184 Reacties

één jaar geleden

Oeh, zoals ik t lees heb ik een goedkope (kleinschalige agrarische) opvang 🙈 ik ga €9,90 betalen in 2024 Incl: luiers, eten, drinken, eigen slaapzak, en cadeautjes met sinterklaas en verjaardagen.

één jaar geleden

Reactie op Mommy2ML

Wat een bedragen in Nederland. In België wordt er gerekend met dagprijzen e ...
Ik val hier ook van mijn stoel 😱. Wij betalen per dag iets van €23 en ze mag dan van 7.00 tot 18.00 blijven als het zou moeten. Voor minder dan 5 uur betalen we 60% van deze prijs en voor minder dan 3 uur 40% van deze prijs.

één jaar geleden

Reactie op Inndraaa

Ik val hier ook van mijn stoel 😱. Wij betalen per dag iets van €23 en ze m ...
Opvang in Belgie en Nederland is echt niet te vergelijken met elkaar

één jaar geleden

Van 9,13 naar 10,83 Inclusief luiers!

één jaar geleden

11.50....

één jaar geleden

Van de gastouder: 2023 6,45 2024 6,95 Inclusief eten en drinken

één jaar geleden

10.50 incl eten/drinken/luiers e.d.

één jaar geleden

Reactie op Mommy2ML

Wat een bedragen in Nederland. In België wordt er gerekend met dagprijzen e ...
Maar is er ook kinderopvangtoeslag of is dit wat je per dag ook echt zelf kwijt bent?

één jaar geleden

Van 10.15 naar 10.75, inclusief warme maaltijd, flesvoeding (al gebruiken wij een ander merk), luiers, flessen, slaapzak, eigenlijk alles dus :)

één jaar geleden

Dreumes- en peutergroepen: Van €9,34 naar €10,40 Babygroepen: Van €9,34 naar €11:04. Inclusief fruit, warme maaltijd, snack, brood, slaapzak, luiers, flesvoeding (alles eigenlijk haha)

één jaar geleden

Van 10,65 naar 11,55🥲 wel flexibel

één jaar geleden

Van 9,30 naar 10,14. Valt mij nog mee en mooi onder wettelijk maximum tarief. Inclusief luiers, fruit, brood. Fles en warme hap nemen we zelf mee.

één jaar geleden

Gastouder gaat van 6,50 naar 7,00. Servicekosten gastouderbureau gaan van €68 naar €70 per maand.

één jaar geleden

Wow ik verschiet hier wel van. Ik ben van België en ons zoontje gaat vanaf januari naar de opvang en wij betalen 19 euro per dag. Of krijgen jullie nog een deel van dit bedrag terug?

één jaar geleden

Reactie op Oscarlien

Wow ik verschiet hier wel van. Ik ben van België en ons zoontje gaat vanaf ...
19 euro per dag?? Hier meer dan 120,- per dag. Je krijgt inderdaad nog toeslag, maar dat is bij ons ongeveer de helft van wat we betalen.

één jaar geleden

€ 9,93 naar € 10,75! Alles inclusief.

één jaar geleden

Voor een 2e kindje betaal je sowieso veel minder omdat je percentages kinde ...
Alleen moet je hierbij je niet rijk rekenen dat het oudste kind het 1e kind is, maar het kind dat het minste uren af neemt.

één jaar geleden

Reactie op koos_naamloos

19 euro per dag?? Hier meer dan 120,- per dag. Je krijgt inderdaad nog toe ...
Ja, in België zijn een deel van de opvangmogelijkheden inkomensgerelateerd met een bedrag ergens tussen de 10 en de 35 euro per dag (ongeveer). Je kan dan ook nog een deel recupereren via de belastingen. Maar echt een oprechte vraag: hoe doen jullie dit dan? Dan kan toch beter 1 van de ouders thuis blijven dan te gaan werken?

één jaar geleden

Van 10,27 naar 10,94.

één jaar geleden

Reactie op Oscarlien

Ja, in België zijn een deel van de opvangmogelijkheden inkomensgerelateerd ...
Wij zijn ca 1200 euro per maand kwijt voor 3 opvang dagen voor 2 kinderen. Ik weet niet hoeveel anderen verdienen, maar wij wel het veelvoud van dit bedrag. Hoe minder je verdient, hoe minder je betaald want je krijgt dan een hoger % kinderopvangtoeslag. Heb je een hoog inkomen, krijg je een lager % terug