14 Reacties
4 jaar geleden
Wij hebben dat wel gedaan. Aan de gordel hing ik ook altijd een buggy drager 😅
4 jaar geleden
Als je stoeltje een base heeft met een extra voet (poot op de vloer van de auto) dan hoeft het misschien niet.
Als hij anders alleen met de isofix vast zit, dan zou ik wel ook de top tether bevestigen.
Bij een botsing zit de stoel natuurlijk stevig vast aan de isofix, maar omdat plastic ook nog wel wat flexibel kan zijn, heb je kans dat de base/stoel weg kan bewegen van de rugleuning van de bank. En dan dus ook weer terug er tegenaan klapt. Dat is niet goed voor je stoel en niet goed voor je kindje.
De voet voorkomt dit door extra steun aan de onderkant, de top thether voorkomt dit door extra bevestiging aan de bovenkant.
Als jullie stoel/base een top tether heeft die je gewoon vast kan maken als het stoeltje in achterwaartse positie staat, dan zou ik dat dus ook gewoon doen.
4 jaar geleden
Reactie op Annaghha
Bedankt! Ik snapte niet zo goed waarvoor het diende, maar nu wel :-) vanmid ...
Ah joh nergens voor nodig om je schuldig te voelen😘😉
4 jaar geleden
Ook nog even een vraagje. Autostoeltjes die 360 graden draaibaar zijn kunnen toch niet meer draaien als je die met toptheter vast zet? Mijn zoontje word nu nog achterwaarts vervoerd en we maken de toptether steeds los om de stoel te kunnen draaien hoe werkt dat als die voorwaards vervoerd wordt?
4 jaar geleden
Reactie op Colet
Ook nog even een vraagje. Autostoeltjes die 360 graden draaibaar zijn kunne ...
Bij ons kon dat wel. Dus stoeltje naar je toe draaien, kind er in, stoeltje terug draaien.
Nu voorwaarts en hetzelfde effect. De top tether wordt niet gebruikt alleen de isofix in de bank.