12 Reacties
4 jaar geleden
Ik deed dit wel! 75% van de alcohol verdampt ongeveer. Hoeveel ml doe je erin? Als je 1 glas alcohol drinkt gaat er maar 1 druppel naar je baby. Met koken verdampt dit nog veel meer, dus misschien krijg je niet eens 1/8 glas binnen. Ik zou het gewoon doen :) zwanger niet maar met bv ja!
4 jaar geleden
Als je het heel strikt wil nemen moet je het niet met wijn doen, of met alcoholvrije wijn.
Maar idd, ik denk zelf ook niet dat het heel veel kwaad kan.
4 jaar geleden
Ik zou het (zwanger) gewoon doen.
Het meeste verdampt.
In de zorg moeten we ook gewoon handalcohol blijven gebruiken, en veel! Dat wordt ook voor een klein deel opgenomen via de huid.
4 jaar geleden
Kan gewoon volgens mij!
Ik dacht ook dat het per glas alcohol drinken 1.5 uur was.
Dus na 1 glas wijn Kan je na 1.5 uur voeden na 2 glazen na 3 uur etc
4 jaar geleden
Ja hoor dat is idd anders met gewoon een glas wijn drinken. Maar er mee koken kan prima eetsmakelijk 😊
4 jaar geleden
Alcohol verdampt bij 78 graden. Waarschijnlijk (als je het goed doet ;)) dan is het veel heter in jouw pannetje.
Overigens voeg je wijn toe voor de smaak, maar ook voor de garing van de risotto. Je zou dus ook iets anders met een klein zuurtje kunnen gebruiken
4 jaar geleden
Ik deed t niet geef ook geen risotto met wijn aan me kids of vlees met wijnsaus. Tis maar hoe nauw je t neemt ;-)
4 jaar geleden
Ik zou kiezen voor een alcoholvrije wijn of om te kolven (en dat dus te gebruiken voor een badje). Ik ben echter dan ook meer van het mom “waarom iets doen waarvan je weet dat het niet goed is,ongeacht gradatie, als er een alternatief is”. Zou het puntje bij paaltje veel kwaad kunnen ik denk het niet, maar ik zal er zelf dus niet voor kiezen.
4 jaar geleden
Ja hoor dat kan prima. Tijdens de zwangerschap komt hetzelfde percentage wat jij binnen krijgt via de placenta bij je kind. Bij bv is het zo dat wanneer jij een glas wijn met 15% drinkt, en een alcoholpercentage van 0,5% in je bloed krijgt. Je kind drinkt dus in de piek melk met 0,5% alcohol, wat dus neerkomt op een half druppeltje per voeding ofzo.
Het percentage wat je kind dus binnen zou krijgen na die grotendeels verdampte wijn uit de risotto zal amper meetbaar zijn.
4 jaar geleden
Met 1 wijntje op kun je prima voeden. En er verdampt vast ook nog wel iets tijdens het koken
4 jaar geleden
Oké dank jullie wel! Ik vond mijn zoon vrij onrustig net voor het eten en heb besloten niet te gaan sporten. Toen heb ik vooraf aan het eten bv gegeven en hij is meteen in slaap gevallen. Ik had 150 ml witte wijn erin verwerkt en moet zeggen dat ik een grote eter ben, dus twee borden vol. Maar ik wacht er nu dus sowieso even mee voordat ik hem ga voeden.
4 jaar geleden
Dan kan echt geen kwaad😉. Zeker omdat je bij het maken van risotto de wijn +/-30 minuten kookt. Daar zit dan echt niet amper/geen alcohol meer in.