13 Reacties

5 jaar geleden
Even contact opnemen met een lactatiekundige? Als je kindje goed groeit, geen groene schuimende ontlasting heeft en goed plast hoef je je voor zover ik weet geen zorgen te maken. Maar een lk kan he misschien begeleiden in veilig je productie iets te minderen zonder dat het te ver dipt

5 jaar geleden
( dat kindje sneller dan om de 3 uur komt is trouwens normaal... bij mij de eerste 8 wk echt wel om de 2 uur en soms zelfs nog sneller. )

5 jaar geleden
In het begin hadden wij dat ook. Ontzettend veel melk en daardoor lastige gevolgen voor de baby. Ik kan me niet meer herinneren of er iets was wat hem specifiek hielp. Vgm is uiteindelijk de productie gewoon omlaag gegaan nadat mijn lichaam aan mijn kindje gewend was en zijn de problemen ook gestopt. Ik kan je ieg aanraden om liever niet te kolven, want dan stimuleer je je borsten/ productie juist meer. Als je de melk aan de andere borst gewoon laat weglopen (hydrofiel of handdoek erbij of opvangen in een bekertje), zal het voor je lichaam makkelijker zijn om de melkproductie te doen afnemen. Succes!

5 jaar geleden
Kolven is inderdaad niet aan te raden als je het mij vraagt. Heb er zelf ook mee te maken gehad. Ik ben toen in overleg met een lactatiekundige gaan blokvoeden. In mijn geval gaf ik dan in blokken van ongeveer 3 of 4 uur steeds maar een kant. Dus eerst 3 uur bijvoorbeeld alleen de linkerborst en dan 3 uur alleen de rechter. Daardoor werd mijn productie iets minder en kon hij de stroom beter aan. Toen ik het idee kreeg dat het weer redelijk rechtgetrokken was ben ik weer gewoon twee kanten per voeding gaan geven. Maar dit soort dingen zijn het best pas te starten na overleg met een lactatiekundige, omdat het vaak wel maatwerk is. Voor mij was het de juiste oplossing. Ik las er ook veel over op www.borstvoeding.com Voor mij persoonlijk ook een erg fijne en behulpzame site. Ik hoop dat je iets vindt wat voor jouw situatie werkt!

5 jaar geleden
Het is trouwens ook heel normaal hoor dat baby's vaker dan om de drie of vier uur willen drinken met borstvoeding en dat kan ook zeker geen kwaad. Voed je op verzoek? Met blokvoeden bedoel ik dus niet dat je om de drie of vier uur moet voeden, maar binnen die uren steeds alleen dezelfde kant geeft en dat wissel je dan af de klok rond. Hopelijk snap je het zo een beetje en anders vraag gerust😁

5 jaar geleden
Ik heb ook enorme overproductie. Ik geef nu één borst per voeding. Doe veel pauzes tussendoor. Als mijn borst echt strak staat, dan geef ik 30 sec borstvoeding en laat hem boeren, ondertussen masseer ik zelf de grootste druk eraf. Daarna leg ik hem weer aan.
Aan de kleur van de poep kun je zien of ze de 'slagroom melk' krijgen. Bij groene poep is het voornamelijk de voormelk. Bij gele poep weet je dat ze de goede achtermelk binnen krijgen. Ik houd hem minimaal 20 minuten rechtop na een voeding en klop goed de boertjes eruit. Tijdens de voeding doe ik trouwens veel pauzes tussendoor om hem te laten boeren!

5 jaar geleden
Ik heb dit ook en ik knijp mn borst eerst een beetje uit in een doek of flesje en dan is het minder werkt hier erg goed

5 jaar geleden
Ik heb een beetje een ander soort probleem, maar misschien stelt het je gerust. Mijn toeschietreflex is namelijk ook erg heftig, en mijn dochter laat dan vaak los. Verslikt zich ed. Beetje zoals jouw verhaal. Vervolgens wil ze terug aan de borst, maar wordt ze driftig omdat ze dus weer moet werken voor er melk komt. De lactatiekundige heeft mij aangeraden geen één hele borst te geven. Maar gewoon te blijven wisselen. Dus ik geef soms 4 borsten zeg maar per voeding. Dus wees niet al te bang dat je kindje geen achtermelk binnenkrijgt. Dan zou de mijne dat namelijk ook niet krijgen en ze groeit goed en poept lekker geel.

5 jaar geleden
Reactie op laetvm
Ik heb ook enorme overproductie. Ik geef nu één borst per voeding. Doe veel ...
Hier hetzelfde...ook echt veeel melk!! Tussendoor pauzes nemen gaat bij mij alleen niet, want dan valt die kleine lekker in slaap en is niet wakker te krijgen. Vaak na half uur ofzo wil hij dan nog wel en leg ik weer aan.
Hier verder ook echt gele poep, dus dat zit wel goed.
Ik maakte mij al zorgen dat ik ook maar één borst per keer doe, maar dan is hij echt verzadigd hoor! Hoe lang drinkt jouw kindje per voeding uit één borst?

5 jaar geleden
Laat voor de zekerheid even Che ken of je kindje een verborgen tongriempje of een lipbandje heeft. Omdat he veel productie hebt kan je kindje van het begin genoeg drinken, maar kan het later voorkomen dat ze zich meer gaan verslikken als de productie wat heftiger wordt. Verder idd natuurlijk voeden, dus je kindje recht opzitten tegen je aan of dat jij plat ligt. Goed laten boeren en vooral nog niet kolven. Ook blokvoeden kan goed helpen.

VRIEND
5 jaar geleden
Als ik mijn meisje van voren voed dan zit ze ook helemaal onder en dit is het enige dat ze krampjes krijgt. Ik doe zeg maar een madonna houding, maar zij ligt met haar buik over mijn buik. Beetje onderuit gezakt. Dit werkt top hier! Ik geef 1 borst per keer tenzij ze echt meer wil.
Wellicht moet je productie nog een beetje settelen zodat je borsten niet zo gespannen zijn. Heb ik hier ook wel eens als ze lang slaapt. Dan is het voor haar lastiger drinken, laat ze in het begin een aantal keer los en zit helemaal onder😅