14 Reacties

4 jaar geleden

Ja, volgens mij wel. Omdat die de stoel extra op z'n plek houd. Waar de stoel normaal gesproken ook 'steun' heeft aan de rugleuning. Als hij erbij zit, zou ik het sowieso doen.

4 jaar geleden

Welke stoel heb je? Wij hebben deze (zie foto) en moet ook aan 3 punten vastgemaakt worden.

4 jaar geleden

Hangt van de stoel af, je hebt ze met een base met een voet, die hoeven meestal geen toptether. Als de toptether eraan zit dan moet je hem wel bevestigen (dan heb je over het algemeen een kortere base zonder voet).

4 jaar geleden

Wij hebben dat wel gedaan. Aan de gordel hing ik ook altijd een buggy drager 😅

4 jaar geleden

Als je stoeltje een base heeft met een extra voet (poot op de vloer van de auto) dan hoeft het misschien niet. Als hij anders alleen met de isofix vast zit, dan zou ik wel ook de top tether bevestigen. Bij een botsing zit de stoel natuurlijk stevig vast aan de isofix, maar omdat plastic ook nog wel wat flexibel kan zijn, heb je kans dat de base/stoel weg kan bewegen van de rugleuning van de bank. En dan dus ook weer terug er tegenaan klapt. Dat is niet goed voor je stoel en niet goed voor je kindje. De voet voorkomt dit door extra steun aan de onderkant, de top thether voorkomt dit door extra bevestiging aan de bovenkant. Als jullie stoel/base een top tether heeft die je gewoon vast kan maken als het stoeltje in achterwaartse positie staat, dan zou ik dat dus ook gewoon doen.

4 jaar geleden

Bedankt! Ik snapte niet zo goed waarvoor het diende, maar nu wel :-) vanmiddag niet vastgemaakt met top tether. Voel me gelijk al schuldig 😁🙈😛

4 jaar geleden

Reactie op Annaghha

Bedankt! Ik snapte niet zo goed waarvoor het diende, maar nu wel :-) vanmid ...
Ah joh nergens voor nodig om je schuldig te voelen😘😉

4 jaar geleden

Ook nog even een vraagje. Autostoeltjes die 360 graden draaibaar zijn kunnen toch niet meer draaien als je die met toptheter vast zet? Mijn zoontje word nu nog achterwaarts vervoerd en we maken de toptether steeds los om de stoel te kunnen draaien hoe werkt dat als die voorwaards vervoerd wordt?

4 jaar geleden

Ah joh nergens voor nodig om je schuldig te voelen😘😉
Tis goed gegaan. Belangrijkste 😃👌🏽

4 jaar geleden

Reactie op Colet

Ook nog even een vraagje. Autostoeltjes die 360 graden draaibaar zijn kunne ...
Klopt ze kunnen niet meer draaien. Voorwaarts geldt hetzelfde lijkt mij dus dan nog steeds losmaken en dan draaien...

4 jaar geleden

Volgens mij heb je bij isofix altijd een poot op de vloer of een top theter, beide voorkomen dat het stoeltje naar voren kantelt.

4 jaar geleden

Reactie op Colet

Die van ons kan wel gewoon draaien terwijl de topether vast zit. Loopt het dan bij jullie vast als je probeert te draaien?

4 jaar geleden

Reactie op Colet

Bij ons kon dat wel. Dus stoeltje naar je toe draaien, kind er in, stoeltje terug draaien. Nu voorwaarts en hetzelfde effect. De top tether wordt niet gebruikt alleen de isofix in de bank.

4 jaar geleden

Toptethet moet als er geen poot op de vloer staat (zoals de isofix base) het is of een poot voor, of toptether achter