4 Reacties
2 jaar geleden
Nee, kan absoluut geen kwaad. Zou lekker bij speen 2 blijven. Voor het gebitje zou het goed zijn om de speen af te leren (geldt voor elke speen) maar ik weet hoe lastig het is 😊 tussen 2 jaar en 2,5 jaar gaat het afleren vaak gemakkelijker. Maar terug bij je vraag: maat 2 is prima.
2 jaar geleden
Zou met bibs sowieso niet een nog grotere maat nemen, aangezien ze al niet zo goed zijn. Mijn dochter is nu trouwens net 18 maanden, we gebruikten hiervoor een combinatie van de bibs&frigg spenen, alleen bij het slapen. Omdat ze net goed slaapt, wilde ik niet nu de speen afleren, maar tegelijkertijd wilde ik ook voorkomen dat het haar gebit zou beïnvloeden. Vorige week heb ik daarom om te testen een bibs dental speen gehaald in een kleur die ze al had. In de avond de spenen verwisseld. Ze nam hem aan, keek ernaar en deed hem niet in haar mond. Ze bleef hem wel vasthouden, maar heeft niet gehuild of gezeurd. Sindsdien slaapt ze met de speen in haar hand. Ik heb het na een paar dagen zonder geprobeerd, maar ze vraagt er dan wel om. Maar ze blijft hem dus vasthouden. Snachts en in de ochtend wel eens gekeken of ze hem dan in d’r mond had, maar ook niet. Dus eigenlijk hebben we zonder dat het helemaal de bedoeling was, de speen zonder huilen afgeleerd. Dat dit werk zal eerder een uitzondering zijn dan de regel, maar misschien werkt het bij jullie ook wel.
2 jaar geleden
Loedermoeder hier misschien, maar met jouw info zou ik misschien juist overstappen op een maat 3, in kader van afbouwen.
En dan 1 voor 1 de spenen vervangen voor de niet aantrekkelijke variant.
In eerste instantie buiten het bed de maat 3, en later ook de speen in bed op die manier afbouwen.
Ontopic: overstapmomenten zijn slechts richtlijnen. Wanneer je kindje niet extreem groot is, kan het zeker geen kwaad