20 Reacties

4 jaar geleden

Wij willen dit ook gaan doen. Elke maand een klein bedrag naar die rekening. Plus mijn opa wil graag altijd geld geven dus ook voor de kleine.

4 jaar geleden

Er is hier net een topic over, als je zoekt op: sparen voor baby

4 jaar geleden

Op dit moment zetten wij de kinderbijslag op zijn spaarrekening. 😊 thuis doen we het statiegeld in een spaarpot voor hem.

4 jaar geleden

Wij doen ook de kinderbijslag op de rekening. En opa en oma storten maandelijks een vast bedrag.

4 jaar geleden

Wij sparen op 2 rekeningen voor ons zoontje 🤭 Eentje is een gesloten rekening, daar zetten wij een vast bedrag per maand op. Ook oma, opa en overgroot opa storten hier maandelijks op. Krijgen we ergens een centje ipv cadeau voor de kleine, ook hierop. Dan hebben we nog een 'open' spaarrekening, hier sparen wij gewoon op wat we kunnen/willen. Deze is eigenlijk bedoeld voor (toekomstige) onkosten van de kleine ( doop, verjaardagsfeestje, grotere cadeau's.. later voor de communie, scooter etc..) Zo moeten wij ons dus nergens zorgen over maken 😁 werkt prima hier!

4 jaar geleden

Wij hebben dit ook gedaan. Wij sparen er zelf 50euro per maand op en mijn moeder ook 50 euro per maand. Gaat echt snel zo!

4 jaar geleden

2 rekeningen. Zilvervloot waar we ieder jaar meteen €600 opzetten, dan nog een andere open spaarrekening waar we iedere maand €50 overmaken (dus ook €600 per jaar) en daar maken de opa’s en oma’s ook wat over, de kinderbijslag komt daarop, krijgen we centjes voor haar zetten we die daar ook op. Die 2e is bedoeld voor latere school/auto/etc kosten

4 jaar geleden

Wat een ontzettend goede vraag, wij zitten hier ook een beetje mee. De rekening op naam van het kind zetten vinden wij lastig omdat niet elk kind op 18jarige leeftijd al met zoveel geld om kan gaan. Wij dachten er ook aan de kinderbijslag op een rekening te laten zetten voor later maar wel 1 die op onze naam staat zodat wij beslissen wanneer ze er klaar voor is. En ook zodat het niet vast staat voor jaren, stel er gebeurt iets in haar leven waar ze ineens een spaarpot voor nodig heeft dan kun je het eerder gebruiken. Maar we vinden het lastig en zijn er nog niet uit.

4 jaar geleden

Wij hebben een regenboogrekening geopend en storten daar €50 per maand op. Weten nog niet waar het voor gaat dienen; rijbewijs/ studie/ huis/ eigen keuze.. maar dat zien we tegen die tijd wel ☺️ Mijn ouders storten ook maandelijks op die rekening een bedrag. Mijn schoonouders sparen zelf op een eigen rekening voor hem. Hij krijgt in ieder geval een mooie start tzt 😊

4 jaar geleden

Wij gaan een rekening openen voor de geboorte en zullen hier het startbedrag en maandelijks het kindergeld op storten. Deze rekening gaat integraal naar de kleine ooit en is bedoeld als startkapitaal voor een autootje/huis/appartement/... De rekening staat gewoon op onze naam en dan kunnen we deze cadeau geven wanneer we willen. We openen nog een 2de rekening waar cadeautjes en oma's en opa's op kunnen storten en waar die dan mee kan doen wat die wil :)

4 jaar geleden

Wij zijn net gestart met indexbeleggen. We zijn net ouders geworden van ons eerste kindje en hopen ooit ouders te worden van een tweede. Indexbeleggen lijkt redelijk veilig en redelijk wat rendement op te leveren. Zo hopen we nu te starten met sparen en straks misschien wel 50% meer ervoor terug te krijgen. We storten elke maand 100€. Praktisch gezien stort het bijna nooit zodanig in dat je minder er aan over houdt. Dus we wachten met smart af. Zeker gezien het iets is om voor de lange termijn te doen. Zo hopen we tegen hun 18e verjaardag ze eventueel te kunnen ondersteunen met het halen van een rijbewijs of het studeren..

