Ik heb toch echt een gekke vraag maar altijd als ik een echo heb en ze met dat apparaat op me buik drukt en beweegt doet dit bij mij pijn en een heel ontprettig gevoel misschien ligt het eraan dat ik een lagepijngrens heb ofzo? Maar moet altijd ergens in knijpen als ze met dat ding over me buik heen gaan moet ik me zorgen maken of is dit redelijk normaal bij sommige zwangere?
Je bent 13 weken zwanger zie ik? Dan zit het kindje nog best diep / is nog niet mega groot, waardoor ze ook echt wel hard moeten drukken. Bij mij is dit ook wel pijnlijk geweest, terwijl ik over het algemeen juist een hoge pijngrens heb
Het kan wel oncomfortabel voelen, vooral als ze even moet zoeken. Maar pijn hoort het niet te doen. Ik zou dit ook aangeven, dan kan ze wat subtieler doen.
Hier hetzelfde.. laatst 2 dagen beurs geweest van de 20 weken echo.. kan geen kwaad want je kindje zit echt goed beschermd maar kan zeker wel eens onprettig zijn..
Vooral bij de 20 weken echo heb ik dit nu 2 keer gehad, ohja en bij een soort vetphobische verpleegkundige. Had haar toevallig 2x achter elkaar in het ziekenhuis, telkens opmerkingen over mn gewicht en dat ze niet zoveel kon zien op de echo’s. En extra hard duwen! Bitch…
Het is mij opgevallen dat de ene verloskundige een stuk harder drukt dan de ander... ik kan me voorstellen dat dit zeker later in de zwangerschap niet prettig is. Bij mij deed het geen pijn maar ik vond het ook niet prettig als er harder gedrukt werd.
Vooral bij de 20 weken echo heb ik dit nu 2 keer gehad, ohja en bij een soo ...
Nou, wat raar dat ze daar opmerkingen over maakt zeg! Onbeschoft maar ook ontzettend onprofessioneel! Zo vervelend als mensen, ook zorgprofessionals, vinden dat ze maar een mening mogen hebben over je lijf...