26 Reacties

2 jaar geleden

M’n dochter is 10 maanden trouwens.

2 jaar geleden

Wij gebruiken op advies van kinderarts gewoon de plantaardige melk voor alles ☺️ dus zeker voor af en toe is die groeidrink prima
Van Asten- banner web baby - prijzenspektakel

2 jaar geleden

Mijn zoontje had KMA. In die tijd veel gelezen en opgezocht en ik kwam uit bij Wunda ongezoet. Dit vanwege de toegevoegde calcium en vitamine b12. Ook als je geen vervanging wilt van BV kan het geen kwaad om dat soort vitamines en mineralen te checken!

2 jaar geleden

Oh en ik heb dat dus ook gebruikt voor zn havermout echt 10 maanden lang. Sindskort is hij van zn KMA af dus nu gebruik ik gewone melk.

2 jaar geleden

Reactie op Mama Aapie

Mijn zoontje had KMA. In die tijd veel gelezen en opgezocht en ik kwam uit ...
Oh die ziet er inderdaad goed uit! Dankjewel

2 jaar geleden

Reactie op ambeeerrrr92

Wij gebruiken op advies van kinderarts gewoon de plantaardige melk voor all ...
Toppie dankjewel

2 jaar geleden

Hier kindje met kma dus gebonden aan plantaardige melk. Volgens de kinderarts is soja melk dan het beste, daar maak ik dan zijn havermout mee. Ik gebruik ook wel is amandeldrink, wel van alles dr ongezoete versie trouwens

2 jaar geleden

Reactie op Denisedj

Hier kindje met kma dus gebonden aan plantaardige melk. Volgens de kinderar ...
Ik heb ook aan soja melk gedacht maar ik dacht dat bij soja melk het meeste pesticiden word gebruikt en hormonen inzitten? Daarom dat ik het eigenlijk al had afgeschreven

2 jaar geleden

Ik heb ook aan soja melk gedacht maar ik dacht dat bij soja melk het meeste ...
Ik had die horrorverhalen ook gehoord maar kon weinig ect wetenschappelijks erover vinden; daarom besproken met kinderarts en dietiste en die zeggen dat dat dus een heel hardnekkig verhaal is zonder dat daar ooit iets van bewezen kon worden ☺️

2 jaar geleden

Zelf gebruiken we thuis Alpro Not M*lk (staat in de koeling bij de melk, je hebt vol of halfvol). Daar zit geen suiker in en is wel vitamine B12 enzo aan toegevoegd. En ik vind het zelf heerlijk. Sojamelk vind ik persoonlijk niet te harden, dus dat heb ik m'n dochter nooit gegeven. Rijstmelk, kokosdrink, havermelk, amandelmelk, hazelnootmelk, erwtenmelk, het is allemaal goed zolang er geen toegevoegde suikers in zitten en als er vitamines aan toegevoegd zijn is het mooi meegenomen. Het is voornamelijk water. Ik had destijds naar Alpro Groeimelk (of hoe heet het) gekeken en het grondig uitgezocht, maar dat is allemaal marketing blijkt.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

2 jaar geleden

Sojamelk is het beste, daar zitten de meeste eiwitten in. Ga je het echt uitsluitend geven dan is het belangrijk dat er in elk geval B12 en calcium is toegevoegd. Voor erbij kan echt overal de ongezoete versie van, havermelk bijvoorbeeld is vooral water, maar wel lekker water 🤤. This is not Milk is een goeie ook. Voor wat betreft soja, dat met die hormonen is zwaar achterhaald, daarnaast realiseert de gemiddelde vleeseter zich niet dat ze veel soja indirect binnenkrijgen door het eten van vlees dat krachtvoer met soja krijgt! Dus daar niet te druk om maken, bij alles geldt met mate.

2 jaar geleden

Onze dochter krijgt geen koemelk en drinkt meestal amandelmelk van de jumbo. Daar is B2, B12, D en E aan toegevoegd en is ongezoet. Dit kan je prima als vervanger gebruiken.

2 jaar geleden

Wij geven (ivm kma) sinds ze ca 1 jaar is (na de koemelkvrij kunstvoeding) havermelk of amandelmelk. Als je havermout wil geven als extraatje zou ik het haverpapje van biobim kopen (te koop bij oa ecoplaza). Dit kan je dan doordeweeks reguliere melk doen die je geeft. In het algemeen stap je rond de 1 jaar over van kv naar 'gewone' koemelk of alternatief hiervoor.

2 jaar geleden

Reactie op Mama Aapie

Mijn zoontje had KMA. In die tijd veel gelezen en opgezocht en ik kwam uit ...
Ik drink die van Wunda ongezoet ook zelf en maak er havermout mee, is wat mij betreft echt de lekkerste plantaardige melk die er is. Plus ideaal dat er toegevoegde vitamines in zitten

VRIEND

2 jaar geleden

Hoe oud is je dochter? Wij geven elke dag havermout. Gewoon van de volwassenen afdeling, niet van de baby afdeling. Wel vanaf een maand of 8 volgens mij. Ze heeft een koemelk allergie en het beste is gewoon met water maken! Is het beste voor de havermout. Ooit een keer met havermelk gedaan en werd super dik😅. Die groeidrink krijgt mijn dochter pas sinds ze 1,5 jaar is op advies van de diëtiste van de allergie poli. Zitten ook suikers in. Voor die tijd altijd borstvoeding als melk en anders zou in kunstvoeding geven. Ze krijgt nu Alpro soja groeimelk afgewisseld met Oatly havermelk met extra calcium. Mijn dochter heeft ook een erwteneiwit allergie, dus kunnen ook niet alle plantaardige melk geven. Soja melk is prima, vooral bij meisjes ivm vrouwelijke hormonen. Ik heb dit aan Rolinde van Op de groei gevraagd en aan de diëtiste van de allergie poli. Dit stamt vooral vanuit vroeger toen kindjes kunstvoeding kregen op sojabasis. Toen kregen ze veel meer binnen in verhouding.

2 jaar geleden

Onze zoon drinkt zijn flessen bijvoorbeeld met melk van Arla, lactosevrij

2 jaar geleden

Verrijkte ongezoete soja melk of ongezoete erwtenmelk (wunda). Wij gebruiken tijdelijk wel groeisojamelk van Alpro omdat onze dreumes te weinig aankomt (in groeimelk zit net wat meer vet en suiker). In amandel, haver, kokos zitten te weinig eiwitten en calorieën voor kindjes. Verrijkt of niet :).

2 jaar geleden

Als extraatje kan je dan prima amandel of haver gebruiken trouwens. Zou wel ongezoete versie doen.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

vorig jaar

Hoe verwarmen jullie de plantaardige melk? Au baan mari duurt erg lang en opwarmen in een pan lukt me ook niet goed. Ik krijg het niet perfect, het is te koud of weer loeiheet.. wij geven op aanraden van de diëtist alpro groeimelk haver.

vorig jaar

Reactie op Jopsie

Hoe verwarmen jullie de plantaardige melk? Au baan mari duurt erg lang en o ...
Gewoon in een pannetje en goed roeren constant