6 Reacties

4 jaar geleden

Had mijn dochtertje ook al helemaal toen ze alleen met een loopwagen liep en nog niet los. Met 12 maanden los gaan lopen en had ze dat aan haar linker voetjem fysio wezen kijken maar geen lichamelijke afwijkingen gevonden. Zij gaf aan dat dit normaal is en bij gaat trekken zodra ze meer ervaring hebbe met lopen en het voetje goed neer zetten. Inmiddels is ze bijna 20 maanden en is het helemaal weg getrokken 😊 Maar je kunt altijd een kinderfysio raadplegen, die loopt dan eve je kindje na

4 jaar geleden

Oja hier ook een scheve bilnaad geconstateerd toen ze paar weke was al. Maar nooit iets anders geks 😊

4 jaar geleden

Ik zou er denk ik toch een keer weer naar laten kijken. Beter een keer te vaak dan een keer te weinig, toch?

4 jaar geleden

Bij heupdysplasie zet je de voet naar buiten, niet naar binnen. Dat komt omdat je dan te weinig ruimte hebt, en zo creëer je het meer en een makkelijkere beweging. Het voetje naar binnen draaien kan ook een andere oorzaak hebben, maar zo lang hij er geen last van heeft, zou ik het voor nu nog even aankijken.

4 jaar geleden

Onze dochter heeft/had heupdysplasie.. spreidbroekje gehad. Ze begint met staan en als wij even met haar gaan oefenen met stappen, doet ze haar linkervoetje ook erg naar binnen. (Linkerheupje is t slechtst) orthopeed heeft aangegeven dat dit vanzelf bijtrekt als ze goed loopt. Zoveel mogelijk oefenen met lopen met blote voeten, of sokjes.. en als ze loopt goede schoentjes die goed passend zijn. Wij wachten het ook af en anders langs de fysio voor de zekerheid. En over een jaar moeten we weer voor controle. Ik denk dat het vanzelf bijtrekt maar hou het in de gaten en anders gewoon voor de zekerheid naar laten kijken. Oja en onze orthopeed zei dat een scheve bilnaad niks zegt over heupdysplasie.. 🤷🏼‍♀️ onze dochter heeft gewoon gelijke plooien en toch helaas dysplasie.

4 jaar geleden

Heb je dit ook al besproken op het consultatiebureau? Misschien heeft de arts tips of kan hij of zij je geruststellen