15 Reacties

3 jaar geleden

Mijn zoontje had deze symptomen: Verborgen reflux (en daardoor meer willen drinken, om zijn slokdarm te ‘blussen’ , overstekken, obstipatie, ontroostbaar huilen (10 uur op een dag), veel de hik hebben, niet aankomen in gewicht en heel de dag alleen maar buikpijn. Denk dat je zelf als moeder wel voelt als er echt iets is met je baby, ik had het gevoel dat er meer speelde als verborgen reflux en uiteindelijk zijn we op koemelkallergie uitgekomen.

3 jaar geleden

Reactie op michelledd

Mijn zoontje had deze symptomen: Verborgen reflux (en daardoor meer willen ...
Dank je! Wij halen de 2 uur huilen op een dag niet.. is meestal 10 min voor de fles of bij het verschonen vlak na een warm slaapje. Hij is in 1 maand een kilo gegroeid maar heeft wel elke dag een keer de hik. Overstrekken gebeurt zo af en toe maar soms ook vaak niet. Dat laatste geloof ik ook.. ik weet gewoon niet goed of het bij de periode hoort van 6-8 weken of dat er echt wat is…
Van Asten- banner web baby - prijzenspektakel

3 jaar geleden

Ons zoontje heeft het zelf (zo ver we weten niet) maar wordt wel extra in de gaten gehouden omdat het in de familie zit. 2 neefjes hebben het. Ik moet in de gaten houden of hij zich vaak overstekt, onrustig is na voeding, boven gemiddeld huilt en of huiduitslag krijgt.

3 jaar geleden

Mijn zoontje had een koemelkallergie. Het viel bij ons op omdat hij steeds meer begon te huilen en je echt merkte dat hij pijn had. Uiyeindelijk zo ergz dat hij continu huilde.. Drinken (borstvoeding) wilde hij sowieso wel, dus daar kon je het niet aan merken. Maar vervolgens was het alleen maar krijsen, ging echt door merg en been. Ook had hij na een voeding een hele vlekkerige huid, was oom erg droog. En veel overgeven. Niet een mondje, maar gewoon volledige voedingen. Ik ben toen zelf alle melkproducten in mijn voeding gaan mijden, waardoor hij niets meer binnen kreeg en binnen een paar dagen had ik weer mijn vrolijke ventje terug. Als je een tevreden kindje hebt, zou ik mij daar niet druk om maken. Ook als hij goed aankomt.

3 jaar geleden

Klinkt niet als een allergie in mijn oren. Dus zou op je gevoel afgaan. Als je man wel het idee heeft zou je het ook samen kunnen bespreken als je een afspraak hebt op het idee. Dan hoort hij ook een ander geluid. De darmkrampjes nemen vaak wel toe tot een maand of 3. Sterkte met je schoonmoeder.

3 jaar geleden

Reactie op Ro2020

Mijn zoontje had een koemelkallergie. Het viel bij ons op omdat hij steeds ...
Oh en zeg tegen je man dat ie zn moeder onder controle moet houden.. want als het zo al begint wordt het alleen maar erger. Haar beurt met voor kinderen zorgen is geweest, het is nu aan jullie.

3 jaar geleden

Mijn ervaring was dat de klachten per dag toenamen. Het begon met overstrekken toen slecht werkende darmen, altijd hongerig en reflux. Al snel ging het over naar huilen in bed tot huilen voor, tijdens en na de voeding. Gaf toen ook nog volledige borstvoeding. Dus toen gestopt met koemelk te consumeren en na 24 uur hele relaxte lachende baby. Het is wel zo dat als je vriend het heeft gehad de kans iets groter is. Denk echt wel dat als ie er last van heeft je het als moeder merkt. Je hebt dan echt geen gezellig kind.

3 jaar geleden

Hier een dochtertje met kma: - Na iedere fles 2 uur lang huilen (niet huilen maar echt gillen en krijsen van ellende). - 4 poep (lees spuit) luiers per dag. - Veel spugen na de fles. - Hele erge buikkrampjes. - Niet plat kunnen liggen want dan zat de melk dwars. - Ze had geen uitslag of exzeem. - Continu verkrampen van de pijn. - Overdag niet slapen. - Continu gebalde vuisten.

3 jaar geleden

Ons zoontje had verborgen reflux, veel de hij, slecht kunnen poepen 1x in 4 a 5 dagen en dan daarbij slijmdraadjes(slijmvlies an de darm wat door de koemelk werd aangetast) veel overstrekken door ongemak en pijn, darmkrampjes, uitslag op zijn wangetjes

3 jaar geleden

Bij mij waren de symptomen: - uren ontroostbaar krijsen - eczeem en berg - enorm spugen - slecht slapen - niezen - rare ontlasting Mij lijkt je kindje geen kma te hebben …
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

3 jaar geleden

Hier beide dochters kma en de jongste verborgen reflux! Beide veel huilen,niet plat willen liggen,problemen met ontlasting,uitslag vooral in het gezicht en beide zijn gaan opzetten. Dikke oren,ogen,handen en voeten!

3 jaar geleden

Hier waren de symptomen Erg stinken uit dr mondje Veel huilen Overstrekken Moeilijk poepen En verborgen reflux dus niet gespuugd

3 jaar geleden

Bedankt iedereen! Als ik het zo lees kan ik in sommige dingen wel wat herkennen maar vooral het huilen herken ik me niet in.. ook geen uitslag oid. Dus denk geen allergie, daar is het niet erg genoeg voor. We zijn geswitcht van kruidvat naar nutrilon en we merken al best verschil na 3 flesjes, wie weet gaat dit beter.

3 jaar geleden

Mijn dochter van 4 heeft het eerste jaar kma gehad. Ze had bloed en slijm bij haar ontlasting en haar ontlasting had een vreemde kleur. Verder had zij geen symptomen. Denk aan je verhaal te lezen dat je je geen zorgen hoeft te maken dat het kma is!

3 jaar geleden

Hij heeft geen kma maar reflux! Het is de afgelopen dagen veel erger geworden en we krijgen nu nexium om te geven na huisarts bezoek. Dank iedereen voor reacties!