184 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Oscarlien

Ja, in België zijn een deel van de opvangmogelijkheden inkomensgerelateerd ...
Wij krijgen kinderopvangtoeslag. Onderaan de streep betalen wij per dag zo rond de €28. Maar dat is inkomensafhankelijk

één jaar geleden

Reactie op Oscarlien

De bedragen/uurlonen die je hier ziet zijn zonder kinderopvangtoeslag. Dat is de inkomensafhankelijke korting die je krijgt. Je krijgt altijd minimaal 30% terug. Bij een 2e kindje is dat minimaal 95% dacht ik. Dus alleen het eerste kindje betaal je relatief veel als je een hoog salaris hebt. Bij echt een laag salaris/minimum loon krijg je geloof ik 98% terug. Op die manier kan werken eigenlijk altijd wel uit, behalve als er een groot verschil in loon zit tussen jou en je partner. Stel je partner verdient minimum loon en jij zit op een topsalaris dan kan het waarschijnlijk niet uit aangezien alles betekend wordt obv het totale inkomen.

één jaar geleden

Reactie op Oscarlien

Het is inderdaad wel even rekenen wat slim is. Mijn man en ik overlaplen elkaar deels in werkdagen. De oudste 2 gaan 2 dagen naar de bso en de jongste 3 dagen naar kdv. Kost netto 750 per maand 🥲. Toch loont het nog steeds om te gaan werken. Andersom, als we deze kosten niet meer hebben kan ik mss wel een halve dag minder gaan werken

één jaar geleden

2022 10,37 2023 11,37 😩

één jaar geleden

2023 9,70, 2024 10,10 inclusief luiers e.d. alleen flesvoeding zelf meegeven

één jaar geleden

Voor een 2e kindje betaal je sowieso veel minder omdat je percentages kinde ...
Ja dat dacht ik ook maar kom toch echt bedrogen uit

één jaar geleden

Reactie op Oscarlien

In NL liggen de lonen ook hoger..

één jaar geleden

KDV 2023: €11,24 2024: €12.10 :o Gastouder 2023: €6.00 2024: €6.35

één jaar geleden

2023: 11,82 2024: 13,09 Inclusief luiers, warme maaltijd en extra veel liefde en aandacht 😅

één jaar geleden

Oei! Wat een bedragen! Wij zijn vorig jaar overgestapt van kdv en vanwege de hoge uurtarieven. 2023: 9,01 2024: 9,59 🥳🥳

één jaar geleden

Hier naar 12,25 ☹️

één jaar geleden

Van €9,98 naar €10,38 Incl luiers, slaapzak, flesvoeding, warme maaltijd

één jaar geleden

Reactie op Suzan86

De bedragen/uurlonen die je hier ziet zijn zonder kinderopvangtoeslag. Dat ...
Ik snap die rekensom dus niet zo goed. Wij hebben 2 kindjes en brengen ze beide 2 dagen naar de opvang. Voor 1 kind betaalden we circa 450 euro per maand zelf. Voor 2 kinderen betaal ik straks 800 euro per maand. Echt enorme bedragen. Maar we krijgen voor kind 2 dus maar relatief weinig meer vergoed! 🫠

één jaar geleden

Reactie op AH1973

Ik snap die rekensom dus niet zo goed. Wij hebben 2 kindjes en brengen ze b ...
Oh wat vreemd! Is jullie salaris misschien in de tussentijd omhoog gegaan? Of is het uurloon een stuk hoger dan het maximale tarief? Ik heb zelf (nog) geen 2e kindje maar als ik naar deze tabel kijk betaal je voor een 2e kindje aanzienlijk minder: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/kinderopvangtoeslag/bedragen-kinderopvangtoeslag-2024 Ik zie wel dat het alsnog inkomensafhankelijk is dus mijn eerdere bericht klopt niet helemaal.

één jaar geleden

Reactie op Babybruin

Alleen moet je hierbij je niet rijk rekenen dat het oudste kind het 1e kind ...
Het kind met de meeste uren toch?

één jaar geleden

Reactie op Suzan86

De bedragen/uurlonen die je hier ziet zijn zonder kinderopvangtoeslag. Dat ...
Minimaal 61,7% volgens mij hoor.😅 95% zou wel erg veel zijn.

één jaar geleden

Reactie op koos_naamloos

Minimaal 61,7% volgens mij hoor.😅 95% zou wel erg veel zijn.
De percentages die zij benoemt kloppen wel degelijk (om en nabij)

één jaar geleden

2023: 9.47 2024: 10.25

één jaar geleden

Gastouder, uur tarief ‘23: 8,73 ‘24: 10 Flink omhoog, maar dat hadden we verwacht. T is wel echt incl alles, alles biologisch, zelf gemaakt (van Hummus en noten pasta tot elke middag warm eten) luiers, flesvoeding, montessori speelgoed, bakfiets, kleding etc. Heb naast m’n zoon z’n knuffel nooit wat hoeven meenemen. Ze heeft zelfs manden met mutsen, sjaals, extra winter boots in alle maten 😅

één jaar geleden

2023: €9,65 2024: €10,25