32 Reacties
4 maanden geleden
Ohh jeetje wat vies en naar voor jullie.. meeroken is voor niemand gezond.. wij hebben hier alle deuren met tochtstrips bekleed en de geur is er wel minder door geworden
4 maanden geleden
Reactie op Bouchra1208
Ohh jeetje wat vies en naar voor jullie.. meeroken is voor niemand gezond.. ...
Jullie er ook last van?
4 maanden geleden
Oh wat vervelend. Misschien kun je vragen of ze willen roken aan het einde van de tuin? Dat het verder weg is van de deur zegmaar. En dan in de zin van: ik snap dat ik dat niet voor jullie kan bepalen, maar ik zou heel dankbaar zijn ivm mijn kind. En anders je voordeur openzetten dat het lucht?
Succes❤️
4 maanden geleden
Reactie op Malita
Wij hebben dit probleem ook sinds kort, en ik voel me er slecht bij. Dit he ...
Dat is het stomme. Het mag in de eigen woning maar als buur heb je recht op frisse lucht en dat staat weerboven het wiet roken
4 maanden geleden
Reactie op helloflower
Oh wat vervelend. Misschien kun je vragen of ze willen roken aan het einde ...
Ja probleem is dat ze het binnen doen in huis en ze willen er niets aan veranderen.. met deuren en ramen open wordt het helaas niet beter 🥺
4 maanden geleden
Hoop voornamelijk dat het ons geen gezondheidsklachtrn oplevert. Is vooral de geur want zie de rook niet binnen komen
4 maanden geleden
Dit is absoluut niet lekker voor jullie gezondheid. Ik zou het huis beter isoleren.
Sterkte!
4 maanden geleden
Reactie op Lisaenfabian
Dit is absoluut niet lekker voor jullie gezondheid. Ik zou het huis beter i ...
Is een huur woning helaas dus hangt van het verhuurbedrijf af 🥺
4 maanden geleden
Reactie op MemBötger97
Is een huur woning helaas dus hangt van het verhuurbedrijf af 🥺
Zou het dan inderdaad eerst doorgeven aan het verhuurbedrijf. En verder kun je zelf kijken naar tochstrips en misschien even googlen wat je zelf aan isoleren kunt doen.
4 maanden geleden
Reactie op MemBötger97
Dat is het stomme. Het mag in de eigen woning maar als buur heb je recht op ...
Staat er echt in het huurcontract dat je (soft)drugs in de woning mag gebruiken? !!
Ik heb altijd contracten ondertekend waarin juist stond dat op het terrein van de verhuurder (binnen en buiten) dit niet was toegestaan.ze gedoogden het soms misschien maar bij een enkele klacht had je als huurder dan wel een probleem.
In mijn vorige huurhuis was bijvoorbeeld ook roken verboden en dat zag je echt in de straat. Aan de overkant waren de asbakken altijd overvol en mensen stonden daar zelfs onder geïmproviseerde partytenten..
Triest eigenlijk, maarja als je 1 kijkdag hebt en vraagt waar die partytenten voor zijn zegt zo'n verhuurder natuurlijk: waarschijnlijk een feestje in de wijk, het is heel hecht hier.
Hah.
Anyhow, ik zal het toch eens even dubbel checken. Want overlast is gewoon rot, of het nou schadelijk is of niet.
4 maanden geleden
Reactie op PTF
Staat er echt in het huurcontract dat je (soft)drugs in de woning mag gebru ...
Helaas staat dat niet in ons huurcontract 🥺🥺
4 maanden geleden
Wat super vervelend. Ik heb geen advies maar heb wel ongeveer hetzelfde. Mijn buren roken in de achtertuin. Het komt mijn huis binnen en nu ik een baby heb vind ik het nóg vervelender. Eigenlijk roken wij gewoon mee, meerdere keren keer dag.. Geloof niet dat ik er wat aan kan doen.
4 maanden geleden
Reactie op PTF
Staat er echt in het huurcontract dat je (soft)drugs in de woning mag gebru ...
In Nederland mag je in principe in je eigen huis roken, zelfs als de verhuurder dit in het huurcontract heeft verboden. Roken in de eigen woning valt namelijk onder het recht op woongenot, een fundamenteel recht voor huurders. Dit betekent dat je als huurder een zekere vrijheid hebt in hoe je je woning gebruikt, zolang je geen overlast veroorzaakt of schade toebrengt aan de woning.
In het geval van gemeenschappelijke ruimtes zoals gangen of trappenhuizen geldt vaak wel een rookverbod dat door de verhuurder kan worden gehandhaafd.
Dus ik denk dat ts gewoon dikke vette pech heeft dat ze rokende buren heeft 😅
4 maanden geleden
Reactie op Esmrray
Hier ook! Wij hebben een luchtreiniger(hadden we sowieso aangeschaft los va ...
Oee welke hebben jullie?
4 maanden geleden
Reactie op AmberIvan
In Nederland mag je in principe in je eigen huis roken, zelfs als de verhuu ...
Dit gaat over het recht van de buren om te roken, maar heeft de verhuurder niet ook een bepaalde zorgplicht om voor deugdelijke/gezonde woning te zorgen?
Ik weet niet precies hoe het juridisch zit. Je zou het eens na kunnen vragen, veel gemeenten hebben een huurloket oid.
Als je huurt van een woningcorporatie of professionele grote verhuurder zou je het ook bij de verhuurder kunnen aankaarten, of hij iets kan doen aan de ongezonde lucht in jullie huis. Als je een kleine verhuurder hebt of een huisjesbaas dan zou ik eerder bij de gemeente aankloppen.
Schadelijk voor jullie gezondheid is dit zeker. Er is nu bekend dat je naast 2e graads meeroken (er naast staan, of de lucht in ademen) ook 3egraads al schadelijk is (dat iemand buiten rookt, en dan jouw huis in komt)