6 Reacties

5 jaar geleden

Dat kan, maar kan ook gewoon babyacne zijn. Dat kunnen kindjes zonder bv ook krijgen. Bij twijfel altijd huisarts bellen

5 jaar geleden

Lijkt wel op babyacne. Hebben ze hier alle 4 gehad. Duurde een paar weken 2 à 3, daarna weer helemaal weg en zacht en glad huidje. (Gaf bij 3 bv, die andere kreeg het ook.)

5 jaar geleden

Het ziet eruit als babyacne, maar als je twijfelt kun je altijd de huisarts vragen. Mijn dochter had het ook in haar gezicht en ook een soort kring van pukkeltjes op haar borstkas. Ik dacht dat het nog door hormonen van de moeder komt vanuit de zwangerschap, dus niet per se door borstvoeding. Bij mijn dochter was het best vurig soms maar het is helemaal overgegaan en ze heeft ook geen littekens ofzo eraan overgehouden. Vooral niet aanzitten!

5 jaar geleden

... het gaat om pukkeltjes. Elk kind heeft dat, niet zo onzeker :)

5 jaar geleden

Je kunt er sowieso wat druppeltjes borstvoeding op smeren! Meestal gaat dit met een aantal dagen tot maximaal weken weg hoor. Onze zoon heeft een paar dagen helemaal onder de pukkels gezeten. Ging weg na een week.

5 jaar geleden

Dit is baby acné. Dat komt door hormonen van jou die ze al binnen heeft gekregen via de placenta. Juist omdat ze die nu niet meer krijgt ontstaan de pukkeltjes. Wat er het beste tegen werkt: een beetje borstvoeding er op smeren. Echt ongeveer alle baby's hebben of krijgen dit. Meestal is het met 2 wk wel weer over.