Tandjes

Cs1993
5 dagen geleden
Volgen
Iemand een idee hoelang het duurt voor een tandje doorkomt? Symptomen tot echt iets zien. Onze dochter heeft nu al een tweetal maand symptomen: moeilijker s nachts, kwijlen (overmatig), rond te oren slaan/krabben, obsessief op haar fopspeen bijten en kwaad worden,... We zijn al bij de kinderarts geweest om zeker te zijn dat het geen oorontsteking is maar dit was het niet. Vind het zo zielig om te zien 🙈 Tips?
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
15 reacties
alma29
5 dagen geleden
Nou, hier duurde t een week. Maar kon niet plaatsen wat het nou was aangezien hij pas 4 maanden was toen... toen ik ze opeens voelde wist ik waarom hij soms zo verdrietig was
  • Rapporteren
Josefiennnn
5 dagen geleden
Ja dit kan echt maanden duren. Het zoontje van een vriendin van mij heeft hier ook heel lang last van gehad ☹️
  • Rapporteren
DeniseD
5 dagen geleden
Symptomen kwamen volgens mij met 4-6 maanden heeeel duidelijk en ze is nu 8 maanden en nog steeds koos tandloos🤷🏻‍♀️
  • Rapporteren
Coco93
5 dagen geleden
Hier geen symptomen en bij 2,5e maand ineens 2 tandjes! Denk dat het dus erg verschilt
  • Rapporteren
Cs1993
5 dagen geleden
Reactie op DeniseD
Symptomen kwamen volgens mij met 4-6 maanden heeeel duidelijk en ze is nu 8 maanden en nog steeds koos tandloos🤷🏻‍♀️
Wat geef jij als ze veel pijn heeft? Ben anti pijnstilling maar haar zo pijn zien hebben vind ik vreselijk 🙈
  • Rapporteren
DeniseD
5 dagen geleden
Reactie op Cs1993
Wat geef jij als ze veel pijn heeft? Ben anti pijnstilling maar haar zo pijn zien hebben vind ik vreselijk 🙈
Ja hè! Ik heb een iriswortel, maar pas sinds kort uitgekookt en klaar voor gebruik. Tandjesolie van Pimpkin Butt, ook VSM chamodent; gekocht toen de tandjesolie nog niet binnen was en vind ik op zich ook prima. Het is homeopathisch maar wel met een bewezen werking. Ook hebben we een barnsteen armbandje welke we om haar enkel doen. Maar 9 van de 10 keer zit hij weer los in haar pyjama😅. Verder laat ik haar niet alleen met de armbandje om. En dit werkt prima tot nu toe😊!
  • Rapporteren
prroudmom
5 dagen geleden
Hier gebruiken we dentinox als hij echt veel last heeft, nu ook al dik 3 weken last ervan maar ze komen maar niet verder naar boven... je ziet wel dat er wat zit te broeien
  • Rapporteren
DeniseD
5 dagen geleden
Reactie op DeniseD
Ja hè! Ik heb een iriswortel, maar pas sinds kort uitgekookt en klaar voor gebruik. Tandjesolie van Pimpkin Butt, ook VSM chamodent; gekocht toen de tandjesolie nog niet binnen was en vind ik op zich ook prima. Het is homeopathisch maar wel met een bewezen werking. Ook hebben we een barnsteen armbandje welke we om haar enkel doen. Maar 9 van de 10 keer zit hij weer los in haar pyjama😅. Verder laat ik haar niet alleen met de armbandje om. En dit werkt prima tot nu toe😊!
Bedenk me net ook dat een koelbijtring niet zoveel deed maar ze wel onafscheidelijk is met Sophie de Giraf. Toen ze kleiner was had ze een kleinere bijtring van Sophie.
  • Rapporteren
alma29
5 dagen geleden
Reactie op Cs1993
Nou hier overigens echt een zetpil erin als hij pijn heeft hoor. Ik ga hem niet pijn laten hebben als het niet nodig is. Dat vind ik echt zielig.
  • Rapporteren
Cs1993
5 dagen geleden
Reactie op DeniseD
Dat ken ik allemaal nog niet 🙊 ik ga het eens opzoeken. Bijtring lijkt idem weinig te werken. Bedankt voor de tips 👌
  • Rapporteren
Cs1993
5 dagen geleden
Reactie op alma29
Nou hier overigens echt een zetpil erin als hij pijn heeft hoor. Ik ga hem niet pijn laten hebben als het niet nodig is. Dat vind ik echt zielig.
Hier duurt het al even 🤷‍♀️ dan is het echt eerst proberen of ik haar op andere manieren kan helpen. Denk dat pijnmedicatie zijn effect ook verliest als je het weken aan een stuk geeft. Vandaar de tips zodat ik kan afwisselen. 😊 Maar idem pijn laten lijden is zielig.
  • Rapporteren
EsBaby24
5 dagen geleden
Waarom ben je anti pijnstilling? Een zetpil (paracetamol) is totaal onschuldig en kan een hoop verlichting geven. Je kunt altijd even met de huisarts overleggen over je bezwaren/ angsten mbt pijnstilling. Dentinox zijn volgens mij meer bezwaren tegen dan paracetamol. Het is verder lastig te zeggen hoe lang het duurt... Dat verschilt zo ontzettend.
  • Rapporteren
EsBaby24
5 dagen geleden
Reactie op Cs1993
Hier duurt het al even 🤷‍♀️ dan is het echt eerst proberen of ik haar op andere manieren kan helpen. Denk dat pijnmedicatie zijn effect ook verliest als je het weken aan een stuk geeft. Vandaar de tips zodat ik kan afwisselen. 😊 Maar idem pijn laten lijden is zielig.
Paracetamol hoef je vaak geen weken achter elkaar te geven. Mijn ervaring is dat de pijnlijke fases ook afgewisseld worden met geen/minder pijn.
  • Rapporteren
Cs1993
5 dagen geleden
Reactie op EsBaby24
Paracetamol hoef je vaak geen weken achter elkaar te geven. Mijn ervaring is dat de pijnlijke fases ook afgewisseld worden met geen/minder pijn.
Ze heeft ook zware reflux dus gecombineerd met de tandjes heeft ze wel iedere avond pijn. De ene dag minder als de andere maar wel pijn. 🤷‍♀️ We zijn al sinds dat ze 2 maand was naar de kinderarts aan het lopen voor de reflux maar aangezien geen voeding verschil lijkt te maken en ze "vrolijk" blijft. Is het afwachten volgens de kinderarts. Maar de 2 gecombineerd is lastig aangezien beide druk (kan) zetten op haar oortjes. 🙂
  • Rapporteren
DeniseD
5 dagen geleden
Reactie op Cs1993
Dat ken ik allemaal nog niet 🙊 ik ga het eens opzoeken. Bijtring lijkt idem weinig te werken. Bedankt voor de tips 👌
Is allemaal natuurlijk😊! Als je er vragen over hebt laat maar weten. Alles kun je in ieder geval online kopen! Zelf persoonlijk geef ik geen dentinox.
  • Rapporteren