8 Reacties
4 jaar geleden
Mijn oudste heeft dit ook gedaan rond deze periode. Ik gebruikte de avond om even tot rust te komen en ging dan op tijd naar bed en dan deed ik de voedingen in bed vanuit de cosleeper. Mogelijk deed mijn man voor hij ging slapen een luier…
Na een paar weken ging hij vanzelf later de nacht in. Ik moest er wennen want nu wilde hij de hele avond clusteren en dan sliep hij van half 12 tot half zes. Hierdoor kreeg ik wel meer nachtrust maar zag ik wel de hele avond met hem vast op de bank 😅
Hier was er niks aan te doen. We hebben wel geprobeerd in de avond afgekolfde melk in een flesje te geven om het clusteren in te korten maar hij wilde alsnog bij mama zijn en deed alles op zijn eigen manier.
Hopelijk hebben anderen wel succes gehad?
4 jaar geleden
Waarschijnlijk heeft het temaken dat het eerder donker word. Ons dochtertje deed dat vorigjaar ook toen het eerder donker werd. We maakte haar gewoon wakker om een flesje te geve en haar daarna weer na bed voor officieel de nacht in te gaan
4 jaar geleden
Reactie op Ang6
En als je hem gewoon wakker maakt om 20 uur en 23 uur voor voeding en daarn ...
Zou dit indd eens proberen 😊
4 jaar geleden
Een kindje van 10 weken heeft ongeveer 5 uur per dag slaap nodig. 17.00 de nacht in is te vroeg en je kunt dit makkelijk aanpassen door je kindje een ritme aan te leren.
Slapen van: 09.00-10.00, 11:30-14:00, en van 16:00-17:00. Dan wakker maken en rond 18:30/18:45 de nacht in! Dan rond 22:00 wakker maken voor een voeding en hopen dat je kindje de lange ruk van 22:00 tot in de nacht gaat maken.
Succes!
4 jaar geleden
Hebben wij ook gehad, wij hebben een tijdje hem wakker gemaakt om 19 uur en 23 uur. Rond 19 uur deed ik ook echt licht aan enzo. En ik zou het nu het zo donker is ook wat lichter houden in/bij de kamer rond het slaapje van 17 uur.
Hij sliep daarna zelf wat langer en langzaam verschuifde z'n slaapjes overdag en loste het probleem zelf op.