17 Reacties
5 jaar geleden
Reactie op Anoniem Nr Zoveel
Mijn zoon weigert de speen. Waarom twijfel je om hem te geven?
Ik ben bang dat ik hierdoor achteraf problemen zal hebben met het geven van borstvoeding, dat ze verwarring heeft bij het aanleggen of dat m’n lichaam minder melk zal produceren. (Las ik op internet)
5 jaar geleden
Reactie op Biancavanwolput
Ik ben bang dat ik hierdoor achteraf problemen zal hebben met het geven van ...
Dat zijn de risico's wel een beetje idd. En waarom zou je hem wel willen geven?
5 jaar geleden
Mijn dochter is woensdag 4 weken. Ik gebruik (op afraden van de kraamhulp) sinds ze 8 dagen is de speen. Heel vaak spuugt ze hem gewoon uit als ze hem niet wil. Ik geef hem vooral snachts als ze wakker wordt voor een voeding en ik nog even wakker moet worden 😂 dan is ze even stil. Verder geeft ze heel goed aan wanneer ze wil eten en heeft die speen daar geen invloed op.
5 jaar geleden
Reactie op Anoniem Nr Zoveel
Dat zijn de risico's wel een beetje idd. En waarom zou je hem wel willen ge ...
Op bepaalde momenten merk ik dat ze gewoon aan de borst wilt uit troost, ik probeer dit zo vaak mogelijk te doen maar op bepaalde dagen / momenten is dit heel vermoeiend en heb je hierdoor geen tijd om iets anders te doen of even te rusten,..
5 jaar geleden
Reactie op Biancavanwolput
Op bepaalde momenten merk ik dat ze gewoon aan de borst wilt uit troost, ik ...
Hier was de weg vd minste weerstand gewoon wel aanleggen. Maar er zijn ook veel baby's waarbij de speen niet per se /direct voor problemen zorgt
5 jaar geleden
Wij merkten aantal dagen na de geboorte dat ze een enorme zuigbehoefte had, en hebben toen wel op afraden ook van de verpleegkundige om een speen gevraagd, na 3 nachten pink aanbieden en tussendoor de borstvoeding was ik kapot.
Kleine meid heeft geen verwarring gehad met borst of speen.
Daarbij wel de kanttekening dat ze de speen alleen heeft met slapen.
Ze liet zelf altijd heel duidelijk merken of ze de borst of speen wilde.
5 jaar geleden
Ik heb mijn dochter vanaf dag 1 een bibs speen gegeven. Ze ging anders de hele dag aan mijn borst. Ze is nu 12 weken en gebruikt de speen om in slaap te vallen nog nooit verwarring gehad met mijn tepel
5 jaar geleden
Vanaf 2 weken denk ik, meestal spuugt ze ‘m snel uit... geen problemen qua borst-speen verwarring gehad. Ze heeft wel vanaf dag 1 heel goed aan de borst gedronken.
5 jaar geleden
Heb alle drie bv gegeven waarvan er 2 een speen hadden. Geen problemen mee gehad. Middelste wilde geen speen want die heeft zelf wat uitgevonden om te tutten. Vreemd kind 🤣🤣🤣 ze is 13 en doet t nog!! Raad eens wie er een beugel moet? 🙄🥸
5 jaar geleden
Hier met drie. Ik wou het eerst nog niet doen maar ze huilde enorm veel door krampjes en de speen bood haar rust. En mij wat meer Haha. Hier nooit zuigverwarring gehad.
5 jaar geleden
Wij zijn bij 5 weken begonnen. Bij een volgend kindje zou ik wel wat eerder durven beginnen ook al is dat tegen het advies in. Het was echt zielig namelijk, in de avond was hij echt ontroostbaar. Extra aanleggen hielp soms wel wat maar hij had gewoon enorme zuigbehoefte (Wij gaven ipv speen dan vaak even een pink). Na 5 weken zijn we ook begonnen met een flesje afgekolfde melk te geven zodat hij ook aan de fles kon wennen).
5 jaar geleden
Heb tot 5 weken borstvoeding gegeven, kleine had al vanaf dag 4 ofzo een speen. Hele erge zuig behoefte. Heeft altijd gewoon goed gedronken, had wel moeite met aanhappen dus met tepelhoedje gevoed, maar dat had ie al voordat ie de speen kreeg dus had daar niet mee te maken. Heeft altijd gewoon lang en goed gedronken toen ie nog borstvoeding kreeg dus heeft bij ons niet voor problemen gezorgd