17 Reacties
4 jaar geleden
Onze zoon heeft hier ook eventjes last van gehad. Van een oogarts kreeg ik toen de tip om van binnenuit naar de neus te masseren en dan naar beneden (waar de neus stopt). Daar stopt het ook het traanbuisje en vaak zit die verstopt met als gevolg prut oogjes.
4 jaar geleden
Mijn dochtertje heeft bijna 2 weken een oogontsteking gehad.. 2 dichtgeplakte oogjes. Huisarts gaf aan dat we het 3 keer per dag met een make up watje en gewoon kraanwater schoon konden maken. Na een week antibiotica gekregen maar die maakte het voor mijn gevoel alleen maar erger.. uiteindelijk na ieder slaapje schoongemaakt met afgekoelde kamillethee en je zag het verbeteren
4 jaar geleden
Inderdaad afgekoelde kamillethee. Misschien overbodig, maar ik gebruikte altijd een paar watjes per oogje (dus na elke keer wrijven een nieuw watje om het echt goed schoon te krijgen)
4 jaar geleden
Hoevaak per dag maak je t schoon? Het lost zichzelf op weet ik uit ervaring. Mijn dochter was ermee geboren en na 2 weken echt helemaal weg. Ik maakte het 3 keren pd schoon met water en als haar oogje echt dicht zat door het vuil dan deed ik het een extra keer
4 jaar geleden
Steriele gaasjes met afgekoeld gekookt water.
Hier voorzichtig oogjes mee schoonmaken
4 jaar geleden
Onze dochter heeft er ook steeds last van. Terugkomend probleem. We hebben nu een verwijzing naar de oogarts om haar traanbuizen door te prikken. Wellicht dat de opening van haar traanbuizen niet groot genoeg is.
Ze is wel ouder dan jullie zoontje. Ik zou het nog even aankijken. En goed schoon houden
4 jaar geleden
Ik weet niet of t een fabeltje is, maar heb heel vaak gehoord dat de oogjes schoonmaken met moedermelk goed zou helpen?
4 jaar geleden
Reactie op Madeliefde81
Ik weet niet of t een fabeltje is, maar heb heel vaak gehoord dat de oogjes ...
Heeft hier echt geweldig gewerkt toen ons kindje verkouden was als baby en met z’n handjes van neus naar oog ging waardoor z’n oogjes ontstoken raakten. Ik heb zelfs borstvoeding als neusdruppels gebruikt. Ik gebruikte het overal voor 😅
Echt geweldig.
Sterkte TS. Hopelijk heb je wat aan de tips en gaat het spoedig de goede kant op met jullie kindje.
4 jaar geleden
Reactie op Madeliefde81
Ik weet niet of t een fabeltje is, maar heb heel vaak gehoord dat de oogjes ...
Klopt, ik spoot melk in z’n oogjes recht uit de borst, dat hielp goed hier.
Mijn kraamhulp gaf aan om een watje te drenken in gewoon koud kraanwater en daarmee schoon te maken, maar kan me voorstellen dat kamille ook goed helpt, dit gebruikte ik zelf ook om m’n wonden te spoelen, werkt genezend.
4 jaar geleden
Wij maakten het laatst schoon met afgekoeld gekookt water en een wattenschijfje. Wel 1 schijfje per oog en van buiten naar binnen. Meer deppen dan wrijven (het is gevoelige huid rond het oog waardoor je bij wrijven daar weer irritatie krijgt). Verder kan je het stukje van de traanbuis zacht masseren.
4 jaar geleden
Hier heeft de kleine ook de eerste 2 weken last gehad van ontstoken oogjes. Bv hielp maar voor even, gaasjes maakte het erger (ruw). Uiteindelijk wattenschijfjes (wel katoenen zonder toevoegingen) met afgekoelde kamille thee. Toen met 2/3 dagen weg!