11 Reacties

11 maanden geleden

Je borsten en je kindje zijn zich nog op elkaar af aan het stemmen. Nu kolven verstoort het afstemmen, dus als het niet noodzakelijk is zou ik daar proberen weg te blijven. Wat je kan doen is als de tsr komt even loskoppelen en weg laten lopen, dan kan ze daarna weer rustig drinken. Hopelijk helpt dat goed om wat meer rust te krijgen. Geef je s nachts 1 of 2 borsten? Als je er nu twee geeft, zou je er ook 1 kunnen geven. Maar dan wordt de stuwing aan de andere borst natuurlijk wel groter in de tussentijd.

11 maanden geleden

Reactie op BijDeMolen

Je borsten en je kindje zijn zich nog op elkaar af aan het stemmen. Nu kolv ...
Dankjewel voor je snelle reactie. Ik heb zo’n collector van medela, die zal ik er eerst even opzetten. Ik geef idd al maar 1 borst in de nacht en ochtend. Het is zo frustrerend en ik vind het zo vervelend voor haar.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

11 maanden geleden

Reactie op BijDeMolen

Je borsten en je kindje zijn zich nog op elkaar af aan het stemmen. Nu kolv ...
Dit inderdaad. Mijn zoon heeft ook veel gespuugd altijd en vooral na de ochtendvoeding extreem. Maar kolven zou ik inderdaad niet doen, dan houd je het probleem in stand, zeker als je kindje pas 1,5 week oud is. Het is even lastig maar je moet erdoorheen. Mijn zoon gaf altijd veel melk terug na elke voeding. Dit heeft tot 12 maanden geduurd eigenlijk. Helaas is dat normaal, reflux kan tot 14 maanden duren geloof ik. Je kan inderdaad wel een beetje de druk eraf halen met een haakaa. Dit hielp bij mij beter dan loskoppelen tussendoor, dat liet mijn zoontje niet toe namelijk haha

11 maanden geleden

Reactie op Bosdieren

Dit inderdaad. Mijn zoon heeft ook veel gespuugd altijd en vooral na de oc ...
Jeetje wat vervelend zeg! En betekende dat dan ook dat je hem vaker moest aanleggen? Kreeg hij weer sneller honger als hij had teruggegeven?

11 maanden geleden

1 borst per keer gaan geven zou ik gaan proberen

11 maanden geleden

1 borst per keer gaan geven zou ik gaan proberen
Dat doe ik idd al. Die drinkt ze bijna leeg en dan is ze helemaal verzadigd maar even later komt het er dan uit

11 maanden geleden

Reactie op babymama2022

Jeetje wat vervelend zeg! En betekende dat dan ook dat je hem vaker moest a ...
Neehoor mijn zoon dronk vanaf geboorte zo'n 8x en naarmate hij ouder werd is dat alleen maar minder vaak geworden. Hij dronk gewoon meer dan hij nodig had.

11 maanden geleden

Reactie op Bosdieren

Neehoor mijn zoon dronk vanaf geboorte zo'n 8x en naarmate hij ouder werd i ...
Ik heb overigens altijd twee borsten gegeven, hij ging niet akkoord met één borst. Alleen 's nachts zat er soms een uur tussen twee borsten maar hij wordt altijd wakker voor de tweede haha

11 maanden geleden

Dit heb ik ook als ik beide borsten aanbied. Je zou ook nog 2x dezelfde kant aan kunnen bieden. Dus om 7 uur links en dan om half 10 weer. (Ik noem maar wat tijden) dan stond rechts wel op knappen, maar na een poosje reguleerde dat😅

11 maanden geleden

Je zou nog wat kunnen wisselen met houdingen? Bij liggend voeden of natuurlijke houding helpt de zwaartekracht een handje om het niet te veel en te snel te laten opdrinken.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.