8 Reacties

2 jaar geleden

Hej! Mij is verteld tot 3-4 maandjes 🥰

2 jaar geleden

Tot een week of 12 kan het ernstige gevolgen hebben. Maar ook voor baby's 1 jaar kunnen ze er ontzettend ziek van worden. Heb laatst ook in zo'n dilemma gezeten. Het ging om 2 uurtjes oppassen maar wij hebben het toch afgezegd, het voelde voor mij niet goed.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

2 jaar geleden

Tot 4 maanden is het gevaarlijk en daarna gewoon niet wenselijk. Mogelijkheid om het oppassen anders op te lossen?

2 jaar geleden

Je zou eventueel kunnen vragen of ze een mondkapje wil dragen op de momenten dat ze haar vast heeft, als dat een beter gevoel geeft?

2 jaar geleden

Ik zou vragen of ze er zo'n doorzichtige pleister op wil plakken? Ik heb zelf af en toe een koortslip en dat doe ik zelf om te voorkomen dat ik mijn kinderen besmet.

2 jaar geleden

Een patch opplakken en verder niet aanzitten, steeds heel goed handen wassen en niet knuffelen / kussen...

2 jaar geleden

3 tot 4 maanden daarna niet gevaarlijk enigste is als kind het ooit krijgt ze er vatbaarder voor zijn om nog een keer te krijgen (zelf toen de huisarts voor gebeld)

2 jaar geleden

De eerste 4 weken zijn het ergst, tussen 4 en 12 weken is "grijs gebied". Daarna minder erg. Heb het uitgebreid overlegd met ziekenhuis (kinderdermatoloog en kinderarts) toen mijn zoon 7 weken was, ik een koortslip had en hij mogelijk een beginnende herpes op zijn ooglid had (bleek uiteindelijk gelukkig mee te vallen ;))