11 Reacties
6 jaar geleden
Nergens druk om maken... lekker blijven eten. Ik ben nu 22 weken zwanger en had tot week 19-20 nergens zin in en nu eet ik ook alles wat los en vast zit. Wij zijn zwangere vrouwen dus hou je door niets tegen. Ook ik eet echt wel gezond en veeeeel fruit en gevarieerd maar wanneer ik zin heb in ijs chocola friet of iets dergelijks eet ik het ook en ik heb geen schuldgevoel! Dus maak het jezelf niet te moeilijk lieve zwangere vrouw! ☺️💞
6 jaar geleden
Ik herken het... Kan ook echt lopen snaaien door de dag heen. Ik voel me dan vooral schuldig naar m'n baby toe... Ik probeer het voor mezelf te beperken tot 1 of 2 lekkere dingen per dag naast al het gezonde. Ook maak ik vaak savonds als toetje een fruitsalade en probeer ik overdag Ongezouten noten te snaaien ipv chips of chocolade. Veel succes!
6 jaar geleden
Reactie op Bopie14
Ik herken het... Kan ook echt lopen snaaien door de dag heen. Ik voel me da ...
Ik heb het vanochtend met mijn vriend besproken omdat ik er toch echt wel mee zit (die vond het tot nu toe namelijk prima als ik iets at). We hebben afgesproken dat ik 3 avonden in de week iets 'groters' mag snoepen zoals bijvoorbeeld een ijsje, chips, grotere koek, etc.
Ik heb hem gevraagd me ook gewoon aan te spreken als ik toch iets wil snaaien of mijn boekje te buiten ga haha. Hopelijk werkt dit als goede stok achter de deur!
Slim dat jij fruit eet als toetje en ongezouten noten ipv chips! Dat laatste gaat voor mij helaas niet op.. ik heb een noten allergie.
6 jaar geleden
Reactie op berry30
Niet kopen simpel 😂
Dat was ook mijn tactiek.. toen stond ik ineens een of twee dagen later in de winkel om alleen wat lekkers te kopen 😅
Ik probeer het te vervangen, maar lukt me ook echt nog niet. Veel zin in zoetigheid en dan bedoel ik niet een zoete appel 😜
6 jaar geleden
het is moeilijk voor mij om te veel te stoppen met eten omdat ik van snoep hou. koop altijd in https://www.rabato.com/nl/aldi noten in chocolade, kan niet stoppen
6 jaar geleden
Als je er trek in hebt, heb je er blijkbaar wel behoefte aan. Anders had je wel trek in een appel gehad. Wees niet zo streng voor jezelf. Goed luisteren naar je lichaam! Die weet echt wat het nodig heeft.
6 jaar geleden
Idd lekker fruit eten! Bv in de avond bakje yoghurt of kwark met druiven, appel of plakjes banaan.. vult lekker en heb je toch ook je ‘zoetigheid’ binnen! Ik ben ook weer terug gevallen in oude en slechte eetgewoontes.. boterham met hagelslag bv 😅 gewoon niet in huis halen! En idd vaste dagen afspreken, dan heb je ook gelijk iets om naar uit te kijken!
Als alternatief voor ijs, kan je ook waterijsjes halen (toch wel lekker met dit weer) of zelf met siroop of yoghurt ijsjes maken!
Ik probeer ook beetje ritme erin te krijgen zodat ik niet zomaar wat pak.. echt als een schoolkind: ontbijt - tussendoortje (lekker of gezond) - lunch gewoon 2-3 boterhammen - tussendoortje (lekker of gezond, afhankelijk van de ochtend) avondeten. En in de avond nog een bakje yoghurt of een banaan 😁
Tussen deze eetmomenten door pak ik gewoon een groot glas water en soms een glas met beetje siroop of een groot glas thee
6 jaar geleden
Ik val elke avond om 20.00 in slaap op de bank. Dus bij bewustzijn om iets te eten dat ben ik niet Hahaha. Maar als ik wakker word en me naar mijn bed verplaats. Maak ik voor ons voor ieder 2 rijstewafels met en klein beetje chocopasta. Ik vind het heerlijk en kwa ‘slechte’ kcal valt het wel mee.