke potjes accepteert je zoon? Ik had tot nu toe alleen doppertjes van bo ...
Erwtjes en wortel van olvarit. Maar dat is ook nog elke dag anders hoor. Ik ben ook banaan en peer aan het geven en die vindt hij heel lekker. Volgens mij was het advies op een topic hier om eerst groente te geven, maar de arts van het cb zei dat ik allebei mocht geven, dus toch maar gaan proberen 😜

3 jaar geleden

Erwtjes en wortel van olvarit. Maar dat is ook nog elke dag anders hoor. Ik ...
Ja ik vind die adviezen altijd zo lastig. Als m’n baby een banaan ziet wordt ze altijd helemaal gek! 😂 wilt ze hem gelijk pakken en in der mond stoppen. Misschien dat fruit hier ook beter zal gaan.

3 jaar geleden

Reactie op annaroos

Ja ik vind die adviezen altijd zo lastig. Als m’n baby een banaan ziet word ...
Ja terwijl mijn zoon een verse banaan weer helemaal niets vond. Ik vind het best moeilijk allemaal. Mijn schoonmoeder maakte vroeger alles vers en mijn moeder zei juist: ga je dat allemaal zelf maken? Ik gaf jullie altijd potjes. 😂 dus ik doe maar gewoon wat ik zelf denk dat goed is 😄

3 jaar geleden

Ja terwijl mijn zoon een verse banaan weer helemaal niets vond. Ik vind het ...
Ja precies! Hij wordt heus wel groot wat die ook krijgt. M’n moeder is bij ons begonnen met fruit en alles uit potjes. Op boerenkool na eet ik toch ook echt alles. 😅

3 jaar geleden

Reactie op annaroos

Welke potjes accepteert je zoon? Ik had tot nu toe alleen doppertjes van bo ...
Het is proberen waard om andere merken te proberen. Mijn dochter vond bijvoorbeeld alle potjes van olvarit niet te eten. 🙈 veder at ze nagenoeg alle smaken en merken. En zelf gemaakte at ze ook

3 jaar geleden

Ik heb deze stomer/ mixer. Vind het een super handig ding. Gebruik het ook voor onszelf om dressingen mee te mixen of mixen voor over de ovenschotel 🤣 werkt beter als zelf met ene garde te moeten kloppen😅 Stoom er alles in. Banaan appel peer aardappel pompoen enz. Deed alleen vlees apart bakken als dat op een gegeven moment mogen en dan pas bij het mixen erbij gooien. Als je in 1 keer veel wilt maken kun je het beter koken dat is sneller. Maar voor 1-2-3 hapjes per keer is het makkelijk te doen. Toen de hoeveelheid meer werd per hapje deed ik het koken en dan daarin pureren en invriezen. Het is maar net wat je fijn vind.

3 jaar geleden

Reactie op R.mse

Ik heb deze stomer/ mixer. Vind het een super handig ding. Gebruik het ook ...
Ja, ik heb een nutri bullet, dus mij ging het vooral om het stomen. Maar als er maar een paar hapjes in kunnen dan lijkt het me niet zo makkelijk. Ik wil liever in één keer alles maken voor de hele week en dan invriezen. Maar waarom stoom jij banenen, appels en peren eigenlijk?

3 jaar geleden

Ja, ik heb een nutri bullet, dus mij ging het vooral om het stomen. Maar al ...
Dan is inderdaad gewoon koken veel sneller en kun je meer in 1 keer maken. In zo’n ding passen echt maar 2-3 hapjes als ze dalijk 200 gram eten ofzo. Als je banaan stoomt smaakt het een beetje als gebakken banaan🤣 zoon vond dat lekkerder. Ook van appel bijv is de structuur anders als wanneer je het zo pureerd. Zo word het al heel snel bruin en word het lang niet zo fijn. En gekookt of gestoomd krijg je de structuur van een potje en je kan het 3 dagen in de koelkast bewaren of invriezen( voor mij erg handig of met werk en oppas die dan niet hoefde te pureren of stomen) Ook vond zoon dus gestoomde fruit lekkerder door de structuur. Alleen moet er wel bij zeggen dat hij echt alles heel lang gepureerd wilde hebben en moeite had met wat grovere dingen.

3 jaar geleden

Mijn jongste mag over 2 weekjes beginnen met fruit en heb nu al fruit gemaakt in ingevroren zoals op de foto. Gewoon een grote pan appels in stukjes gekookt😁

3 jaar geleden

Reactie op R.mse

Mijn jongste mag over 2 weekjes beginnen met fruit en heb nu al fruit gemaa ...
Dat is wel makkelijk! Ik ga van het weekend toch weer eens wat vers maken en invriezen. Misschien lust hij het nu wel 😄 Zijn dat potjes waar die appel in zit?

3 jaar geleden

Dat is wel makkelijk! Ik ga van het weekend toch weer eens wat vers maken e ...
Ja ideaal. En als je ze uit de vriezer in de koelkast laat ontdooien hoeven ze ook niet meteen die dag op omdat het gekookt is😁 ideaal dus voor de eerste hapjes aangezien daar telkens maar paar lepeltjes uitgaan kun je het de volgende dag ook nog geven. Ik heb ze ingevroren in bakjes van difrax. Daar past in totaal rond de 200 gram in( op etiket staat 150 dacht ik) en als ze bevroren zijn druk ik ze uit in zo’n diepvries zak zodat ik de bakjes weer kan gebruiken. Als ik wat nodig heb doe ik zo’n gevroren ding terug in zo’n bakje en laat het daar dan ook weer in ontdooien. Past precies 🤣 ik doe het liever zo dan dat ik elke dag sta te maken😴

3 jaar geleden

Deze. Staat inderdaad 150 ml op

3 jaar geleden

Reactie op R.mse

Deze. Staat inderdaad 150 ml op
Ooh dat lijkt me echt fijn. Ik heb deze besteld bij baby dump, toen ik nog heel gemotiveerd hapjes wilde maken 😂 die kan je in de diepvries doen en daarna ophangen in de diepvries ofzo. Was een maand levertijd ofzo, volgende week komen ze misschien binnen 😜 Serieus, ik moet eens ophouden met onzin shoppen op internet.. Niet normaal wat ik allemaal heb gekocht de laatste maanden 🤦‍♀️