184 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Suzan86
Net even gekeken maar wij hebben nog niets gehoord over de nieuwe tarieven. ...
1 maand en een week van te voren.
één jaar geleden
Reactie op MJN82
Ik snap hoe het werkt, maar ik weet niet wat het verschil is tussen het lin ...
Het tarief is onlangs verhoogd, is ook in het nieuw geweest. De tweede tabel is dus het maximale tarief voor 2024.
https://www.boink.info/artikelen/nieuws/openbaar/2023/nieuws-kinderopvangtoeslag-in-2024-extra-verhoogd#:~:text=De%20maximumuurtarieven%20worden%20door%20de,Gastouderopvang%3A%20%E2%82%AC%207%2C53
één jaar geleden
Reactie op MJN82
Vreemd dat Partou het afgelopen maandag nog heeft over die €9.65. Maar goed ...
Ja wij zitten ook bij Partou en ze schrijven heel duidelijk dat het voorstel nog bij de kamer ligt en dat het dus nog niet doorgevoerd is 😅
één jaar geleden
Reactie op Koninginvanhetgezin
Ja wij zitten ook bij Partou en ze schrijven heel duidelijk dat het voorste ...
Klopt, Eerste Kamer moet het nog goedkeuren. Maar waarom staat die €10.25 op de site van de Rijksoverheid als de wet nog niet is goedgekeurd. Of gaat het nog verder omhoog? 🤔
één jaar geleden
2023 - 3x verhoging gehad: 8,90 - 9,00 - 9,56
2024 gaan ze naar 10,50
^ ze moeten niet nog meer geintjes gaan uithalen want dan wordt de opvang voor ons helaas te duur….
één jaar geleden
Veel ouders zullen er in 2024 misschien wel iets op vooruit gaan voor het eerst. De kinderopvangtoeslag gaat met heel veel omhoog! 🥳
één jaar geleden
Veel ouders zullen er in 2024 misschien wel iets op vooruit gaan voor het e ...
Het bedrag/uurloon gaat toch alleen omhoog? Toch niet het percentage wat je vergoed krijgt?
Stel dat je 50% vergoed krijgt. In 2023 betaalde je 9,65. De helft kreeg je hiervan terug. In 2024 betaal je 10,25. De helft krijg je hiervan terug, dat is meer maar netto betaal je nog steeds meer.
één jaar geleden
Reactie op Suzan86
Het bedrag/uurloon gaat toch alleen omhoog? Toch niet het percentage wat je ...
Nee zo werkt het volgens mij niet. De overheid stelt een uurbedrag in tot waar ze willen vergoeden. Alles wat daar boven ligt betaal je sowieso zelf. Bij ons zitten ze er flink boven, dus de verhoging komt volledig voor rekening van ouders.
één jaar geleden
Reactie op Suzan86
Het bedrag/uurloon gaat toch alleen omhoog? Toch niet het percentage wat je ...
Iedereen krijgt veel meer kinderopvangtoeslag per 2024! :-) Het maximale tarief stijgt namelijk aanzienlijk waardoor je over een groter deel van de factuur kinderopvangtoeslag krijgt.
één jaar geleden
Hmm ja dat gaat dus bij ons niet op. Wij zitten nu ook wel wat boven het uurloon maar krijgen ook niet zoveel terug dus als onze opvang naar bijvoorbeeld 10,80 gaat, gaan wij netto 70 euro meer betalen per maand 🤷♀️
Ik zou het echt even uitrekenen voordat iedereen zich rijk gaat rekenen 🤪 De meeste verhogen hun uurlonen toch ook weer net boven het uurloon van de belastingdienst. Meer betalen en dan de helft terug krijgen is alsnog meer betalen 😬
één jaar geleden
Heb de bedragen nog niet gekregen. Maar vind het wel balen als het weeeerr duurder wordt. Mijn salaris is ook niet perse omhoog gegaan. T wordt allemaal wel echt idioot duur
één jaar geleden
Reactie op MJN82
Klopt, Eerste Kamer moet het nog goedkeuren. Maar waarom staat die €10.25 o ...
Ik heb donderdag een mail van mijn gastouderbureau gehad dat de nieuwe tarieven door de Eerste Kamer zijn goedgekeurd. Dus denk dat het er al door is, maar Partou het nog niet op de website heeft doorgevoerd.
één jaar geleden
Reactie op MJN82
Klopt, Eerste Kamer moet het nog goedkeuren. Maar waarom staat die €10.25 o ...
Als ik het goed zeg (dus pin mij er niet helemaal op vast) zit het zo;
De verhoging naar 10,25 is in principe goedgekeurd.
Maar omdat de stijging procentueel 'te hoog' is, moet daar een wetswijziging voor plaatsvinden. Een wijziging in de wet kost tijd, want zowel de eerste als de tweede kamer hebben officieel maximaal 4 weken de tijd om te beslissen.