184 Reacties
één jaar geleden
Oeh, zoals ik t lees heb ik een goedkope (kleinschalige agrarische) opvang 🙈 ik ga €9,90 betalen in 2024
Incl: luiers, eten, drinken, eigen slaapzak, en cadeautjes met sinterklaas en verjaardagen.
één jaar geleden
Reactie op Mommy2ML
Wat een bedragen in Nederland. In België wordt er gerekend met dagprijzen e ...
Ik val hier ook van mijn stoel 😱. Wij betalen per dag iets van €23 en ze mag dan van 7.00 tot 18.00 blijven als het zou moeten. Voor minder dan 5 uur betalen we 60% van deze prijs en voor minder dan 3 uur 40% van deze prijs.
één jaar geleden
Reactie op Oscarlien
Wow ik verschiet hier wel van. Ik ben van België en ons zoontje gaat vanaf ...
19 euro per dag??
Hier meer dan 120,- per dag. Je krijgt inderdaad nog toeslag, maar dat is bij ons ongeveer de helft van wat we betalen.
één jaar geleden
Reactie op koos_naamloos
19 euro per dag??
Hier meer dan 120,- per dag. Je krijgt inderdaad nog toe ...
Ja, in België zijn een deel van de opvangmogelijkheden inkomensgerelateerd met een bedrag ergens tussen de 10 en de 35 euro per dag (ongeveer). Je kan dan ook nog een deel recupereren via de belastingen.
Maar echt een oprechte vraag: hoe doen jullie dit dan? Dan kan toch beter 1 van de ouders thuis blijven dan te gaan werken?
één jaar geleden
Reactie op Oscarlien
Ja, in België zijn een deel van de opvangmogelijkheden inkomensgerelateerd ...
Wij zijn ca 1200 euro per maand kwijt voor 3 opvang dagen voor 2 kinderen. Ik weet niet hoeveel anderen verdienen, maar wij wel het veelvoud van dit bedrag. Hoe minder je verdient, hoe minder je betaald want je krijgt dan een hoger % kinderopvangtoeslag. Heb je een hoog inkomen, krijg je een lager % terug