58 Reacties
4 jaar geleden
Ik moet 1 van deze 2 kiezen over 2 weken wordt ik ingeleid maar weet even niet wat ik moet kiezen
4 jaar geleden
Voor meer informatie over een stuit bevallkng kan je de insta pagina checken van vroedvrouwmargot. Zij heeft hier een filmpje over gemaakt en heeft veer informatie over verschillende onderwerpen.
Ik heb hier zelf geen ervaring mee, het enige wat ik je kan adviseren om te doen waar jij je het prettigste bij voelt! Succes
4 jaar geleden
Reactie op Nienne89
Voor meer informatie over een stuit bevallkng kan je de insta pagina checke ...
Ik zou dezelfde pagina aanraden. Succes met je beslissing en bevalling!
4 jaar geleden
Mijn oudste lag in stuit en een versie was ook niet gelukt. Omdat ze schuin lag werd er toen een keizersnede ingepland (dus er was niks te kiezen). Maar al voor de geplande datum besloot ze zelf te komen, en dat ging zo snel dat het van een keizersnede niet meer gekomen is en dus is ze vaginaal geboren. Voor mij was het een hele makkelijke bevalling, makkelijker dan de tweede die op de normale manier kwam. Maar dat hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn.
Wat zegt je gynaecoloog ervan? Zijn alle factoren goed voor een normale bevalling?
4 jaar geleden
Ook nog een interessante podcast
https://open.spotify.com/episode/0IFmUfycTLbjEXzoH11eES?si=Jro7_avUR929O7LTboLSJg
4 jaar geleden
Ik heb morgen het gesprek over inleiding etc. Maar ik probeer me nu al in te lezen voor een paar punten. Dank je wel voor je verhaal
VRIEND
4 jaar geleden
Moeilijke keuze hè. Ik kwam pas achter de stuitligging nadat mij vliezen al eind week 34 waren gebroken dus versie was voor mij geen optie. Ik kreeg de volgende info die ik wel duidelijk vond: https://www.rijnstate.nl/aandoening-en-behandeling/stuitligging/.
Wat je ook kiest, beide keuzes zijn goed!
Zelf heb ik voor vaginale stuitbevalling gekozen. Ons kindje lag "gunstig" en gynaecoloog zag ook geen reden voor ks (behalve dat dit wel gewoon zpu mogen als ik dit prettiger zou vinden). Uiteindelijk een vlotte maar pittige bevalling gehad, maar volgens mij is bevallen altijd pittig. Kreeg wel een knip ivm het hoofdje maar daar geen last van gehad en snel hersteld. Ik kijk terug op een mooie bevalling. Tussendoor wordt regelmatig gemonitord of het kindje nog steeds goed ligt en anders staat alles klaar om naar operatie kamer te gaan voor ks.
Volg je gevoel, doe wat voor jou goed voelt, het is jou bevalling! Voor mij was dat vaginaal proberen en voor een ander is dat voor ks kiezen.
Wat voor mij achter af fijn was is dat er heel veel foto's zijn gemaakt door een co assistent, mooi om dat achteraf terug te kunnen hebben zien.
Er zijn ook meerdere topics hierover met de zoekfunctie te vinden.
4 jaar geleden
Ik hoorde met 38+2 dat ze plots in stuit lag. Diezelfde dag 3x een versie geprobeerd, zonder resultaat. Ik twijfelde ook enorm.
Wat voor mij belangrijk was om tr beseffen: keizersnede is meer risico voor moeder, stuitbevalling is meer risico voor kind.
Het was m'n eerste, dus je weet niet of jouw bekken kan baren. Toen was de keuze gemaakt. Ikzelf loop liever meer risico dan mijn kindje.
1,5 dag na de versie braken m'n vliezen en is ze met een keizersnede geboren.
4 jaar geleden
Hoi ik ben met 38+2 bevallen met een stuitligging, fijn is anders maar ons zoontje is er zonder breukjes of scheurtjes uitgekomen en alles was dus gewoon goed en kerngezond! 😊 Ik heb er wel bewust voor gekozen omdat ik geen keizersnede wou, ik wist de voor en nadelen van bevallen in stuitligging maar ben nu erg blij dat ik het toch gedaan heb. Mijn schoonzus precies hetzelfde maar die heeft wel voor een keizersnede gekozen.
4 jaar geleden
Nadat bij ons de versie niet lukte, had de gyn in het gesprek direct over een keizersnede. Gaf me wel de optie, maar gaf aan dat de meeste kiezen voor een keizersnede. Een stuitbevalling kan natuurlijk ook, maar daar zitten net even wat meer risico’s aan dan een keizersnede.
Ik vond de keizersnede erg fijn, je weet precies waar en wanneer het allemaal gebeurt. Gaf mij heel veel rust! Succes met de keuze!
4 jaar geleden
Ik heb veel goede dingen gehoord over de spinning baby (even googlen ) methode . Verder zelf een keizersnede gehad maar geen stuit dus niet dezelfde keuze . Keizersnede was bij mij onverwachts maar kijk er met een fijn gevoel op terug .
Succes met je keuze en de laatste loodjes ♥️
4 jaar geleden
Ons meisje heeft de hele zwangerschap in stuit gelegen.
Bij 35 + 1 een uitwendige versie gehad die helaas niet gelukt was omdat ze al te ver was ingedaald.
Toen de keuze gemaakt voor een geplande keizersnede want ik had niet zo'n goed gevoel bij een stuitbevalling. Uiteindelijk blij met de keuze.
Doe wat het beste voelt :-)
4 jaar geleden
Bij ons was de versie ook niet gelukt. Toen in gesprek met de gynaecoloog besloten voor een geplande keizersnede, omdat de kans bij een vaginale bevalling 50/50 is dat het uiteindelijk alsnog een keizersnede wordt, mede omdat ze zo goed monitoren of alles voorspoedig verloopt. Ik vond dat risico te groot en wilde niet dat ik na uren uitgeput alsnog onder het mes zou moeten. De geplande keizersnede gaf me veel rust en ik vond het heel erg meevallen. Ook het herstel viel me erg mee. Maar onthoud: jouw keuze is de beste keuze.
4 jaar geleden
Ik heb vorig jaar dezelfde keuze moeten maken en voor een keizersnede gekozen waar ik nog steeds achter sta. De risico's voor de baby zijn met een stuitbevalling groter dan met een keizersnede en ik liep zelf liever meer risico dan mijn baby. Speelde ook mee dat dit mijn eerste kindje was en dat 50 procent van de vrouwen die beginnen aan een stuitbevalling alsnog een spoedkeizersnede krijgen. Dat vond ik een veel te hoog percentage om daar voor te kiezen. Vergeet alleen niet dat een keizersnede wel risico's geeft in een volgende zwangerschap. Ik ben nu zwanger van de tweede en vind dat dus wel een rot. Had er geen andere keuze om gemaakt maar als je een groot gezin wil, zou ik denk ik niet te makkelijk over een keizersnede denken. Succes met je beslissing
4 jaar geleden
Ik heb voor een keizersnede gekozen, vanaf het begin wilde ik al geen stuitbevalling. Het is me eigenlijk een goede keuze geweest ookal is herstel misschien langer, maar dat heb ik er wel voor over gehad. Zou het zo weer doen.
4 jaar geleden
Mijn zoontje lag ook in stuit.
Ik mocht in eerste instantie zelf kiezen, en voor de keizersnede gekozen.
Een week later mocht ik niet meer kiezen omdat mijn zoontje al boven de 4 kg werd geschat.
Maar goed de keizersnede was de juistje keus omdat hij zeer waarschijnlijk niet door mijn bekken had gepast.