4 jaar geleden

Wij sparen zelf op een regenboog rekening van rabo. Elke maand 50 euro van mijn man maar ook van mij. Ging ene half jaar goed tot we een dikke domper kregen. Heeft even stil gelegen maar zijn nu weer begonnen. 75 euro gezamenlijk .

4 jaar geleden

Wij hebben een spaarrekening van onze gezamenlijke rekening voor ons zoontje. Willen niet op naam van ons zoontje doen omdat we niet weten hoe het leven loopt en willen kijken hoe hij met geld zal omgaan. We willen het ook niet vastzetten omdat we geen doel hebben met het geld. Het idee is wat geld voor studie of op zichzelf. We storten hier beiden 10 euro per maand op. Wegens tijdelijk hoge financiële kosten is meer even niet mogelijk. Kinderbijslag wordt er ook op gestort. Geld wat we van anderen krijgen voor hem is er ook op gestort. Het is een klein bedrag wat we storten maar het is een begin. En ik had graag gewild dat voor mij een bedrag was gespaard dus het is een mooie start voor hem

4 jaar geleden

Wij hebben een spaarrekening van onze gezamenlijke rekening voor ons zoontj ...
Tof dat jullie, het anders doen dan wat je zelf hebt gekregen. 10€ per maand is toch doorgeteld tot aan de 18e toch ruim 2000€ hè! 🙌🏻

4 jaar geleden

Wij hebben een regenboogrekening geopend op zijn eigen naam. Wij sparen automatisch 50 euro per maand voor hem. Zijn oma's en opa storten ook op die rekening. Met zinn geboorte heeft hij ook al wat geld gehad. Dit gaat ook naar die rekening. Dan heeft hij straks, als hij 18 is, een mooie rekening die hij kan gebruiken voor zijn rijbewijs en/of studie

4 jaar geleden

Wij sparen al sinds de zwangerschap 100 euro per maand voor ons nog ongeboren baby en zijn van plan om dit door te zetten tot hij minimaal 18 is. Dit is dan voor studie en rijbewijs. Alles wat we van familie en vrienden krijgen qua geld zullen we daar ook op storten én het kinderbijslag.

VRIEND

4 jaar geleden

Ik spaar voor beide kinderen maandelijks een vast bedrag. Daarnaast stort ik de kinderbijslag ook op de spaarrekeningen. Maar zodra de cryptomarkt “dipt”, koop ik dat ermee (bijv. Bitcoin, maar er zijn natuurlijk genoeg andere coins die ook potentie hebben om te groeien). Op deze manier hebben mijn kids nu al zeker het dubbele bedrag van wat ik er aan spaargeld in heb gestoken.

4 jaar geleden

Hebben een zilvervloot rekening geopend, kan jaarlijks max 600€ op worden gestort tot dat hij 18 is. Krijgt dan nog een bonus bij van de bank zelf Zo heeft hij op z'n 18e een mooie start voor rijbewijs/studie of zo Verder hebben wij een aparte spaarrekening voor kosten in de toekomst (laptop voor school en dat soort dingen)

4 jaar geleden

Wij hebben er ook een gemaakt. En willen elk 50euro pm gaan sparen.. alle extra's die we krijgen van andere zullen we ook storten.

4 jaar geleden

Wij storten elke maand ieder 100 euro op een gezamenlijke rekening die wij voor onze kleine hebben geopend. Daarnaast stort opa ook een x bedrag maandelijks op deze rekening. Het bedrag wat vrijkomt ie voor zijn studie/huis etc. Voor nu staat ie op onze naam, wellicht dat we dit laten aanpassen in de toekomst.